Контент-маркетолог агентства Textum Богач Людмила ділиться своїм досвідом створення та оформлення Квізів для сайтів різної тематики. Читайте статтю, щоб ознайомитися з реальними прикладами інструменту для залучення користувачів і покроковою інструкцією зі створення простого Quiz опитувальника.
Квіз – це короткий опитувальник або вікторина, що дозволяє в ігровій формі отримувати відповіді користувачів на ваші запитання. Кількість питань безпосередньо залежить від цілей і тематики опитувальника.
Продуманий і красиво оформлений опитувальник дозволить зрозуміти потреби цільової аудиторії. Квізи використовуються для соціологічних опитувань і збору контактів. Результати можуть вплинути на складання плану публікацій при наданні послуг контент-маркетингу, маркетингових активностей, а також дозволяють провести аналіз своїх помилок і роботу для їх виправлення.
Наприклад, розміщений нами квіз, створений в конструкторі Playbuzz, пройшло 55,56% користувачів. Ми з’ясували, що вік відвідувачів сайту становить від 25 до 40 років. Зайняті вони, в основному, в сфері продажів і маркетингу. Їх цікавлять статті на теми SEO та SMM. Ми дізналися, що в блог необхідно додати огляди корисних програм.
Простий опитувальник підказав нам тематику статей, які хоче бачити цільова аудиторія, а також – що у нас на сайті не вистачає контенту, який міг би зацікавити більш старшу і молодшу аудиторію. Ще один висновок – нам потрібен матеріал, здатний привернути увагу власників бізнесу, які є потенційними замовниками. Виходячи з цієї інформації, ми можемо скласти свій контент-план на найближчий час і вибрати напрямок маркетингових ходів для залучення нових клієнтів.
Квіз – універсальний інструмент і сфера їх діяльності обмежується не тільки розвагою або збором статистики. Опитувальники допоможуть:
- лідогенераціі – вести клієнта до покупки товарів або послуг, відповідних його інтересам (наприклад – сайт відомого бренду MANGO використовує квіз для визначення відповідного розміру одягу. Після закінчення опитування, користувачеві пропонується додати річ потрібного розміру в кошик);
- отримати реальну оцінку чинного функціоналу сайту, усунути помилки і адаптувати сторінку для максимально комфортного користування (за допомогою запитань, чи подобається вам новий дизайн сайту або яким чат-ботом ви користуєтеся);
- поповнити клієнтську базу контактами зацікавлених користувачів;
- підвищити впізнаваність бренду, акцентуючи увагу користувача на перевагах продуктів;
- залучити нових користувачів із соціальних мереж завдяки репостам. Приклад подібного квіза тут.
Де і кому можна використовувати Квізи?
Застосовувати квіз-опитування можна на будь-якій сторінці сайту і абсолютно для різних цілей. На головній сторінці сайту краще використовувати затягуючі опитувальники, які приведуть клієнта до потрібної йому інформації або товару, створити заявку або залишити контактні дані.
На інших сторінках – з’ясувати будь-яку цікаву для маркетолога інформацію або запропонувати пройти квіз для збільшення числа переходів по сторінках сайту, продажу товару / послуги компанії.
Наведу простий приклад. Інтернет-магазини часто дарують знижку або безкоштовну доставку за підписку на розсилку. Головна проблема такого виду збору – низька конверсія від отриманих контактів. Для більшості користувачів за самоціль варто тільки отримання одноразової знижки, а не інформування про нову колекцію.
Але можна піти й іншим шляхом – з’ясувати у клієнтів зручний для зв’язку канал і використовувати його в своїй роботі, попутно зібравши актуальні контактні дані відвідувачів. І допоможуть це зробити без особливих зусиль і зайвих витрат бюджету саме Квіз. Приклад такого квіза, створений в конструкторі Marquiz.
Опитувальник допоможе утримати клієнта на сторінках онлайн-магазина і з’ясувати реальні потреби клієнта, а також – запропонувати йому конкретний товар, який йому підійде. З одного боку – так можна продати будь-який товар, з іншого – позбавити користувача від потреби витрачати час на пошук. Якщо клієнт піде від вас з потрібною йому покупкою за адекватною ціною, він обов’язково до вас повернеться ще не один раз.
