2018 й рік настав, галасливі свята закінчилися, пора переходити до робочих буднів. І сьогодні я пропоную торкнутися теми застарілих інструментів SEO, які варто залишити в минулому році. Йтиметься про інструменти, які не тільки більше не працюють, а й можуть нашкодити просуванню сайту.
1.Створення сторінки для кожної варіації ключових слів
Сьогодні актуальним є семантичний пошук. Тому в минуле пішли часи, коли потрібно було оптимізувати сторінку для одного ключового слова. Тепер упор робиться на загальний вміст сторінки, вона має сенс і призначення. Зміст повинен відповідати тематиці веб-сайту.
Звичайно, багато фахівців до цих пір використовують застарілий підхід з використанням власного ключового слова для кожної сторінки. Зазвичай він застосовується для просування географічно орієнтованих сайтів. Президент компанії RustyBrick Баррі Шварц торкався цієї теми в грудні 2017 року, коли компанія Google ніби як справила оновлення своєї пошукової машини.
Баррі Шварц каже, що дуже часто у клієнтів його компанії були географічно орієнтовані Лендінги за типом [назва міста] + [найменування послуги) і [назва міста] + [найменування послуги 2]. Шварц відзначає, що подібні сторінки практично не мають ніякої цінності для користувачів.
Ми рекомендуємо прочитати покроковий курс по підбору ключових слів на блозі SEOQUICK, а любителі відео можуть подивитися цікаву для них інформацію:
Що ж, контент повинен бути корисний відвідувачеві. Пора відмовитися від стереотипного контенту і застарілої схеми. Будьте відкриті до нових ідей, старі інструменти будуть працювати все гірше і гірше.
2.Агресивна стратегія побудови посилальної бази
Звичайно, посилання і раніше грали важливу роль. Потрібно прийняти як даність, що від них нам нікуди не дітися. Але якщо ви хочете будувати посилальну базу ефективно, то потрібно вибрати правильну стратегію. Наприклад, ви можете почитати про те, як правильно нарощувати кількість посилань сайту в моєму Гайді.
Посилання важливі, вони показують, що на сайті є корисна інформація. До того ж, Google враховує кількість посилань при оцінці вебсайтів. Але з посиланнями потрібно бути обережним: проблема може виникнути, якщо посилання нарощуються в неприродній манері. До неправильних інструментів відносяться спам, покупка посилань, розміщення посилань на ресурсах іншої тематики тощо.
Ці агресивні стратегії варто залишити в минулому, натомість краще зосередитися на тактиці, яка більше спрямована на цільову аудиторію, має в своїй основі маркетингову складову, а не тупе нарощування згадок. Дивіться моє відео про білі методи просування сайтів.
3.Використання сміттєвого контенту для SEO-просування
SEO-просування неможливе без контенту. Контент і SEO пов’язані між собою. Контент необхідний для пошукової оптимізації. Якщо не оптимізувати контент, користувачі не знайдуть ваш сайт. Загалом, немає ніяких питань, потрібен нам контент чи ні. Але тут є свої складності.
Найчастіше для просування використовується сміттєвий контент, який не має ніякого смислового значення. Він потрібен лише для просування. Але дана концепція більше не працює. Сьогодні неприпустимо мати аби який контент. Він повинен бути високоякісним. Він повинен бути краще, ніж у конкурентів.
Якість контенту впливає на показник відмов і вони саме в підсумку впливають на загальний показник ранжирування.
4.Ігнорування технічних багів
Після проведення технічного аудиту десятків сайтів, можна сміливо заявити, що на багатьох з них є проблеми технічного характеру. І подібні баги не тільки ускладнюють роботу з сайтом, але ще і негативно позначаються на позиціях ресурсу в пошуковій видачі.
Звичайно, дуже важливо, щоб на сайті був правильний і корисний контент, були розставлені посилання. Але якщо ви не позбавите свій сайт від технічних помилок, не усунете баги, то не дивуйтеся, що пошукова оптимізація буде кульгати.
Якщо говорити про найбільш часті технічні помилки, то я б назвав наступні:
- неправильні редіректи;
- повільне завантаження сторінок;
- некоректне відображення при відвідуванні сайту з мобільного пристрою. Як це виправити, можна прочитати в окремій статті;
- дублювання контенту;
- ненавмисне блокування сторінок.
5.Відмова від оптимізації зображень
Одна з найбільш поширених помилок і помилок сеошників полягає в тому, що вони не приділяють достатньої уваги роботі з зображеннями. Якщо ви дійсно серйозно ставитеся до пошукової оптимізації, то необхідно використовувати кожну можливість для підвищення результатів у видачі пошукової машини. І, природно, не варто забувати про оптимізацію для пошуку по зображеннях.
