Вітаю!
Мене звуть Іван Липей, я співвласник української біржі телеграм-каналів ADSELL. І сьогодні я хочу поділитися з вами результатами нашого дослідження, яке ми провели, щоб об’єктивно оцінити ефективність просування саме в месенджері Telegram та актуалізувати це питання серед потенційних рекламодавців.
Чому та для кого проводилося дослідження
По-перше, ми провели його для себе, адже працюємо в цьому напрямку вже тривалий час і прагнемо бути ефективнішими. По-друге, — для рекламодавців, які, за нашими власними спостереженнями, доволі мало знають про рекламу в Telegram-каналах, віддаючи перевагу, наприклад, просуванню в Instagram.
Головна мета — продемонструвати потенційним рекламодавцям, яка саме аудиторія користується Telegram в Україні, наскільки ця аудиторія велика та активна й чому взагалі варто звертати увагу на цей рекламний канал. Ми опитали понад 61 000 респондентів з усієї України, систематизували отримані дані та нарешті готові поділитися ними з вами!
Користувачі Telegram в Україні: хто вони?
Доволі показово, що кількість жінок серед активних користувачів Telegram більша:
- 56,03% — жінки;
- 43,97% — чоловіки.
А от що стосується середнього віку користувачів, тут ситуація дещо неоднорідна. Серед чоловіків найбільша та найактивніша аудиторія — користувачі віком 25–34 роки. Їх близько 27,45%. А от серед жінок — користувачі від 45 років. Їх понад 36%. Через таку різницю загальна перевага в кількості користувачів — саме за особами від 45 років. А на другому місці — українці віком 25–34 роки. Разом їх понад 23%. Тобто мова йде про активну, платоспроможну аудиторію, яка часто замовляє товари та послуги саме в інтернеті. А це означає, що з такою аудиторією бізнес може і повинен працювати!
Стосовно сфери діяльності аудиторії Telegram, є певні нюанси. Згідно з результатами нашого опитування, близько 41% респондентів заявили, що не працюють, а понад 39% — що працюють в компанії на не керівній посаді. Кількість керівників компаній, власників бізнесу, а також фрилансерів значно менша:
Але тут я хочу зауважити, що варіант «Не працюю» можуть вказувати люди, які працевлаштовані неофіційно, є фрилансерами та самозайнятими. Тому в цьому випадку говорити про стовідсоткову об’єктивність результатів опитування все ж не доводиться. Безробітні користувачі — це значною мірою теж активна, забезпечена та платоспроможна аудиторія.
З деякими іншими результатами нашого дослідження ви можете ознайомитися в інфографіці нижче.
Чому канали в Telegram — це чудова платформа для реклами та просування
До початку повномасштабного вторгнення Telegram в Україні був здебільшого саме сервісом для обміну повідомленнями — звичайним месенджером. Однак після 24 лютого 2022 року він став для українців ще й джерелом новин та важливої інформації. А кількість підписників Telegram-каналів почала стрімко зростати. І не лише тих, які висвітлюють новини війни.
Та найголовніше — стрімко збільшилася активна аудиторія месенджера.
Ми запитали у респондентів, скільки років вони вже користуються Telegram, і дізналися, що 29,3% з них є користувачами месенджера другий рік. Тобто від початку повномасштабного вторгнення. Для порівняння: лише 22,1% користуються Telegram більше п’яти років. Це дає нам змогу зробити висновок, що аудиторія месенджера продовжує зростати саме останнім часом, причому дуже швидко.
Що ще важливо — понад 30% респондентів сказали, що здебільшого використовують месенджер саме для того, щоб слідкувати за оновленнями в каналах. Це навіть більше, ніж для особистого листування (25,08%).
Якщо ж говорити загалом, чому Telegram-канали є зручним інструментом для реклами, я можу виділити декілька причин:
- Велика аудиторія. Telegram має понад 800 мільйонів активних користувачів на місяць, що робить його одним з найпопулярніших месенджерів у світі. Ви можете досягти широкого кола потенційних клієнтів, які підписані на канали, що стосуються вашої ніші або інтересів.