Для сайтів розважальної тематики Квізи допомагають з’ясувати інтереси користувача і підвищити відсоток прямих заходів на сайт зі сторінок соціальних мереж. Людині завжди приємніше дізнаватися про себе щось нове, цікаве, а ще – ділитися своїми досягненнями. При правильно підібраних відповідях з часткою гумору, опитувальники можуть приємно здивувати вас результатами.
Для користувача розважальний квіз буде приємним відволіканням від мирської суєти, перевірки своїх знань або умінь. Для маркетолога – можливістю відшукати резонансні теми і з їх допомогою залучити нових відвідувачів.
Не менш корисними квізи будуть і для сайтів-візиток будь-якої тематики. Не важливо, чи то сторінка представництва великої нотаріальної контори або маленької перукарні.
Досить заглибившись в тему, завжди можна знайти парочку навідних запитань і привернути увагу відвідувача, підштовхуючи його до звернення саме до вас. А попутно – зібрати заявки і контакти клієнтів.
Квізи допоможуть відвідувачам сайту швидше відшукати матеріали на вашому сайті і заглибитися в їх вивчення. У спілкуванні з користувачем все стає куди простіше – клієнт повідомляє, що йому потрібно, ви йому це надаєте.
Наприклад, сайт Project1917 пропонує своїм відвідувачам пройти quiz і за результатами відповідей надає оригінальний коментар і посилання на статтю про історичну особу, яка може їх зацікавити.
Коротенько підсумовуючи – інструмент ємний і багатофункціональний. Головне залишається за продуманою ідеєю і яскравою реалізацією.
Види квізів
Існує два основних види квіза – розважальний і тий, що продає. Але на практиці, межі між ними практично стерлися. Будь-який опитувальник, в тій чи іншій мірі, буде і продавати, і розважати одночасно. Quiz можна адаптувати під будь-яке завдання і мету, а іноді з їх допомогою можна вирішити відразу кілька поставлених завдань.
Розважальний Quiz
Досить дієвий інструмент, щоб змусити відвідувача довше побродити по сторінках вашого ресурсу. Такий вид квіза складається з декількох простих питань, а відвідувач в результаті отримує або плюшки у вигляді цікавої відповіді, знижки або бонусу, або посилання на сторінки схожої тематики. За допомогою розважальних Квізів якраз і можна з’ясувати все, що вам потрібно. Ставлячи питання в максимально простій формі, можна отримати величезну кількість цікавої для вас інформації.
З’ясовуйте мету, з якою прийшов до вас клієнт і приведіть його до звернення до вас. Задайте кілька навідних запитань і запропонуйте консультацію або надайте варіанти вирішення питання у вигляді посилання на статтю в вашому блозі, інструкції або відео на вашому YouTube-каналі.
Прикладів розважальних квізів маса. Ігрова форма вікторини породила десятки додатків у відомій соціальній мережі Facebook. Тематик і варіантів подібних опитувальників тут представлена величезна безліч – від ігор до програм з вивчення мов. Головним їхнім завданням є максимізація охоплення користувачів. Чим більше число раз відвідувач поділиться вподобаним результатом, тим більша ймовірність того, що передплатники цього користувача самі захочуть поділитися з оточуючими своїми результатами.
На базі Quiz-тестів навіть будують окремі сайти з онлайн-симуляторами, в яких виграш відвідувача залежить від варіантів його відповіді.
Але це ще не все. Припустимо, ви хочете запустили на сайті новий функціонал (наприклад – бота або новий онлайн-чат) і вам потрібно дізнатися як оцінюють його роботу відвідувачі. За допомогою Quiz можна отримати реальну оцінку зручності його використання, відшукати проблемні місця і усунути баги.
Квіз, що продає
Це опитувальник, націлений на продаж товарів і послуг. Всі питання, задані клієнту, спрямовані на з’ясування його потреби і пропозиції конкретного товару. Такі тести значно спрощують «життя» менеджерам і суттєво економлять час самого користувача, оскільки покупець відповідаючи на питання, виконує їх роботу і швидше знаходить продукти, необхідні саме йому або ті, які вам необхідно швидше продати. Простим і ненав’язливим способом можна розташувати клієнта до свого ресурсу і підвищити інтерес користувачів до будь-якого товару чи послуги.
Окремого обговорення заслуговують рекламні сторінки магазинів на базі квізів. Landing-page з опитуваннями здатні привернути увагу і підвищити конверсію куди краще звичайних.
