«Великі гроші можна заробити лише в айті! А в digital вриватись вже пізно, бо кожен другий тепер есемемить». Чули такі упередження? Бо ми частенько.
Тому і вирішили розпитати Аліну Лещук, Head of Kukurudza.Osvitа, що вона думає про це та чи варто на її думку іти працювати в SMM зараз.
Почнемо з упереджень.
Які думки з’являються у людини, яка хоче зайти в SMM?
- Есемемників так багато, а ринок один і конкуренція там висока. Зараз кожен другий веде соцмережі — нема сенсу навіть туди лізти.
- Не хочу робити все й одразу, боюся вигоріти. Бо есемемник і контент робить, і оформляє, і в директі відповідає. А треба — то й офіс підмете.
- Великих грошей в SMM нема, а 3 000 гривень за ведення stories — не мій варіант.
А тепер послідовно розберемо кожну думку:
1. «Есемемників багато, а ринок один і конкуренція там висока. Зараз кожен другий веде соцмережі — нема сенсу навіть туди лізти».
Так, SMM-спеціалістів багато, але КРУТИХ SMM-спеціалістів, тобто тих, які приносять результат — на пальцях перелічити можна. І це не просто слова, бо ми щодня шукаємо есемемників для агенції чи партнерів і зіштовхуємось із цією проблемою. Це одна з причин, чому ми самі навчаємо SMM.
Якби круті спеціалісти знаходились швидко, можна було б сказати, що конкуренція велика і сенсу пробувати нема. Але SMM-спеціалістів, які дають результат — мало. Під результатом маємо на увазі не просто зробити контент-план, оформити красиво stories, змонтувати ефектний відос, а й визначити запити клієнта, поставити цілі, створити стратегію, зафіксувати та проаналізувати результат, правильно донести його клієнту тощо.
Якщо спеціаліст дає результат — він не боїться конкуренції.
2. «Не хочу робити все й одразу, боюся вигоріти. Бо есемемник і контент робить, і оформлює, і в директі відповідає. А треба — то й офіс підмете».
Чітких меж та обовʼязків в SMM немає, все залежить від проєкту та бюджету. Хтось співпрацює з невеликим салоном краси й водночас є адміністратором та контент-мейкером. А хтось працює з величезним брендом разом із головним маркетологом та з командою копірайтерів, дизайнерів, редакторів та менеджерів.
Відсутність меж — не така вже й проблема.
Головне — зрозуміти, а що ж цим робити.
В цьому можна розібратися, коли прослідкуєш шлях есемемника:
- Отримати базу в SMM, зрозуміти широкими мазками, як це працює. Тут допомагає комплексне навчання на курсах або стажування в агенції. Для початку нормально бути людиною-оркестром і робити все й одразу. Але не йти далі та залишатися на цьому шляху довго — не ок.
- Нішування — після отримання бази можна зрозуміти дві речі: що подобається (від чого кайфуєш, де заходиш в потік), і що класно виходить (де точно даєш результат та розумієшся на всі 100%). Поєднуємо це і починаємо розв’язувати проблеми НЕ всі та НЕ для всіх. Нішуватися можна за проєктами (працювати з однією тематикою), або за задачами (лише віжуал, стратегія чи копірайтинг).Тому ми навчаємо студентів не лише комплексного SMM, а й створюємо курси з нахилами на ніші: reels, stories, SMM-дизайн. Бо це дає змогу прокачати свою експертність у сфері, яка найбільше подобається. А де фокус — там і результат.
- Масштабування. Часто кажуть, що отримувати більше грошей та рости можна лише тоді, коли створюєш власну агенцію. Це не так. Можна працювати у партнерстві (доєднати до проєкту колегу та поділити з ним зони відповідальності), консультувати, створювати стратегії, розвивати особистий бренд, створювати навчальні курси тощо.
3. «Великих грошей в SMM нема, а 3 000 гривень за ведення stories — не мій варіант».
- Демпінг на ринку SMM існує через замкнене коло: есеменики не дають результат клієнту — клієнт не розуміє, за що платити більше — есемемники скаржаться, що клієнти не хочуть платити, але продовжують НЕ давати результат.
- Аби збільшити свій дохід в SMM, важливо пройти той шлях, про який говорили вище: навчитись давати клієнту результат, нішуватися, а потім, за бажанням, масштабуватися.
- Тож SMM-сфера у 2024 році все ще залишається перспективною для новачків. Хоч і конкуренція висока, але на ринку є попит на професіоналів, які вміють давати реальні результати.
З правильним підходом та стратегією можна досягти успіху і заробляти не менші гроші, аніж в IT. Головне, не боятись конкуренції й упереджень — навчайтесь, пробуйте нішуватись та масштабуватись. Тоді у вас все вдасться!