Усі, хто «живуть у матриці», знайомі з головними монстрами, які захопили світ. Сьогодні в мережі жменька гігантів повністю домінує над рештою учасників конкурентної баталії за трафік. Три найпопулярніші сайти урвали левову частину ринку:
- Google: 92,5 млрд відвідувачів на місяць;
- YouTube: 34,6 млрд відвідувачів на місяць;
- Facebook: 25,5 млрд відвідувачів на місяць.
Якщо скласти їхній загальний трафік, ми отримаємо 152 млрд. відвідувань, що більше, ніж у решти учасників ТОПу разом узятих. Чому склалася така ситуація, і хто є хто за відвідуваністю читайте далі в цій статті.
Чому і як росте інтернет
Коли мова заходить про причини зростання мережі, прийнято говорити про цифровізацію економіки, прискорення соціальних контактів, підвищення динаміки суспільства, нові інструменти маркетингу та продажу. Але щоб продажі і все інше стало можливим, необхідно створити привабливий для користувача продукт. Тобто перебування в інтернеті має стати ненудним та привабливим.
Психолог Андрій Курпатов, якщо не помиляюся, у «Червоній пігулці» говорив про те, що середній людині подобається інтелектуальна жуйка та суєта. Це може бути детектив, мильна опера, будь-який серіал, все це присмачене кліповою постановкою кадру, з музикою, різкими перемиканнями уваги, строкатими картинками та масою марної інформації. Такий фон привабливий і не відпускає годинами.
Сучасний інтернет (особливо якщо йдеться про Google) формує під користувача індивідуалізоване інформаційне тло. Людина постійно знаходиться серед затребуваних нею пісень, відеороликів, цитат, статей та картинок. Можна спілкуватися з друзями та ворогами та днями не спливати назовні.
По суті, цей інформаційний комплекс формують три гіганти, про які йдеться. Пошуковик видає цікаву інформацію, соціальна мережа забезпечує спілкування та візуальний контент. Відеохостинг (називає себе соцмережею) – надає масу роликів.
Індивідуалізований підбір контенту плюс жуйка, в яку влипає користувач – основні причини зростання інтернету. Він сильно потіснив телебачення, друк, і зараз є джерелом інформації номер один по всьому світу.
ТОП 50 лідерів (за статистикою від similarweb)
№ | Ресурс | Кількість користувачів |
Звідки | Тип |
1 | Google .com | 92,5 млрд | США | Пошукові системи |
2 | Youtube .com | 34,6 млрд | США | Соцмережа |
3 | Facebook .com | 25,5 млрд | США | Соцмережа |
4 | Twitter .com | 6,6 млрд | США | Соцмережа |
5 | Wikipedia .org | 6.1 млрд | США | Словники |
6 | Instagram .com | 6.1 млрд | США | Соцмережа |
7 | Baidu .com | 5,6 млрд | Китай | Пошукові системи |
8 | Yahoo .com | 3.8 млрд | США | Новини та ЗМІ |
9 | xvideos .com | 3,4 млрд | Чехія | Дорослий |
10 | pornhub .com | 3.3 млрд | Канада | Дорослий |
11 | Yandex .ru | 3,2 млрд | Росія | Пошукові системи |
12 | Whatsapp .com | 3.1 млрд | США | Соцмережа |
13 | Amazon .com | 2.9 млрд | США | Торгівельна площадка |
14 | xnxx .com | 2.9 млрд | Чехія | Дорослий |
15 | Zoom .us | 2,7 млрд | США | Технології |
16 | Live .com | 2,5 млрд | США | Пошта |
17 | Netflix .com | 2,4 млрд | США | Фільми, мовлення |
18 | Yahoo .co.jp | 2,4 млрд | Японія | Новини та ЗМІ |
19 | ВКонтакте | 1,8 млрд | Росія | Соцмережа |
20 | Reddit .com | 1,6 млрд | США | Соцмережа |
21 | Office .com | 1,6 млрд | США | ПЗ |
22 | Naver .com | 1,5 млрд | Корея | Новини та ЗМІ |
23 | Pinterest .com | 1,3 млрд | США | Соцмережа |
24 | Discord .com | 1,2 млрд | США | Соцмережа |
25 | Linkedin .com | 1,2 млрд | США | Соцмережа |
26 | Cnn .com | 1,2 млрд | США | Новини та ЗМІ |
27 | xhamster .com | 1,2 млрд | Кіпр | Дорослий |
28 | Microsoft .com | 1.1 млрд | США | ПЗ |
29 | Mail .ru | 1.1 млрд | Росія | Пошта |
30 | Globo .com | 1.0 млрд | Бразилія | Новини та ЗМІ |
31 | Bing .com | 1.0млрд | США | Пошукові системи |
32 | Twitch .tv | 1.0млрд | США | Консолі та аксесуари для відеоігр |
33 | Google .com.br | 1.0 млрд | Бразилія | Пошукові системи |
