Павло Антонов, Глава Mobile Performance Unit в Httpool Baltics і засновник школи Targetorium, в інтерв’ю для Marketer.ua і рекрутингової платформи Make it in Ukraine розповів про переваги українських маркетологів і складнощі в сучасній системі маркетингового навчання.
Як в світі дивляться на українських маркетологів
Добре дивляться. Всі фахівці в нашій команді – з України (Facebook серйозно підходить до сертифікації штату реселерів – примітка автора). В українських продуктових компаніях, наприклад в Genesis, теж класні фахівці.
Українські маркетологи (і не тільки маркетологи) розумні і підковані, готові розвиватися. А ще – працездатні. Наші люди вміють викладатися на 100% і їм подобається це робити. Європейці, як правило, лінуються.
Далі: в Європі проблеми зі штатом – його там просто немає.
Побудувати команду в Прибалтиці з локальних фахівців неможливо: населення країни невелике, кількість фахівців – теж. Професіоналів потрібно хантити. Це дорого і забирає багато часу.
Побудувати українську команду можна набагато швидше, ніж в Європі. Але наших людей потрібно об’єднати – спільнотами, ідеями, активністю.
Що не так з отриманням досвіду і знань в українському маркетингу
Українська індустрія зростає, багато хто хоче отримати досвід. Але не вистачає місць, де можна вивчитися на професіонала. Бракує профільного навчання.
Якість навчання
Коли люди приходять в індустрію, то часто отримують знання на онлайн-курсах від непрофесіоналів. Звичайно, одні курси не закриють питання зі знаннями, швидше зададуть вектор для розвитку.
Часто такі курси ведуть люди, які, в кращому випадку, вели окремі проекти або працювали в локальних агентствах. Не фахівці винні, що приходять до роботодавців з такими знаннями. Просто ринок не пропонує альтернатив.
Онлайн-освіта переживає бум, його капіталізація в Америці відчутно зростає. Але ось до якості такого навчання є питання. Одне з найбільш шкідливих і неприємних явищ в навчанні – коли доводиться переучуватися після «неправильних» курсів. Це набагато гірше, ніж вчитися з нуля, адже вже витрачено гроші і час. Ми в команді говоримо: «Respect your time». Навчання – це усвідомлений вибір. На жаль, багатьом якраз і доводиться переучуватися.
Люди і навчальні центри нерідко продають знання з технологій, в яких не розбираються. Візьмемо приклад з автотематики. Припустимо, курс «Як стати автомеханіком по двигунах внутрішнього згоряння» придумав і викладає автоблоггер, який не розбирається в технічній частині. А людина йде на ці курси і розраховує після них влаштуватися автомеханіком на завод BMW.
Про курси, які продають «легкі гроші»
Є популярний тригер, який активно продавлюють в онлайн-освіті – це легкий заробіток, легкі гроші.
Замість того, щоб продавати експертизу, людям продають міф про легкий заробіток.
На що звернути увагу в ланцюжку набору досвіду
За локальним досвідом повинен прийти міжнародний. Кордонів в digital немає. Беріть на Upwork міжнародні проекти, набирайтеся досвіду та навичок, переходьте в великі продуктові компанії. У них будете працювати з розумними людьми і будете рости. Середовище – це важливо. Одна справа – сидіти на пляжі з ноутбуком під пальмою, інше – прийти в команду професійних хлопців і за півроку вирости так, як за п’ять років на фрілансі.
Витратив купу грошей на непотрібні курси в США
Я не відкрив двері Facebook без досвіду – це було б неможливо. Починав з невеликих проектів на фрілансі. Паралельно з цим вивчав англійську. Витратив купу грошей на непотрібну освіту, купував онлайн-курси в Америці. Але навіть вони виявилися далекі від реалій, з якими довелося потім зіткнутися. Набрав корисного досвіду в рекламному агентстві і в офлайн-маркетингу, куди я прийшов в 21 рік. Потім був аутсорс і статус реселлера Facebook.
Всього я вже 11 років в професії. Від моменту, коли я зрозумів важливість якісної освіти і досвіду, до того, як я зайшов в офіс Facebook, минуло півтора року. Важливо поважати свій час, витрачати його з розумом. Тоді досить швидко отримаєте непогані результати.