Зараз вже ніхто не дивується присутності в соціальних мережах бізнесів не лише B2C, а й B2B. Але чи підходять ці канали комунікацій для компаній з вузьких ніш?
Наприклад, для інвестиційних фондів, та ще й тих, що фокусуються лише на кількох сферах інвестування (в нашому випадку це переважно диджитал та IT).
І які саме соцмережі можуть бути релевантними для таких бізнесів? Досліджуємо разом з PR Manager NetSolid Investments Олесею Наконечною.
Олеся Наконечна — фахівець з 10-річним стажем роботи в зовнішніх комунікаціях. Основні навички: розробка PR та комунікаційних стратегій, Media Relations, SMM, Copywriting.
Навіщо інвестиційному фонду вести сторінки у соцмережах?
Найголовніша ціль очевидна — розповідати про Фонд й підвищувати його впізнаваність, адже NetSolid Investments на ринку відносно недавно.
Ми знаємо, що власники стартапів та фаундери амбітних проєктів активно використовують соцмережі. І, з-поміж інших можливостей, саме там шукатимуть потенційних партнерів чи інвестиції. Тому ми ще до офіційного виходу у публічну площину почали думати над нашим SMM.
Перш ніж прийняти рішення про вибір інвестора, фаундер аналізує багато факторів. Вирішальними можуть стати різні.
Для когось важлива сфера, в якій у інвестфонду найбільший досвід. Тобто представники трафік-проєктів чи iGaming поцікавляться глибиною нашої експертизи саме в цих сферах. Зокрема, дуже важлива фінансова та юридична підтримка, допомога в налаштуванні операційних та HR-процесів, залученість інших експертів. Завжди цінні позитивні відгуки чи кейси від тих, хто вже працював з Фондом і вийшов на якісно новий рівень.
Дехто бере до уваги велику кількість підписників, яка створює ілюзію популярності фондів, є й ті, хто просто зацікавився рекламою. Але зазвичай «наш» фаундер — той, хто надсилає нам запит на отримання інвестицій по одній з програм — дуже вдумливо ставиться до вибору партнера/інвестора на основі власних спостережень. Він багато часу приділяє вивченню інформації про Фонд, його особливості, переваги, принципи роботи, вивчає все від А до Я і тільки тоді почувається впевненим у своєму виборі.
Тому нам важливо презентувати Фонд з різних ракурсів. Адже на сайті багато що залишається за кадром, а в соцмережах є можливість показати всі процеси: як ми працюємо, з ким підтримуємо зв’язки, що робимо для власного бренду (логічно, що зможемо це запропонувати і стартапам), які цінності сповідуємо, тощо.
Через SMM ми доносимо інформацію про команду та кожну персону, нові проєкти, ділимось дослідженнями й корисною інформацією, новинами ринку, відповідаємо на запитання.
Які соціальні мережі ми використовуємо:
- Facebook. Найпопулярніша в світі соціальна мережа, якою користуються представники чи не всіх сфер бізнесу. Відкриває гарні можливості запросити до спілкування потрібну нам аудиторію — особисто та за допомогою таргетингу по видам діяльності, інтересам, географічними факторами, тощо. Отримуємо досить багато трафіку на сайт з цієї соцмережі.
- Instagram. Тут цінуємо можливість розповідати про діяльність Фонду за допомогою візуальної інформації, яка сприймається легше за тексти. Для цієї соцмережі адаптуємо контент, частину тексту розміщуємо на макетах. Намагаємось знімати відео. Дуже любимо формат сторіз. В інстаграмі в нас більш живий контент. Переваги інстаграму для збільшення охоплення — хештеги, геолокація, можливість відмічати людей.
- LinkedIn. Найкращий канал, щоб безпосередньо встановити контакт із потенційним партнером чи кандидатом. Найчастіше використовуємо його для пошуку фахівців і експертів до команди NetSolid та портфельних компаній.
- Twitter. Разом із LinkedIn вважається must have для серйозних міжнародних B2B-компаній. Ми теж долучилися нещодавно, тож поки лише тестуємо для себе цю соцмережу й про результати розповідати зарано.
