TikTok — наймолодша з ТОП популярних соцмереж. Головна особливість — орієнтація на короткі ролики із самопальними ефектами та музикою. За походженням Тік-Ток — китаєць, оскільки його клонували з мережі Douyin у 2018 році. Трохи пізніше відбулося злиття TikTok із сервісом Musical.ly, сукупну вартість оцінюють приблизно у 50 млрд. доларів. Минулого року кількість акаунтів мережі, що діють, перевищила 1 млрд.
Успішною знахідкою для ТікТок стали завдання (Challenge), які блогери вигадують і розміщують в акаунтах. Це може бути купання в ополонці, танець, акробатичний номер і взагалі все, що завгодно. Важливо, щоб це було нелегко, весело, цікаво та заразливо.
Челендж – головний тренд цієї соцмережі, завдяки йому багато користувачів вибрали ТікТок і стали його шанувальниками. Ми не вносимо його до нашого ТОПу, бо це класика.
Аудиторія TikTok
Років 10-15 тому вважалося, що наймолодша соцмережа – це ВК, саме там «сиділа вся школота». Потім молодь переїхала в Instagram, після того як «постаріла» і ця мережа, було здійснено перехід у ТікТок.
Чому так відбувається? По-перше, гонитва за новизною. Рано чи пізно, але все набридає. По-друге, практично всі мережі згодом стають комерційними, великоваговими, переповненими рекламою і (свідомо чи ні) прагнуть перетворитися на торгові майданчики. Так чи інакше це викликає відторгнення аудиторії та еміграцію.
Давайте простежимо це з прикладу ТікТок. Аудиторія цієї мережі у 2019 році базувалася на людях віком від 13 до 17 років, але тепер вона (за даними маркетологів) стрімко підростає.
Причин кілька:
- дорослішають ті, кому 4 роки тому було 17;
- за дітьми підтягуються дорослі, чому сприяє культ молодості;
- приходять маркетологи, професійні блогери, та всі, хто прагне заробити.
Основна аудиторія ТікТок (за даними Admitad) на початок 2022 – 20-40 років.
Безперечно, через пару-трійку років молодь підшукуватиме нову мережу, але зараз ТікТок «на вістрі прогресу».
Як стають популярними у ТікТок
TikTok демонструє відеоролики, які система підбирає за кількістю коментарів, лайків та переглядів. Також враховують географію, зміст та хештеги.
Це досить «невротична» мережа, тому, щоб потрапити до рекомендованих, потрібно весь час моніторити найбільш резонансні тренди, челенджі та теги. Блогери весь час спостерігають за тим, що відбувається, щоб встигнути взяти участь у загальному русі та зробити затребуваний контент.
Читайте також: Новий сленг в Tik Tok: кринж, рov, рек, краш
Але це далеко не все, крім того, що потрібно зняти, важливо правильно оформити, тобто використовувати модні фільтри та оформлення. Найбільш популярні ролики близько 10-15 секунд. У самому Тікток є все необхідне, щоб вирізати кадри, накласти ефект і обробити відео.
Як заробити?
Є кілька шляхів заробітку:
- непрямий (коли ТікТок використовують як рекламний майданчик для брендів);
- прямий, коли ціль — заробити TikTok Coins (внутрішню валюту, з можливістю обміну на долари).
Існують механізми взаємного просування, посилань, кроспостингу. Окрім блогерів, з ТікТок працюють музиканти, сценаристи, блогери, маркетологи.
Завдання – привернути максимум уваги та завоювати популярність, заробіток деяких блогерів сягає кількох десятків тисяч доларів на місяць.
Тренди TikTok
Тренди — це те, що найбільш популярне і привертає загальну увагу. Такими напрямами є:
- Пісні та музика;
- Приколи з перевдяганням та зміною зовнішності;
- Спорт;
- Емоції;
- Автомобільна тема;
- Відео про тварин;
- Кухня та приготування їжі;
- Лайфхакі щодо TikTok і не лише.
Як бачите, всі теми — те, про що люди пишуть, знімають фільми і чим цікавляться вже десятки років. Давайте докладніше розберемо тренди, щоб розуміти, що й у якій формі привертає увагу цільової аудиторії.
Музика та пісні — вічна тема, що виникла із самим людством. Задовго до соцмереж повторювані та ритмічні мелодії привертали увагу. Коли почало здаватися, що нічого нового вже не придумати, у моду увійшли рімейки напівзабутих творів. Цілком можливо, музичним трендом 2022 стане ремейк мелодії з 60, 70 або навіть 30х. Полька, Лєтка-Єнка, рок, або брейк – будь-який з цих напрямків може стати популярним у Тікток. Ну або з’явиться щось менш пізнаване, але просте і ритмічне, тому що складні трендовими жанрами бути не можуть.
