Цьогорічна різдвяна реклама демонструє очевидне: світу конче не вистачає стабільності. Аудиторія голосує за знайомих персонажів та різдвяні традиції. А все, що ламає шаблони або натякає на гарячі світові події, як-от кольори палестинського прапору, викликає хвилю хейту. Докладніше — в огляді найпопулярніших різдвяних роликів 2023 року.
Aldi: Kevin and the Christmas Factory
Найпопулярніша реклама згідно рейтингу американської маркетингової компанії System1. Причина — у впізнаваному персонажі, адже Кевін Морквина з’являється в рекламі вже кілька років поспіль.
Анімаційний ролик Aldi, як завжди, не переобтяжений ані складним сюжетом, ані намаганням залізти глядачеві в душу. У 2023-му Кевін потрапляє на різдвяну вечірку до світу з фільму «Віллі Вонка і шоколадна фабрика», де спілкується з іншими, зокрема, негативними, персонажами. Мораль історії проста: на Різдво, як ніколи, важливо ділитися.
Coca-Cola: The World Needs More Santas
Бренд не зраджує своєму різдвяному символу — Санта-Клаусу. З тією лише різницею, що Сант цього року стає більше. Протягом ролика кожен з них робить невеликі добрі справи. Виявляється, що насправді це звичайні люди, які таким чином проявляють своїх внутрішніх чарівників. «Світ потребує більше Санта-Клаусів», — нагадують в кінці ролика, закликаючи усіх піклуватися про оточуючих.
Незважаючи на суцільний позитив та вірність традиціям, нова реклама Coca-Cola не потрапила в жоден з новорічних рейтингів. Натомість старий ролик, Holidays are Coming, визнано найефективнішою різдвяною рекламою цього року в рейтингу Kantar та другу за ефективністю — System1.
Amazon: Joy Ride
Рецепт третього місця у рейтингу System1 простий: візьміть трохи ностальгії, додайте позитиву та приправте кавером на пісню The Beatles In My Life.
Три пенсіонерки на лавочці сумно спостерігають за молоддю, що катається на санках. Раптом одна з них дістає смартфон, щоби — вгадайте, що — замовити на Amazon подушки для санчат. У наступному кадрі бабусі весело розсікають по горі під захоплені погляди підлітків.
Apple: Fuzzy Feelings
Ще одна реклама, що апелює до щемливих почуттів. Цікавинка — в поєднанні двох світів. В реальному світі дівчина-клерк страждає від вічно невдоволеного менеджера з поганим характером. Свою помсту вона втілює в створенні анімацій, в яких з керівником повсякчас трапляються неприємності. Але на Різдво негативний персонаж, звісно ж, проявляє свої кращі якості.
Lidl: A Magical Christmas
Мережа супермаркетів дотримується традиційного різдвяного наративу: крихітні добрі жести, що мають велике значення. Хлопчик засмучений, що собака розбив його улюблену ялинкову прикрасу у вигляді мавпочки. Щоби підняти синові настрій, його мама купує у Lidl плюшеву мавпочку, але губить її по дорозі. Єнот помічає це, хапає іграшку та, долаючи всі можливі перешкоди, доставляє її хлопчикові.
За допомогою сентиментальної історії Lidl також нагадує глядачам про ініціативу «Банк іграшок»: можливість пожертвувати іграшки для дітей з бідних сімей.
McDonald’s: Fancy a McDonald’s this Christmas?
Окрема категорія цьогорічних роликів підіймає досить незвичну тему: втому від свят. В McDonald’s визнають, що підготовка до Різдва може бути стресовою, та пропонують в якості альтернативи щось знайоме та стабільне — як-от чізбургер та картопля фрі.
За версією Kantar, ролик McDonald’s став другим за ефективністю цього року, увійшовши до 2 відсотків найсмішнішої реклами у Великобританії.
IKEA Canada: Take a Holiday from the Holidays
Бренд звертається до інтровертів, яких напружують корпоративи та гучні сімейні посиденьки. Щоби «зарядити батарейки», в IKEA пропонують хоча б на п’ять хвилин залишитися наодинці, зануривши ноги в пухнастий килимок або загорнувшись в улюблену ковдру.
Marks & Spencer: Love Thismas (Not Thatmas)
Якщо дві попередні реклами лайтово обіграли втому від свят, то M&S вдався до важкої артилерії, нарвавшись на хвилю хейту.
Бренд зібрав у ролику одразу кількох зірок під керівництвом режисера Еллі Панків («Чорне дзеркало»): Ханну Веддінгем (головну героїню популярного серіалу «Тед Лассо»), співачку Софі Елліс-Бекстор, акторку Зейв Ештон, дизайнера Тана Франса. Всі вони протестують проти традицій в своїх родинах: підпалюють різдвяні листівки, відмовляються шити костюм сніговика, викидають з даху ельфа, знищують пряниковий будиночок під пісню I Would Do Anything For Love.
Такий меседж припав до душі не всім глядачам. Частина аудиторії образилася на плюндрування «найбільшого свята» та відмову від різдвяних традицій. А дехто взагалі побачив у рекламі політичний підтекст: мовляв, спалені у ролику капелюхи мають кольори палестинського прапору.
Між тим у M&S лише спробували запросити людей відмовитись від «треба» на користь того, що вони справді люблять робити.
«Перед тим, як створити Love Thismas (Not Thatmas), ми спілкувалися з сотнями клієнтів, і всі сказали, що на Різдво відчувають тиск, коли їм доводиться турбуватися та планувати стільки речей. Ми знаємо, часто може здатися, що список нескінченний, тому цього року ми вирішили відсвяткувати це і дати можливість нашим клієнтам робити те, що їм подобається», — пояснили в компанії.
Bailey’s: Tis the Season for Baileys with a Festive Choctail
Жодних важких думок та протестних настроїв: лише гламур, веселощі та трохи алкоголю. Ще одна реклама з зіркою «Теда Лассо» Ханною Веддінгем має геть інший настрій, ніж у M&S. Цього разу акторка диригує хором. Коли пісня добігає кінця, вона пропонує співакам Bailey’s, а точніше — святковий «чоктейль» з нього. Поки його готують, хор весело співає.
TK Maxx: Festive Farm
Казковою фермою дефілюють незвичайні персонажі: альпака у модному светрі з сумкою крос-боді, качки у намисті з перлів та метелику, їжак в рожевій шапці з помпоном та коза в червоному береті. На фоні грає пісня Єви та Гвен Стефані Let Me Blow Ya Mind. На здивування фермера його дружина пояснює, що це вона подбала про оригінальний одяг для тварин.
KFC: Kentucky Fried Turkey for Christmas?
Головний конкурент McDonald’s, як завжди, зухвалий та різкий, але ж за це його і люблять шанувальники. В різдвяній рекламі бренд вирішив повідомити аудиторії, що вона не завжди права. Протягом багатьох років покупці просили, щоби в меню додали гамбургер з індички, але в KFC нагадали, що вони — куряча мережа і не будуть йти на поводу у якихось там клієнтів.