Щодо TikTok, то ми спостерігаємо, як ця платформа «виростає» з суто розважальної мережі для юнацтва й молоді. Веде власний аккаунт в тіктоці, й доволі успішно, наш юрист Дмитро Скумбрій @dmytro.skumbrii.
Корпоративної сторінки Фонду в цій соцмережі наразі немає, але в майбутньому ми не виключаємо й таку можливість. Так само, як розглядаємо і запуск каналу NetSolid Investments на YouTube.
Що ми отримуємо від присутності NetSolid Investments в SMM?
1. Підвищуємо впізнаваність бренду
Що ви активніші у соціальних мережах, то більше шансів маєте бути поміченими. На це працює не тільки ваша креативна команда, а й алгоритми самих платформ.
Випадково натрапити на офіційний сайт, якщо ви використовуєте лише його в роботі, для потенційного клієнта чи партнера практично неможливо. Натомість ваш оригінальний пост цілком вірогідно соціальна мережа покаже зацікавленій особі, адже робот підбирає матеріали за інтересами. Того, кого кілька разів побачили, обовʼязково згадають коли виникне потреба.
Також соціальна мережа може спрацювати як сарафанне радіо: про вас розкажуть у потрібний час зацікавленим людям.
Звісно ж, ми презентуємо Фонд не лише через SMM, а й через публікації в медіа, участь в івентах тощо. Але й ці новини легше доносити через соціальні мережі: у постах та сторіз. Таким чином ми збільшуємо кількість аудиторії, охоплення для новини та кілька разів висвічуємо інформацію.
2. Відкриваємо двері для підприємців-початківців та експертів, котрі замислюються про власний бізнес
Фаундери часто шукають однодумців та партнерів саме в соціальних мережах. Вони утворюють власні спільноти, вступають в групи, підписуються на канали та сторінки.
Оскільки ми показуємо життя Фонду, як воно є, та даємо прості поради, початківцям у бізнесі легше зрозуміти, хто ми та чим відрізняємось.
Наприклад, не кожен інвестор крім грошей надає експертизу, та ще й такої якості й глибини. Завдяки підтримці наших експертів підприємець може зосередитись на своєму продукті — тому, на чому розуміється найкраще.
Решту — а для створення бізнесу потрібно ще багато чого знати, вміти й робити вчасно — забезпечуємо ми. Це як команда на аутсорсі, навіть краще. Ми пропонуємо спільний офіс, завжди поряд і готові допомагати.
3. Будуємо імідж та відстежуємо власну репутацію
У прийнятному для кожної соцмережі форматі показуємо свої процеси, розповідаємо про нові проєкти, ділимось досягненнями.
На старті власної справи багатьох талановитих людей мотивують приклади успішних бізнесів. Але для успіху потрібна не тільки ідея, а ще підтримка — більшість стартапів закриваються, бо не отримали її, коли це було необхідно.
Ми показуємо кейси, які вже спрацювали й зробили проєкти прибутковими бізнесами. Даємо поради щодо перших кроків у бізнесі, щоб заохотити до рішучих дій.
4. Вивчаємо свою цільову аудиторію
У соцмережах ми багато спілкуємось, відповідаємо на запитання або ж ставимо свої. Таким чином максимально вивчаємо інформацію про свою аудиторію, партнерів і колег. Отримуємо розуміння, що можна покращити в нашому сервісі, інвестиційних програмах та пропозиціях.
5. Використовуємо як інструмент Recruting та будуємо HR-бренд
В соцмережах ми не лише шукаємо нових фахівців та експертів, а й пишемо про свою команду: які в нас люди, у що вони вірять, заради чого працюють й чим захоплюються. Це глибше й зрозуміліше, ніж просто перелічити корпоративні цінності.
Ті, хто розглядає Фонд як партнера чи роботодавця, можуть одразу оцінити, чи драйвить їх те, що ми робимо, чи готові з нами працювати. Яка комунікація, темп роботи, цінності, енергія, люди врешті решт, тощо.
