У світі понад 3,2 мільярда користувачів смартфонів, тому не дивно, що індустрія мобільних додатків процвітає. На додаток до цього, у всьому світі налічується 1,14 мільярда користувачів планшетів, і це число виросло приблизно на 36% за останні шість років. Використання додатків як і раніше стабільно зростає, без будь-яких ознак уповільнення в доступному для огляду майбутньому.
Фактично, дослідження показують, що середньостатистична людина перевіряє свій телефон кожні 12 хвилин. Ми користуємося телефонами на роботі, вдома, на вулиці, під час їжі, в ліжку і навіть в машині. 88% мобільного часу витрачається на додатки.
Згідно з аналітичним звітом, бізнес додатків приносить понад 10 мільярдів євро доходу в рік в Європейському союзі, в той час як понад 529 000 робочих місць було створено в 28 країнах ЄС завдяки зростанню ринку додатків.
Що таке мобільний додаток?
Мобільний додаток – це тип програми, призначений для роботи на мобільному пристрої, яким може бути смартфон або планшет.
Додатки діляться на дві великі категорії: власні додатки, веб-додатки.
Нативні додатки створені для однієї мобільної операційної системи. Ось чому вони називаються нативними – вони є нативними для конкретної платформи або пристрою. Більшість мобільних додатків сьогодні створені для таких систем, як Android або iOS. Простіше кажучи, ви не можете встановити і використовувати додаток Android на iPhone, і навпаки.
Веб-додатки – це адаптивні версії веб-сайтів, які можуть працювати на будь-якому мобільному пристрої або ОС, оскільки вони доставляються за допомогою мобільного браузера, і зазвичай вони написані на CSS, HTML5 або JavaScript. Такі додатки перенаправляють користувача на URL-адресу, а потім пропонують їм можливість встановити додаток. Вони просто створюють закладку на своїй сторінці. Ось чому вони вимагають мінімум пам’яті пристрою.
В даний час є кілька типів мобільних додатків:
- Ігрові програми: це найпопулярніша категорія мобільних додатків. Безсумнівно, ігрові програми очолюють список найбільш завантажуваних типів додатків на всіх основних платформах. Що робить ігри такими цікавими, так це імерсивний досвід, який вони надають гравцям. Згідно зі статистикою, розділ ігрових додатків становить 21,53% від загального числа додатків в Apple App Store. Компанії вкладають все більше часу і ресурсів в створення ігор і мобільних версій відомих стаціонарних ігор, тому що це дуже прибутковий ринок. Один з найпопулярніших видів ігор – це екшн-ігри. Найуспішніші мобільні ігри, такі як Candy Crush Saga або Angry Birds, стають відомі у всьому світі.
- Додатки для покупок: в 2020 році індустрія електронної комерції пережила вибухове зростання, оскільки єдиним виходом для нас було робити покупки через екрани наших смартфонів. Якщо говорити про статистику, то в 2020 році обсяг світової електронної комерції досяг 3,9 трильйона доларів. Ця тенденція буде тривати в світі після COVID. Додатки для покупок дозволяють споживачам легко знаходити найкращі товари з усього світу і купувати їх в Інтернеті.
- Додатки для способу життя і розваги: стають все більш популярними, вони охоплюють багато аспектів особистого способу життя і спілкування, такі як побачення, спілкування в соціальних мережах, а також спільне використання (і перегляд) відео. Хочете подивитися серіал або перегорнути десятки тисяч 15-секундних кліпів? Хочете брати участь в актуальних (і захоплюючих) дискусіях по всьому світу? Розважальні програми – кращий варіант. Деякі з найбільш широко відомих додатків, такі як Netflix, Facebook або TikTok, потрапляють в цю категорію.
- Освітні програми: в цю категорію входять мобільні додатки, які допомагають користувачам купувати нові навички та знання. Після повного фіаско з COVID-19, коли освіту, зокрема, було обмежено цифровим середовищем, освітні програми або програми для самонавчання зіграли важливу роль у підтримці стійкого потоку передачі інформації. Вся суть освітнього додатки полягає в тому, щоб полегшити роботу цифрових класів і надати ресурси, які можуть допомогти людям оволодіти деякими новими навичками.