- Висока залученість. Канали в Telegram дозволяють вам надсилати текстові, графічні, аудіо- та відеоповідомлення без обмежень щодо розміру або формату. Ви можете створювати цікавий та якісний контент, який привертатиме увагу вашої аудиторії та сприятиме її взаємодії з вашим брендом.
- Гнучкість та адаптивність. Канали в Telegram дозволяють вам експериментувати з різними стратегіями маркетингу та аналізувати їх ефективність. Ви можете легко змінювати свою лінійку продуктів, цінову політику, способи комунікації та інші аспекти свого бізнесу, щоб краще задовольняти потреби та очікування вашої аудиторії.
І це насправді лише незначна частина переваг, які може отримати рекламодавець, обравши Telegram як канал просування власних товарів чи послуг.
А як щодо альтернатив?
Як я зауважив на самому початку, зараз значна кількість українських рекламодавців обирають в якості рекламної платформи Instagram. Я не буду говорити, що це неефективно. Проте потенційний рекламодавець повинен розуміти, що конкуренція в Instagram значно вища, а залученість аудиторії нижча.
Можемо навіть навести порівняльну таблицю з перевагами обох платформ:
Переваги реклами в Telegram | Переваги реклами в Instagram |
Нативний формат просування, який не викликає негативної реакції аудиторії | Можливість використовувати різні формати реклами: фото, відео, карусель, історії, Reels |
Широке охоплення: 800 млн щомісячних користувачів з усього світу | Велика аудиторія: 1,4 млрд щомісячних користувачів, з яких 500 млн дивляться Stories |
Висока видимість: реклама розміщується тільки в публічних каналах, де користувачі шукають цікавий контент | Висока цільова спрямованість: можливість налаштувати рекламу за інтересами, віком, статтю, геолокацією та іншими параметрами |
Етичний формат розміщення: рекламодавцям не потрібно збирати особисті дані користувачів, оскільки Telegram захищає їх конфіденційність | Інтеграція з Facebook: можливість запускати рекламу одночасно на обох платформах і отримувати більше переходів |
Можна було б також порівняти можливості для просування в Viber чи WhatsApp. Але є два нюанси. Перший — канали в Viber не надто популярні. Другий — канали в WhatsApp з’явилися буквально кілька місяців тому й говорити про їхній стрімкий розвиток поки що теж не доводиться.
Користувачі Telegram більш лояльно ставляться до реклами в месенджері
Одна з причин — реклами в Telegram в принципі небагато. Лише 8,47% опитаних сказали, що бачать рекламу від авторів Telegram-каналів дуже часто. Переважна більшість — 44,92% — бачать її рідко. А 14,16% — взагалі її не бачили. Важливо й те, що Telegram ефективно бореться зі спамом, про що також свідчать результати нашого опитування:
І при всьому цьому в українців високий рівень довіри до Telegram, навіть попри те, що Павло Дуров, розробник месенджера, є вихідцем з росії, хоча вже давно там не проживає.
Замість висновків: наполеглива рекомендація звернути увагу на Telegram як канал просування
Нам вдалося провести дійсно велике дослідження та проаналізувати аудиторію Telegram. І це лиш підтвердило гіпотезу про те, що для потенційного рекламодавця це чудова платформа для просування власних товарів та послуг в популярних каналах.
Головне при цьому — серйозно підійти до вибору каналів, в яких ви плануєте просуватися. Необхідно проаналізувати цільову аудиторію каналу та переконатися, що вона збігається з вашою ЦА. В іншому випадку є ризик охопити нецільових користувачів і реклама просто не спрацює. Тому будьте уважні та не поспішайте з вибором.
Сподіваюся, результати нашого дослідження стали для вас актуальними та змогли переконати в тому, що сьогодні Telegram — це не лише інструмент для спілкування та відстеження актуальних новин, а й потужна рекламна платформа, яка чудово підійде практично для будь-якого бізнесу. Рекомендуємо спробувати!
Дякую за увагу та бажаю вдалого просування!