Вони нестандартні, яскраві і захоплюючі. Такий інструмент, звичайно більш витратний, але багато великих компаній віддають перевагу саме їм.
Покроковий приклад створення простого квіза
Для створення квіза скористаємося онлайн-конструктором Marquiz. Реєструємося безкоштовно – потрібен тільки e-mail. Після реєстрації потрапляємо в панель, натискаємо кнопку «Створити» і вибираємо пункт «Квіз».
Можна вибрати порожній шаблон або готовий. Спростити завдання допоможе випадаючий перелік категорій.
Вводимо назву і потрапляємо в панель для створення опитувальника. Переглянути функціонал і список питань можна за допомогою кнопки на нижній панелі. Якщо все підходить – продовжуємо. Якщо ні – повертаємося на попередню сторінку.
Меню конструктора є ліворуч. Спочатку редагуємо стартову сторінку квіза. Можна залишити початкову картинку шаблону або завантажити власну. Так само і для мобільної версії.
Перелік запитань можна відредагувати, скопіювати існуючі або створити свої, додати картинки до варіантів відповідей і підписи спливаючих підказок. Яким чином будуть відображатися варіанти відповіді можна поставити в меню «Тип питання».
Вибрати умови видимості питань можна в залежності від відповідей користувача.
Налаштовуємо результати відповідей. Якщо їх не вводити, то користувач перейде відразу до форми для заповнення контактів. Якщо повинні бути відображені різні варіанти – додаємо відповідні результати.
Відображення певного варіанту відповіді залежить від виконання заданих умов. Можна виставити одну або декілька умов відразу.
У форму з результатами опитування можна додати відображення кнопок соціальних мереж для репосту або інші опції, при необхідності.
Редагуємо форму збору контактів. Можна вибрати класичну (з полями для введення адреси електронної пошти та імені) або за допомогою месенджера. Заповнюємо потрібні поля.
Останній крок – за бажанням додаємо знижку або бонуси для відвідувача.
Зберігаємо і переглядаємо створений опитувальник. Якщо все добре – розміщуємо за допомогою кнопки «Установка квіза». Вибираємо тип розміщення.
Все готово! За допомогою прямого посилання можна подивитися результат. Створити опитувальник виявилося не дуже складно. Маючи продуманий план, це займе 10-15 хвилин.
Кілька порад для створення інформативного квіза
1. Вибираємо мету і вид квіза
Влаштуйте мозковий штурм, накидайте пару-трійку варіантів виходячи з основних завдань ресурсу. Визначте вид квіза, яким він буде – розважальним або з метою продажу, а також – місце, де він буде розміщений.
Якщо сайт надає рекламу послуг або є візитною карткою, то головною метою квіза може стати з’ясування потреби клієнта і його переконання в тому, що саме ви зможете сповна задовольнити його потреби. На базі розважального квіза можна побудувати ланцюжок питань для популяризації соціальних мереж, реклами нового продукту, оцінки зручності роботи сайтом, збору контактів і багато іншого.
Квіз для продажу може поєднати кілька кінцевих цілей разом. Наприклад, продати продукцію і попутно зібрати контакти для різних каналів зв’язку. Не варто зациклюватися виключно на продажу. Квіз можна вигідно доповнити попутними цікавими питаннями.
Сфера діяльності компанії | Варіанти квізів |
Хостинг, сторінка з тарифами | Дайте відповідь на 4 питаня і ми підскажемо, який тариф вам подійде |
Інтернет-магазин | Дайте відповідь на 6 питань і отримаєте список продуктів, що вам підходять |
Косметичний салон | Пройдіть тест і дізнайтесь яку процедуру вам варто пройти |
Салон красоти | Дізнайтесь за 30 секунд, який колір лака вам підійде. Пройти тест |
Сайт-візитка | Дайте відповідь на декілька питань і вже через 1 хвилину дізнайтесь, чим ми зможемо вам допомогти |
Розважальна тематика | Яку країну вам варто відвідати в цьому році |
Ці приклади можуть навести вас на думцку для розробки власного квіза.
2. Опрацьовуємо алгоритм Quiz
Коли мета і напрямок тесту ясні, визначте 5-6 питань з максимальною інформативністю і варіанти відповіді на них. Визначте, які варіанти відповідей повинні вести користувача до наступних питань. Для наочного прикладу, це можна зробити на папері. Так буде легше продумати опитування і в кінці отримати від нього потрібні результати.