Переодягання — одна з класичних тем, відомих з часів античності. Все це базується навколо гри з впізнаванням і не впізнанням переодягненої людини. На перевдяганнях і не впізнанні базуються карнавали, театр, святкові гуляння, міфи і чарівні казки, в яких герой, що змінився, повертається додому і його не впізнають… ТікТок — продовжує цю традицію, відео, в якому дівчина по клацанню пальців змінює вбрання. Подібний ефект викликають ролики, в яких блогер змінює вік за допомогою програм для телефону. Також є безліч варіантів зі стрижкою, макіяжем та роликами, в яких блогер стає персонажем відомих фільмів. Це вічна тема і, знімаючи ролики про зміну зовнішності, можна помилитися тільки тоді, коли ролики погано зняті.
Спорт, змагання та те, що пов’язано з активним способом життя, у тренді з часів першої грецької Олімпіади. До речі, челенджі, які засновані на тому, що потрібно пробігти, віджатися або підтягнутися дуже популярні. Спортсменом-блогером бути добре, тому що контент можна записувати буквально кожне тренування, важливо робити це весело та зі змістом. Також цікавою є тема «до і після», з фіксацією проміжних станів. Тема спортивного успіху чи схуднення перетворюється на серіал, який люди із задоволенням дивляться кілька місяців чи навіть років.
Емоції — це те, довкола чого побудована сучасна культура. Не логіка і наука, а бажання отримати задоволення, радіти і радувати — ось те, що зараз багато хто знімає ролики. Також блогери демонструють кохання, здивування, досаду, образу, злість і все те, що показує театр вже пару-трійку тисяч років. Тут, як і в попередніх трендових темах, важливо придумати, як оригінально продемонструвати емоції, щоб потрапити в тренд.
Автомобілі – історичне продовження теми коней, колісниць, карет, фаетонів та колясок. Це те, що завжди люблять чоловіки, і що можна постійно знімати ролики, а також відмінний привід знайомства з жінками.
Тварини загалом і котики зокрема захопили світ ще за часів стародавнього Єгипту. Іноді складається враження, що людська цивілізація є формою соціального життя котиків. Звичайно, ця тема є вічнозеленою для створення відеоконтенту. Якщо є перспективна модель, можна щодня викладати по кілька роликів у ТікТок і набирати популярності.
Кухня і їжа – підтвердження вічної істини, що ми завжди і в будь-яку епоху хочемо їсти, причому смачно і красиво. Естетика їжі — це те, що відрізняє людину від тварини. Саме навколо вживання їжі складається те, що часто вважають культурою (не їсти руками, не чавкати). Але точніше буде сказати, що приготування їжі, плюс сервірування та аксесуари стали новим видом мистецтва, тому має заслужену популярність.
Лайфхаки — корисний та цікавий напрямок. При перегляді роликів ми дивуємося, як якесь складне завдання (наприклад, скласти рівно сорочку) можна виконати миттєво, якщо знати дотепні способи. Існують лайвхаки чого завгодно, від просування в соцмережах, до теорії ймовірності. Потрібно сказати, що це перспективний напрямок для інтелектуальних представників цільової аудиторії, які хочуть не лише показати себе, а й дізнатися про щось нове.
Замість висновку
Насамкінець кілька слів про те, що потрібно не забути, плануючи просування в TikTok. Початківець блогер, який ще не визначився з цільовою аудиторією та тематикою, може пробувати будь-які напрямки, як тренди, так і інше. Це може бути покупка китайських ляльок на аліекспрес або риболовля. Важливо знайти аудиторію та завоювати популярність. Також потрібно спостерігати те, що відбувається навколо, а саме популярні напрямки в інших блогерів. Недаремно маркетологи рекомендують перед початком будь-якого проєкту проводити аналіз конкурентів і, відштовхуючись від нього, робити прогнози та планувати. Ну і, звісно, вступати у колаборацію, знімати партнерські відео, брати участь у челенджах. При цьому рекомендуємо не соромитися і писати всім, з ким можете вигадати якусь цікаву форму співпраці. Не дивуйтеся, якщо популярні блогери погодяться з вами співпрацювати. Нові особи та незаїжджені ідеї — це те, що потрібне всім навіть найвідомішим ТікТокерам. Сподіваємося, наш огляд допоможе блогерам-початківцям і зміцнить позиції тих, що вже відбулися. Бажаємо успіху!