34 | QQ .com | 981,3 млн | Китай | Новини та ЗМІ |
35 | Microsoftonline.com | 968,9 млн | Невідомо | ПЗ |
36 | ebay .com | 957,1 млн | США | Торгівельна площадка |
37 | Msn .com | 885,4 млн | США | Новини та ЗМІ |
38 | News.yahoo .co.jp | 839,8 млн | Японія | Новини та ЗМІ |
39 | Duckduckgo .com | 819,4 млн | США | Пошукові системи |
40 | Ok .ru | 764,9 млн | Росія | Соцмережа |
41 | Walmart .com | 718,6 млн | США | Торгівельна площадка |
42 | Bilibili .com | 686,0 млн | Китай | Анімація та комікси |
43 | Tiktok .com | 663,2 млн | Китай | Соцмережа |
44 | Paypal .com | 657,2 млн | США | Фінанси |
45 | Google .de | 624,5 млн | Німеччина | Пошукові системи |
46 | Amazon .co.jp | 619,2 млн | Японія | Торгівельна площадка |
47 | Алиэкспресс | 611,0 млн | Китай | Торгівельна площадка |
48 | Amazon .de | 608,8 млн | Німеччина | Торгівельна площадка |
49 | Rakuten .co.jp | 593,4 млн | Японія | Торгівельна площадка |
50 | Amazon .co.uk | 579,7 млн | Сполучене Королівство | Торгівельна площадка |
Пошуковик Google заявляє, що заробляє на рекламі трохи більше ніж 80% доходу. Це не дивно, тому що це найпопулярніший сервіс у мережі.
Facebook та його 2,7 млрд користувачів також заробляють рекламою. Соцмережа відрізняється високою залученістю, оскільки люди загалом по півгодини щодня залипають на цьому ресурсі.
Також Фейсбук розвивається як альтернативний майданчик новин. Майже половина користувачів дивляться новини саме тут.
Примітна китайська пошукова система Baidu, оскільки п’ять з половиною мільярдів азіатів щомісяця використовують її як альтернативу Гуглу. А ще його розробники розширюють бізнес та готують до випуску свій електричний автомобіль, який, безсумнівно, буде дуже затребуваний.
Також нещодавно злетів Zoom, причиною тому стало переведення багатьох вишів та шкіл на віддалене навчання. Є думка, що після закінчення епідемії глобальної втрати позицій не станеться. Так як багато хто звик до онлайн-роботи.
TikTok став стартапом п’ятирічки. Ця дитяча соцмережа стала популярною у дорослих людей і міцно захопила своє місце.
Географія сайтів
США є найпрогресивнішою країною щодо трафіку сайтів. Причому найзатребуваніші з них належать вузькому колу власників.
Приклад Microsoft, відомий як розробник операційної системи. Ця компанія володіє 7 сайтами з нашого ТОПу, сюди входить соцмережа професіоналів LinkedIn, Live.com, торговий майданчик Amazon (і ще п’ять його регіональних версій), крім цього, Twitch.tv.
У китайців лідирує п’ятірка на чолі з Baidu та QQ. Ще популярні сайти коміксів Bilibili, TikTok і торговий майданчик AliExpress, що росте.
У Росії та в Японії знаходяться по 4 сайти, і на весь світ 10 веб-ресурсів різних напрямків.
Динаміка популярності
Давайте подивимося, як змінюється кількість відвідувачів на лідируючих сайтах. Наприклад, за карантинний 2020 кількість користувачів Google зросла на 52,9 відсотків. На другому місці – Ютуб, потім Фейсбук. За ними йдуть Твіттер, Вікіпедія та Інстаграм. Хоча конкурувати з лідерами складно, тим більше, що Інстаграму на п’яти в ніші молодіжних соцмереж наступає ТікТок.
Вікіпедія позиціонується як некомерційний проєкт, що завоював величезну популярність. Кілька років тому прийнято було сміятися з компетентності цього ресурсу, зараз якість статей на Вікіпедії зросла.
Замість висновку
Розбираючись з популярними проєктами, потрібно розуміти, звідки береться трафік, і що стало причиною бурхливого зростання за останні кілька років. Величезну роль відіграв карантин, у людей з’явився час проводити його за комп’ютером або в смартфонах. Ця причина для зростання не зовсім природна і тут не можна розраховувати на стабільне збільшення користувачів. Швидше за все, в найближчі роки зростання проходитиме завдяки переділу старих користувачів, ну і за рахунок нових, що підключилися. Більшість планети вже в мережі і кількість потенційних абонентів знижується.