6. Підвищуємо трафік на сайт
Зараз 20-25% користувачів заходять до нас саме з соцмереж.
Як у нас побудований процес:
PR-менеджер обирає інфоприводи, а SMM-менеджер створює під них контент. Часто залучаємо до роботи ще й дизайнера.
З чого почати, якщо ваша компанія збирається в SMM?
1. Визначте й правильно сформулюйте цілі
Що докладніше ви опишете цілі, то зрозумілішими для вас будуть способи їх досягнення. Цілі мають бути конкретними, для довгострокової можна запланувати кілька проміжних. І обовʼязково визначте критерії виміру виконаних завдань: у кількості трафіку, показнику залученості, збільшенні кількості конверсій, тощо.
2. Проаналізуйте цільову аудиторію та створіть портрет клієнта
Будьте максимально докладними у визначенні, яка вона — людина, до якої ви звертаєтесь. Важливо зрозуміти не лише вік, стать, географічне місце перебування, а й цінності, культурний та фінансовий рівень, вподобання, мотивацію в соцмережах.
Знаючи все це, ви зрозумієте, в чому можете бути корисні своїй аудиторії. Які унікальні вигоди запропонуєте їй від вашого спілкування. Адже вибір партнера чи купівля чогось — це завжди емоційне рішення, це визнання переваг вашої пропозиції.
3. Зробіть аналіз конкурентів та схожих пабліків
Проаналізуйте не лише сторінки конкурентів, а й пабліки схожої та суміжної тематики. І не лише у своєму регіоні — гарні приклади в США чи Європі можуть підказати вам цікаві формати та рішення. Досліджуйте ретельно, щоб отримати більше ідей.
4. Визначте канали
Бути присутнім усюди дорого, ресурсомістко та й просто не потрібно. Тож оберіть соцмережі, що підходять вам найбільше.
5. Позиціювання та Big Idea
Добре продумайте свою глобальну ідею, перш ніж розпочинати SMM. Big Idea повинна не рекламувати переваги компанії чи бренду, а надавати відповідь на болючі питання цільової аудиторії.
Важливо, щоб ці люди відчували, чим ви відрізняєтесь від інших.
На етапі розробки позиціювання подумайте також над тим, які меседжі хочете доносити до своєї аудиторії. Як будете з нею спілкуватись: хоча б у загальних рисах визначте свій tone of voice.
6. Продумайте фірмовий стиль та креативну концепцію
Щоб вашу компанію впізнавали, важливо дотримуватись корпоративних кольорів, шрифтів, стилізованих іконок тощо. Розробіть шаблони постів до різних рубрик (лейаути).
7. Розробіть контент-план
Пам’ятайте, що контент-план має бути гнучким. Ви можете продумати рубрикатор відповідно до днів тижня, та не забувайте, що ситуативний маркетинг — дуже потужний інструмент. Навіть важливіший за решту. Завжди стежте за інфоприводами й реагуйте миттєво.
8. Вимірюйте результати
Найперша помічниця в цьому — аналітика у соціальних мережах. Не забувайте і про Google Analytics: цей інструмент допоможе оцінити ефективність соцмереж у залученні користувачів на ваш сайт.
І на про те, про що зараз не можна промовчати
Ваша громадянська позиція. Жодному бренду від початку війни не вдалося відбутись у хаті скраю.
Якщо ви підтримуєте Україну у ці надважкі місяці, висловте це: в описі профілю, біо (інстаграм), на кавері або аватарі. Залучені до волонтерських ініціатив чи донатите — розкажіть. Це має значення, і це не піар, адже це може бути дуже важливим аргументом як для ваших партнерів, так і для учасників команди — існуючих та майбутніх. Для людей, які утворюють вашу спільноту, зараз це найвагоміший прояв єдності. Адже часто компанію обирають за її цінності.
Важливо, що ви робите більше, аніж просто бізнес. А ще тримаєте економічний тил — зараз це безцінно.