Питання і відповіді мають бути викладені простою і зрозумілою мовою. Відвідувач не повинен витрачати багато часу на проходження тесту. До того-ж – не варто забувати про те, що питання по максимуму повинні зачіпати особистість клієнта. Ми з’ясовуємо саме його думку, нам важливі його потреби і думки. Людині подобається відчувати свою важливість і безмежне прагнення йому допомогти.
3. Підбираємо графічний контент
Цей пункт особливо важливий, адже дизайн і наповнення квіза жодним чином не повинно йти врозріз зі сторінкою, на якій він буде розміщений. Якісно підібрані зображення і колірна гамма тесту безпосередньо впливатиме на бажання відвідувача відповісти на питання. Продумайте і підберіть картинки, які будуть привертати увагу, але не відштовхувати своєю строкатістю.
4. Вибираємо інструменти для реалізації та створюємо опитувальник
Для багатьох CMS систем реалізовано чималу кількість модулів для створення і інтеграції опитувальників в адміністративній панелі сайту. Якщо ваш сайт створений на базі такої системи управління контентом (наприклад WordPress, Joomla, Drupal, PrestaShop і т.і.) – радимо в першу чергу пошукати відповідний модуль. Тоді формувати тести і переглядати отримані результати буде куди простіше. Єдиним мінусом даного вибору може стати вартість такого модуля.
Менш витратними по грошах і по часу можуть стати варіанти конструкторів тестів в інтернеті. Варіації шаблонів і готових рішень вони надають безліч. Зручності додає можливість перегляду і візуального редагування, а також – інтеграція на будь-яку платформу за допомогою посилання або коду. Результати опитування можна побачити в особистому кабінеті.
Якщо ж ваш рекламний бюджет взагалі не враховує подібні витрати, можна пошукати безкоштовні онлайн-конструктори Quiz. Вони не менш інтуїтивно зрозумілі і дозволяють створити досить цікаві варіанти квіза.
У будь-якому випадку, врахуйте, що для реалізації якісного опитувальника потрібно буде витратити час для освоєння обраного інструменту і ретельного тестування отриманого результату.
5. Розміщуємо квіз і стежимо за результатами
Виберіть тимчасові рамки і переглядайте результати тесту з певною періодичністю. Якщо задані вами питання будуть зрозумілими і цілеспрямованими, інтерпретація результатів не буде складною. Якщо ж квіз НЕ здобув популярності серед користувачів, спробуйте змінити картинки і поставити питання трохи в іншому ракурсі.
Не забувайте говорити спасибі користувачеві за пройдене опитування. Будьте доброзичливими і максимально відкритими. Сміливо йдіть на контакт зі своєю ЦА, адже саме для неї сайт і існує.
Висновки з вищесказаного і фішки створення квіза
З якою метою ви б не вибрали квіз – реалізувати на базі опитувальника можна фактично що завгодно. Цей інструмент здатний підвищити конверсію від будь-якої рекламної кампанії.
Застосовуйте квізи для збільшення лідогенераціі, складаючи на основі тестів пропозиції для конкретного клієнта або збирайте необхідні дані для розвитку сайтів.
Правильно сформовані квізи в потрібному місці відкриють перед вашим ресурсом нові горизонти.
6 основних помилок при створенні квізу, які не варто повторювати:
- Задавати абстрактні питання. Прагнення до проходження тестів у людини засноване на психології. Намагайтеся формулювати питання і відповіді так, щоб відвідувач відчував свій безпосередній зв’язок з тематикою опитування і що отриманий результат принесе йому конкретну користь.
- Змушувати користувача набирати багато цифр або букв або задавати відкриті питання, які вимагають розгорнутих відповідей.
- Утримайтеся від випадаючих списків і нагромаджень великої кількості відповідей. 4-5 варіантів буде цілком достатньо.
- Ставлячи питання з області якихось специфічних знань, враховуйте що відвідувач може ними не володіти. В такому випадку, обов’язково включайте в варіанти відповіді пункт «Не знаю».
- Задавати більше одного питання за раз.
- Не мотивувати відвідувача до проходження опитування.
В руках маркетолога тести перетворяться в додатковий канал зв’язку з клієнтом. Будуйте мости для спілкування, адже конкуренція в бізнесі сучасного інтернет-простору дуже велика, а квіз дозволить вам максимально близько познайомитися з кінцевими споживачами ваших послуг і товарів.