- Додатки для мобільного комерції: найпопулярніші програми для покупок, такі як AliExpress, Amazon або eBay, пропонують користувачам мобільних пристроїв можливості своїх настільних версій. Додатки для мобільного комерції надають клієнтам зручний доступ до продуктів і зручні способи оплати для оптимального досвіду покупок.
- Додатки для подорожей: Додатки для подорожей призначені для певної групи людей, захоплених подорожами. Основна мета таких додатків – допомогти людям з бронюванням, пошуком місця для проживання, пошуком ресторанів в новому місці, доставкою таксі і всім, що пов’язане з безпроблемною подорожжю. Чи можете ви уявити, як виглядала б подорож без Google Maps, Airbnb або Uber?
- Їжа і напої: Як випливає з назви, ця категорія мобільних додатків допомагає людям управляти їжею і напоями і замовляти їх в Інтернеті. Оскільки ми використовували ці додатки для розміщення замовлень на їжу в Інтернеті і їх прийому або доставки без фізичного контакту. Ця конкретна категорія дуже допомогла в збереженні соціальної дистанції під час всієї пандемії COVID-19.
- Службові програми: вони настільки очевидні, що ми навіть не усвідомлюємо, що використовуємо їх. Насправді, у службових додатків зазвичай найкоротший час сеансу користувача – люди використовують їх, щоб зробити щось, а потім рухатися далі. Найпопулярнішими типами службових додатків є сканери штрих-коду, трекери або додатки для охорони здоров’я.
- Книжкові програми: Ця категорія додатків – джерело бібліофілів. У міру того, як світ рухається до стійкого способу життя, книжкові додатки просувають те ж саме, передаючи знання в цифровому вигляді. Основна мета цих типів мобільних додатків в цій категорії – надати цифрову копію книг, які ви можете читати на ходу або посилатися, не маючи м’якої обкладинки. Додатки в цій категорії також служать для залучення мільйонів книг і їх оглядів, щоб читач міг вибрати, що читати далі.
- Музичні програми: Кожному з нас, у кого є смартфон, подобається підключати навушники, відключатися і час від часу слухати музику. Багато музичних програм дозволяють завантажувати пісні в автономному режимі, щоб ви могли їх слухати, навіть якщо ви не підключені до Інтернету.
Крім музики, в даний час існують різні запаморочливі і інформативні подкасти, які допоможуть вам отримувати цінні уроки від надихаючих людей – на ходу.
Мобільні додатки в Україні
Українці традиційно проводять багато часу в глобальних соц. мережах і месенджерах. Компанія TNS Ukraine опублікувала актуальний рейтинг мобільних додатків в Україні за січень 2021.
Вперше за довгий час Viber поступився лідерством Chrome і YouTube. Telegram випередив Messenger.
Топ-10 найбільш скачуваних мобільних додатків:
- Chrome;
- YouTube;
- Viber;
- Gmail;
- Google Maps;
- Facebook;
- Приват 24;
- Telegram;
- FB Messenger;
- Instagram.
Друга двадцятка рейтингу полягає в основному з українських мобільних додатків.
Таблиця: Топ-20 мобільних додатків
1 | Chrome | 98,20% |
2 | YouTube | 97,20% |
3 | Viber | 96,80% |
4 | Gmail | 95,80% |
5 | Google Maps | 86,00% |
6 | 85,70% | |
7 | Приват 24 | 77,50% |
8 | Telegram | 76,80% |
9 | FB Messenger | 72,30% |
10 | 69,00% | |
11 | OLX.ua | 50,80% |
12 | Нова пошта | 50,50% |
13 | My Vodafone | 44,40% |
14 | 42,20% | |
15 | AliExpress | 42,10% |
16 | Мій Київстар | 38,40% |
17 | Монобанк | 34,50% |
18 | Дія | 29,70% |
19 | Rozetka | 27,70% |
20 | Shazam | 26,70% |
Висновки:
У 2021 році відбувся різкий зсув в бік онлайн-покупок. Зростаюча залежність від цифрового світу спонукає компанії звертатися до мобільних додатків, щоб залучити більше клієнтів. Компанії будуть вкладати більше ресурсів в мобільні додатки, оскільки мобільні пристрої переважають над настільними пристроями, коли мова йде про кількість і залученість користувачів.
В майбутньому ми побачимо ще більш інноваційні мобільні додатки, які використовують переваги передових технологій, таких як доповнена реальність, віртуальна реальність і багато інших.