Контентна стратегія (комплексний план створення, розповсюдження та управління контентом на різних майданчиках) — це основа маркетингу будь-якого стартапу, оскільки публікація контенту на сайті є ефективним методом підвищення впізнаваності бренду та залучення конверсій без великих витрат.
Будь-який стартап надає послуги для своєї цільової аудиторії. І одна з цілей бізнесу — це вирішення складнощів та болю цієї аудиторії найкращим способом. У просуванні сайтів мій досвід складає більше десяти років, тому в цій статті я розповім про те, як контентна стратегія допоможе стартапам досягати цієї мети.
Як визначити біль клієнта
Створюючи контентну стратегію, важливо розуміти, які болі у вашої цільової аудиторії, і як ви можете їх вирішити.
Зараз абсолютно новий контент практично не створюється, тому що болі клієнтів у більшості одні й ті самі. Відмінність тільки в тому, що одні компанії закривають їх краще, а інші гірші.
Наприклад, раніше люди не хотіли самостійно мити машину, тому на їх запит створилися автомийки. Потім клієнти захотіли, щоб цей процес був швидшим, і в результаті створилися тунельні послуги для миття машин. Біль клієнта в такому разі одна й та сама, а змінився тільки спосіб її вирішення.
Тому у реалізації контентної стратегії важливо:
- вивчити конкурентів у вашій ніші та те, які болі вони закривають;
- потім писати, наприклад, статті про те, як ваш стартап їх вирішує краще, ніж інші компанії.
Постановка цілей у контент-маркетингу
Формуючи контентну стратегію для свого бізнесу, потрібно поставити такі цілі:
- Підвищення впізнаваності стартапа. Це важливо тому, що навіть якщо користувач не здійснить покупку на сайті, він хоча б дізнається про стартап. А це означає, що пізніше, можливо, він згадає вас і скористається вашими послугами.
- Збільшення конверсії на сайті. Контент потрібно створювати так, щоб максимально сфокусувати увагу клієнта на конверсію в рамках стартапу. Тобто контент повинен залучати покупки від клієнтів або закликати їх до дій на сайті. Тому тут важливо звернути увагу на блоки CTA (Call to action — заклики до дії). Вони використовуються для того, щоб користувач, який відвідав ваш сайт, не залишив його без будь-якої дії. Утримати та залучити клієнта можливо, наприклад, подарувавши йому купон, знижку на товар чи пробний період користування послугою.
- І остання ціль — це збільшення трафіку на сайті.
Який він — контент, що продає?
Існує кілька видів контенту, які збільшують продаж на сайті:
- “evergreen” контент (матеріали, інтерес до яких користувачі ніколи не втратять).
Наприклад, стартап, що спеціалізується на оренді житла, публікує у своєму блозі статтю про те, як здати житло у Гданську. Користувач, у свою чергу, знаходить цю статтю, переходить на сайт і, можливо, замовляє послугу для себе у вас.
Відповідно, чим більше таких рішень проблем клієнтів ви опишите в блозі, тим швидше користувачі знайдуть цей контент і дізнаються про старт.
Про це говорив і Стюарт Балкомб, генеральний директор та співзасновник Procket:
Ставтеся до контенту як до продукту. Він повинен вирішувати певну проблему для свого цільового ринку та бути легко розповсюджуваним. Шукайте можливості виділитися, додаючи відео, інструменти та шаблони для підвищення цінності контенту
- Статті формату “How-to”. Подібні матеріали постійно шукають користувачі, тому такий контент просуватиме ваш сайт.
- Статті-порівняння.
Контентом такого типу може бути, наприклад, стаття про те, на який сервіс краще оформити передплату Apple Music або Spotify.
У таких матеріалах важливо порівнювати характеристики певних продуктів.
- Контент формату “топ”, “краще”.