Коли ви додаєте нове зображення на сайт, не забудьте вказати повну назву і пропишіть “alt” опис. Замість того щоб завантажувати зображення з іменами на кшталт 1111.jpg, краще використовуйте в назві ключові слова. Наприклад, myservice.jpg.
Ключове слово досить вставити в найменування “alt”. У той же час не забудьте про дескріпшн зображення. Якщо зображення поєднується з темпами вашого сайту, як це і повинно бути, вказуватися ключове слово в дескріпшн.
6.Надмірна перелинковка між своїми сайтами
Мені часто доводиться чути, як досвідчені сеошникі пропонують активно використовувати перелинковку між своїми сайтами. Нібито це буде сприяти більш ефективної видачі в результатах пошукової машини. Що ж, я не згоден з таким твердженням. На мій погляд, ця рада невірна.
Правда полягає в тому, що надмірна перелинковка між своїми сайтами з метою підвищення ефективності пошукової оптимізації потенційно може завдати більш серйозної шкоди, ніж принести користі.
Подібний інструмент оптимізації вже застарів.
З приводу перелинковки можете прочитати актуальний гайд на сьогодні.
7.Спроба обдурити пошукову машину і грати не за правилами
Правильна SEO-оптимізація передбачає роботу над вашим сайтом, завоювання більш високих місць в пошуковій видачі, а не використання слабкостей пошукової машини. Безумовно, важливо знати, що найбільше цінує пошукова машина, які речі дозволять вам піднятися в пошукових результатах. Але це зовсім не передбачає використання слабких сторін алгоритму.
Мені доводилося чути, як сеошники хвалилися використанням інструментів, що дозволяють піднятися в пошуковій видачі, які ще й залишаються непоміченими системою пошукової машини. Що ж, подібна стратегія не буде працювати довго.
Як правило, це лише питання часу, коли подібна тактика почне шкодити вашому сайту. Наприклад, коли була представлена технологія AMP, деякі сеошникі стали впроваджувати тизер-сторінки з використанням технологій AMP. Подібні сторінки показували лише невелику частину контенту, а потім направляли користувачів на вихідну сторінку.
Незабаром Google став використовувати спеціальні правила, що перешкоджають застосуванню стратегій AMP. Загалом, подібна стратегія працювала, але зовсім нетривалий час. А потім Google ще й почав уважно стежити за подібними сайтами, що призвело до зниження їх результатів у видачі.
Не працює і заміна дати статей, щоб зробити їх більш свіжими. Єдиний варіант – своєчасно наповнювати сайти контентом, щоб він регулярно оновлювався.
Раджу також почитати про те, що чекає нас в майбутньому, як штучний інтелект вплине на SЕО. Це також буде корисно знати, хоч це ще й справа не завтрашнього, а післязавтрашнього дня. Спойлер: вплине дуже сильно, тому будьте готові вже зараз.
8.Використання ранжирування ключових слів в якості головного мірила успіху
В даний час величезне значення має персоналізація. Багато сервісів застосовують геолокацію, з’явився голосовий пошук, використовується історія відвідування сторінок. У сучасному вигляді ранжування ключових слів далеко не завжди дозволяє скласти ясну картину наших дій. Люди використовують різні канали пошуку інформації та відповідей на питання.
Я зовсім не намагаюся сказати, що ключові слова потрібно ігнорувати. Я лише закликаю вас більш глибоко копати в цій темі. Потрібно самому собі відповісти на кілька запитань:
- Трафік якого типу ви отримуєте?
- Яка конверсія?
- Чи зацікавив сайт ваших відвідувачів, для цього існує ємний термін “engaging”.
Також намагайтеся збирати низькочастотні запити – їх легше просунути і отримати по ним продажу і трафік
Деякі сайти отримують буст трафіку за рахунок простого просування 10-12 НЧ запитів – створюючи унікальний контент.
9.Робота за старими лекалами, немов нічого не змінюється
Якщо ви читаєте цю статтю, то я вже хочу привітати вас! Це означає, що ви цікавитеся сучасними тенденціями пошукової оптимізації. А якщо ви готові вчитися, цікавитеся новими техніками, то вже отримуєте конкурентну перевагу в своїй роботі.
Фахівці, які відмовляються стежити за сучасними тенденціями, нецікавляться кращими практиками, ризикують опинитися позаду конкурентів. Небажання розвиватися – один з головних чинників провалу.
Давайте домовимося, що в 2018 році ми будемо щотижня виділяти час на ознайомлення зі свіжими статтями про пошукову оптимізацію. Для цього необов’язково використовувати тільки спеціалізовані сайти. Достатньо багато корисної інформації по темі буває в соціальних мережах, варто відвідувати профільні вебінари і конференції. Також, звичайно, ви можете звертатися за допомогою до мне ☺
Якщо вже ми заговорили про інструменти, які втратять актуальність в 2018 році, варто обговорити ще й питання сучасних тенденцій. Вони набудуть особливої актуальності вже найближчим часом. Пам’ятайте про них, якщо ви хочете залишатися затребуваним фахівцем і в році, що наступив.
