Для того, щоб сучасна реклама була якісною і результативною, недостатньо просто її придумати і запустити в роботу. Сучасна реклама – це мистецтво, в якому потрібно знати щось більше, ніж цільову аудиторію продукту. Тепер важлива і форма, і подача, і колір, про який ми і хочемо розповісти.
Головна мета реклами продукту або послуги – викликати інтерес до неї таким чином, щоб покупець здійснив придбання цього товару. Можна використовувати багато зачіпок, на зразок яскравих кольорів в упаковці і в рекламі, працювати на асоціацію, але все таки, кожен колір хороший для свого. А ось для чого саме, зараз розберемося.
Колір в рекламі здійснює кілька функцій:
- Привертає інтерес потенційних споживачів.
- Сприяє осмисленню сутності продукту та послуг.
- Збільшує запам’ятовуваність реклами.
- Підкреслює поодинокі елементи реклами.
- Виділяє конкретні якості продукту і послуг.
- Формує позитивне бачення реклами.
А тепер, по порядку, майже що за кольорами веселки, пройдемося по найпопулярнішим відтінкам, які люблять використовувати маркетологи.
Червоний
Для людини червоний колір асоціюється з міццю, силою, владою, ініціативністю, агресією і наштовхує на сильну емоційно реакцію. Саме червоний колір змушує діяти рішуче, що обумовлює те, чому саме він привертає увагу до себе і викликає інтерес. Він хороший при тих умовах, якщо в рекламі вам потрібно виділити якийсь елемент, наприклад, акцію, новинку товару і так далі – досить виділити червоним тоном, і спостерігач точно помітить вашу пропозицію.
Крім цього червоний також асоціюється з пристрастю, любов’ю, що автоматично направляє людей на думки про сексуальне бажання і енергетиці. Саме тому цей колір часто використовують в рекламі продукції, спрямованої на представників чоловічої статі. Даний колір добре підійде для реклами в таких сферах бізнесу, як продукти харчування, IT-галузі, продажу машин. А ось для таких областей, як фінансова, індустрія краси і в рекламі авіакомпаній цей колір краще не використовувати.
Помаранчевий і жовтий
Помаранчевий символізується з приємними емоціями, життєвою силою, позитивом і все в цьому дусі. Особливо гарний цей колір для комунікації з дітьми. Колір, як і червоний, привертає увагу, заряджає бадьорістю, але він більш стриманий. Логічно, що саме через хорошу комунікацію з дітьми, цей колір підходить для дитячих товарів, але також він підійде і для освітніх послуг або продуктів.
Жовтий колір нагадує людям про спілкування, так що цей колір можна цілком назвати таким. Перші думки, які можуть у вас виникнути – це сонце або лимон. Так що і настрій відповідний: радість, піднесеність, задоволення. Колір розкритої душі і бажання комунікувати. Гарний для пропаганди туризму, з сонячними відблисками. У сукупності з синім кольором нагадає про молодість (або Україну), з фіолетовим буде виглядати містично і загадково, а ось із зеленим нагадає про свіжість і юність.
Рекламний текст жовтими буквами на темному тлі також дуже добре читається, особливо на відстані для вуличних рекламних щитів. Кращий вибір жовтого кольору буде для туризму, високих технологій, різного роду маркетингових агенції.
Зелений
Колір спокою і природи, який відразу натякає на молодість, натуральність, життєву силу, розслабляє. Найкраще підходить на фон. Ідеально підійде для реклами медичних послуг, соціальної реклами, сфер пов’язаних з природою і оточенням, і, звичайно ж, для продуктів харчування.
Фіолетовий
Як і синій, впливає на концентрацію. Правильний відтінок фіолетового впливатиме по різному, якщо вибрати занадто темний, то він відштовхне, але ніжніший навпаки буде радувати очі. На даний момент саме фіолетовий колір є найпопулярнішим при створенні логотипу для бренду або ж для реклами – мода, по-іншому ніяк не пояснити.
Сам колір асоціюється з творчістю, тому хороший, коли ви хочете його використовувати для реклами творчих проектів. Також він є якоюсь загадкою серед інших колірних рішень, асоціюється з благородством, елегантністю і витонченістю. Поганий для реклами побутової техніки та в аграрній сфері. Дуже хороший для залучення уваги, але можна легко перестаратися, так що з ним потрібно акуратніше, вигідно поєднуючи з іншими кольорами.
Синій та блакитний
Синій колір – спокійний і врівноважений, наштовхує на роздуми і змушує концентруватися. Хоча не привертає увагу, як червоний колір, але при цьому не відштовхує. Ідеально підходить для реклами напоїв, води, туристичних послуг, техніки і електроніки.
Блакитний ніжніший, світлий, ніж синій, тому сприймається м’якше. Колір теж асоціюється зі спокоєм, але ще і з гармонією, тому прекрасно підійде для реклами фармацевтичних послуг, соціальних реклам і громадських місць.
Чорний
Головний колір у всій палітрі, який як ні як, та по використовуваності в рекламі. Хтось вважає за краще як шрифт, інші використовують через простоту і доступність. Таємниця, витонченість, благородність – все це про чорний колір. Може бути строгим, а може і грайливим, все залежить від подачі реклами. Відмінний в якості фону для інших кольорів, як контур, так як всі кольори добре виділяються на чорному. Але при цьому саме цей колір не дуже хороший як фон для тексту великої довжини або невеликих букв, так як очі втомлюються. Чи не найкращий вибір для великих площ.
Білий
Чистота, прозорість, чесність, яка найчастіше виступає фоном. Не викликає особливих емоцій, так як споживач нейтральний до нього, але хороший, якщо потрібно донести інформацію. У поєднанні з сірим кольором буде виглядати витончено і ніжно, злегка футуристично, так що таке переплетення відмінно підходить для реклами техніки, яку люди звикли бачити в білому кольорі, ті ж холодильники, наприклад.
Коричневий
Залежно від відтінку може нагадувати про різне: комусь про бурштин, комусь про шоколад, іншим про бруд. При цьому колір міцний, сильний, більш чоловічий, ніж жіночий. Викликає відчуття стабільності, комфорту і зрілості. Ідеальний для реклами меблів, як підтвердження надійності. Як “чоловічий” колір також ідеально підходить для товарів цієї цільової аудиторії. Але варто бути акуратними і не перестаратися, так як коричневий колір говорить про старість, а це може погано вплинути на покупця і його думки про товар.
Рожевий
Колір наївності, дитячості і в цілому, відразу асоціюється з жіночністю і ніжністю, саме тому ідеально підійде для реклами жіночих товарів або реклами дитячих іграшок, меблів чи харчування. Останні кілька років пастельний рожевий був в моді, так що його можна було побачити скрізь, саме мода зробила його відомим і привабливим, але як тільки вона піде, колір більше не буде так сильно привертати увагу.