Прикладом такого контенту може бути стаття про кращі сервіси для подкастів:
Також не забувайте, що у таких статтях вашу компанію вигідно позиціонувати на першому місці у списку.
Як вибрати релевантні теми для контенту
Перш ніж почати створювати контент, складіть список тем, які ви хочете висвітлити. Потім зосередьтеся на тих, які будуть особливо цікавими саме вашій цільовій аудиторії.
При підборі тем для блогу важливо оперувати параметрами, які допоможуть вашому контенту просувати сайт у топові позиції пошукової видачі Google:
- Search volume запиту (середня кількість вводів у Google ключового слова на місяць);
- Keyword difficulty (Keyword Difficulty використовують для оцінки складності використання пошукової оптимізації на новому ресурсі, щоб вказати на передбачувані веб-сторінки, що посідають перші місця у пошукових запитах Google). Цей параметр можна визначити за допомогою Ahrefs, який допомагає шукати ключові запити. При формуванні контентної стратегії раджу звертати увагу на запити з низьким keyword difficulty.
- Методика KGR (Keyword Golden Ratio — золотий переріз слів). Використання цього методу допоможе знайти ключові слова, попит на які перевищує пропозицію.
На підставі цих параметрів ви зможете зрозуміти, який контент краще публікувати в першу чергу і які матеріали відразу потраплять у топ-позиції пошукової видачі.
Приклад впровадження контентної стратегії у стартап із власного досвіду
Правильна контентна стратегія — це, перш за все, збирання всієї пошукової потреби в ніші. Це необхідно, щоб зрозуміти болі та запити цільової аудиторії.
Для одного з наших клієнтів ми з командою створили контентну стратегію таким чином:
- Усі пошукові запити ми кластеризували (згрупували) та розділили їх на:
- комерційні — такі запити дали нам розуміння того, який товар або його характеристика зараз популярні і мають найбільший попит серед користувачів,
- інформаційні — ці кластери показали біль клієнтів, тобто ми змогли зрозуміти, яка інформація їм зараз потрібна для вирішення їхніх проблем.
- Далі ми проаналізували кожен кластер запитів на кількість зовнішніх посилань, які необхідно побудувати. Ця інформація корисна тим, що допомагає правильно розподілити бюджет на створення посилань і вибрати основний фокус для просування.
- На підставі отриманих даних ми пріоритизували запити, відсортувавши їх за частотністю попиту та складністю входу в топові позиції пошукової видачі.
- При даній послідовності ми змогли побудувати контентну стратегію, створюючи контент на трафікові сторінки за мінімальних вкладень у побудову посилань.
Як визначити ефективність контенту
Також важливо постійно відстежувати ефективність вашого проєкту.
Я поділюся основними метриками, якими керуюся в роботі для визначення контентної ефективності:
- Наскільки добре контент впливає на продаж?
- Чи використовує клієнт отримані від вас знижки чи купони?
- Чи хоче користувач підписатися на вашу розсилку? Наскільки охоче він залишає свої дані (адресу електронної пошти, номер телефону тощо) на сайті?
- Чи дочитує користувач контент до кінця? Скільки часу він читає?
- Чи залишає користувач коментар після прочитання матеріалу (за умови наявності блоку коментування на сайті)?
- Наскільки активно користувачі діляться контентом у соціальних мережах?
- Чи згадують про нього інші сайти?
Відповівши на ці запитання, ви зможете зрозуміти, наскільки контент успішний у просуванні вашого сайту.
Підсумки
У цілому нині, як малим, так і великим брендам важливо займатися контент-маркетингом для задоволення потреб своєї цільової аудиторії. Якісний контент на сайті допомагає перетворити потенційних клієнтів на постійних, а також зберегти існуючих.
Отже, для створення контентної стратегії важливо:
- визначити біль вашого клієнта;
- сформувати цілі контент-маркетингу;
- створювати “продавальний” контент на сайті та інших майданчиках;
- відстежувати ефективність контенту.