Покупці все частіше здійснюють покупки зі смартфонів — як частка, так і загальний обсяг таких продажів зростають. Партнерська мережа Admitad оцінює, що у 2024 році кількість мобільних покупок зросте на понад 15% у світі та на понад 25% в Україні. Бренди швидко адаптуються до цієї тенденції та прагнуть максимізувати свої продажі через мобільні пристрої — e-commerce все більше потребує автоматизації та передових технічних рішень у мобільному сегменті.
Експерти Admitad проаналізували понад 26 мільйонів замовлень через мобільні пристрої у світі, включаючи понад 1,5 мільйона в Україні. Дані ілюструють поведінку споживачів і підкреслюють, які стратегії допомагають брендам оптимізувати канали продажів через мобільні пристрої.
Розрахунки показують, що не тільки зростає кількість замовлень через смартфони, але й сума, яку люди готові витрачати. Середній чек замовлення через мобільні пристрої у світі зріс з $25,5 до $28,7 цього року. В Україні чек також досяг $33, а загальна сума витрат на мобільні замовлення українських покупців збільшилася на 17%.
Що шукають мобільні покупці
Найпопулярнішою категорією товарів, замовлених через смартфони українськими покупцями, була електроніка. На неї припало понад 23% мобільних продажів у 2024 році. Популярність цієї категорії дещо зменшилася порівняно з 2023 роком, коли вона складала 26% покупок.
На другому місці за популярністю — мода з 19% замовлень, і її позиція у мобільних продажах у 2024 році покращилася: у 1-му півріччі 2023 року одяг, взуття та аксесуари складали менше ніж 18% мобільних продажів.
Далі за популярністю йдуть товари для краси та здоров’я (15%), товари для дому та саду (14%), інструменти (7,1%) і автозапчастини та аксесуари (7%). Українці також люблять замовляти через смартфони спортивні товари (5,2%) та товари для дітей (5%).
Найбільше зростання мобільних продажів у першому півріччі 2024 року відзначено у категоріях інструментів (+51%), товарів для ремонту та дому (+45%) та спортивних товарів (+35%). Сервіс доставки їжі показав найбільше зростання серед інших видів онлайн-послуг — продажі у цій категорії подвоїлися у 2024 році.
Технологічні виклики на шляху до подальшого зростання
Попри значний ріст мобільної торгівлі, бренди прагнуть ще більше підвищити ефективність цього каналу продажів. Компанії, що роблять ставку на мобільний трафік, приділяють особливу увагу якості трафіку та прозорості й надійності методів відстеження. Правильне відстеження на різних пристроях і мобільне відстеження залишаються основними викликами, і Admitad продовжує інвестувати в технології, які дозволяють забезпечувати точне відстеження всіх замовлень. Окрім вдосконалення алгоритмів, пошук нових рішень має велике значення в галузі. Наприклад, інструмент нових промокодів, який Admitad запуcтив у 2024 році, допомагає долати проблеми з відстеженням між різними пристроями завдяки промокодам. Боротьба за точне відстеження мобільних замовлень продовжиться.
Прибутки мобільних паблішерів зростають
Попри виклики, зростання продажів та грошових потоків у цій галузі є надто значним, щоб його ігнорувати. Вебмайстри використовують свій мобільний трафік, щоб отримати максимальний дохід від партнерських відносин із брендами. Admitad оцінює, що прибутки українських мобільних вебмайстрів зростуть на 35% цього року. Доходи глобальних партнерів зростають повільніше — на 15%.
Бренди також все більше звертаються до партнерських відносин з власниками мобільного трафіку. Кількість українських компаній, які співпрацюють з мобільними застосунками, виробниками смартфонів та іншими вебмайстрами через партнерські мережі, зросла більш ніж на 6% у 2024 році, і очікується подальше зростання у 2025 році.