Рекомендуємо прочитати покроковий гайд, що може чекати SEO-фахівців в 2018 році в блозі SEOQUICK. У ньому розповідається про всі реальні етапи про аудити, лінкбілдінг, внутрішню оптимізацію і створення контенту.
– Більш інтенсивне використання голосового пошуку і віртуальних асистентів
Технології голосового пошуку відкривають широкі можливості. Вони також змінюють звичні способи комунікації. З кожним роком зростає кількість користувачів віртуальних асистентів. Це – динамічний розвиток ринку, здатний змінити правила ефективної SEO оптимізації. За даними Google, кожен п’ятий пошук здійснюється за допомогою голосових команд. Вражає, чи не так?
У 2018-му році ця тенденція буде актуальна знову. Можна очікувати, що відбудеться ще більший перекіс в сторону голосового пошуку. Якщо ж говорити про оптимізацію, то зростання популярності голосового пошуку означає наступне: необхідно більше зосередитися на природній мові, яка відповідає фразами користувачів.
Помітно зросте роль віртуальних асистентів. Використовувати їх допомогу будуть не тільки користувачі, але й «розумна» техніка, включаючи системи «розумних» будинків. І це – нові можливості для фахівців SEO просування.
– Дедалі більшого значення набуде враження користувача від роботи з сайтом
У 2018-му році сайти повинні бути зручними для користувачів. У Google вже підкреслювали, що розробникам варто зосередити зусилля на юзабіліті, більш уважно поставитися до UX-проектування.
Чим більш зручний сайт, тим вище шанси, що користувач буде активно залучений в роботу з ним. А залученість користувача допомагає пошуковій машині визначити, що сторінки сайту корисні, і виводити їх на більш високих місцях в результатах пошуку.
Якщо ви дійсно готові зайнятися цими питаннями, то варто почати з швидкості завантаження сайту, читання текстів, зручності структури навігації. Подумайте, як можна зробити сайт ще більш зручним. Варто уважно ознайомитися з тим, що роблять відвідувачі на сайті. Наприклад, якщо перебування користувача на сайті після переходу з пошукача триває менше 30 секунд, варто задуматися про контент. Можливо, що інформація просто нецікава відвідувачам.
Так як все більша кількість користувачів сидить в інтернеті за допомогою мобільних пристроїв, життєво необхідно зробити так, щоб ваш сайт був адаптивним. До того ж, пошукові машини починають опускати в пошуковій видачі неадаптівние сайти.
У 2018 році Google може ввести свій індекс “mobile-first”. Це означає, що першими в пошуку будуть видаватися сайти з адаптивною версткою і мобільними версіями.
Але навіть якщо Google та інші пошукові системи поки не стануть вводити це правило, все одно потрібно враховувати затребуваність мобільних пристроїв. За даними BrightEdge, 57% всього веб-трафіку приходить з гаджетів.
До слова, існує певна різниця в ранжируванні ключових слів для мобільних пристроїв і десктопів. Зараз треба більше орієнтуватися саме на гаджети.
Так як користувачі все частіше шукають інформацію в інтернеті з мобільних пристроїв, перед власниками сайтів відкриті нові, більш великі можливості. Все частіше користувачі шукають інформацію, прив’язану до географічного положення. Потрібно це враховувати при формуванні власної стратегії пошукової оптимізації.
– Зростання популярності візуального пошуку
Візуальний пошук – потенційно перспективний напрямок. Він здатний вивести пошукову оптимізацію на новий рівень. Інтернет стає все більш орієнтованим на візуальні образи. І саме зараз настає найкращий час, щоб приділити особливу увагу візуальному пошуку. Насиченість сторінок привабливими і цікавими зображеннями може забезпечити перевагу над конкурентами. Отже, буде створюватися більш персоніфікований контент.
Що ж, новий рік повинен бути цікавим в контексті пошукової оптимізації. Традиційні інструменти ще залишаються ефективними, але сучасні тенденції вже не можна ігнорувати. Використання більш незвичайних і інноваційних інструментів для оптимізації дасть відмінні результати.
Важливо розуміти, що в 2018-му році правила пошукової оптимізації зміняться. Вже не так важливо з’являтися першим в результатах пошуку. Набагато важливіше вийти на свою цільову аудиторію. 2018 й рік обіцяє бути цікавим і повним важливих подій! Будемо і далі разом з вами стежити за тим, як розвивається пошукова оптимізація.