Компанія Pointer Agency провела опитування серед представників маркетингового співтовариства, щоб визначити канали отримання інформації, яким ЗМІ довіряють та якими галузевими ресурсами користуються.
Мета: визначити основні джерела отримання інформації; найбільш популярні медіа серед маркетингового співтовариства.
Період проведення опитування: серпень – жовтень 2020.
Об’єкти дослідження: ТОП-менеджери маркетингових компаній, маркетологи, PR-менеджери, медіа-менеджери, SMM-менеджери, менеджери по роботі з клієнтами (у маркетингових та PR-агенціях), копірайтери, інтернет-маркетологи, бренд-менеджери, менеджери з реклами, івент-менеджери та інші дотичні до маркетингу професії.
Кількість респондентів: 154
Запитання: Де ви працюєте?
- 46,8% – на стороні компанії
- 31,2% – в агентстві
- 8,4% – незалежним консультантом
- 5,2% – фрілансером
- решта 8,4% розподілились між власними варіантами відповіді.
Запитання: Яка ваша посада?
- 24,7% – керівник середньої ланки
- 20,1% – керівник/власник компанії
- 20,1% – PR-менеджер
- 12,3% – маркетолог
- 6,5% – копірайтер
- 4,5% – менеджер по роботі з клієнтами
- 2,6% – стратег
- 1,3% – інтернет-маркетолог
- 1,3% – SMM-менеджер
- решта 6,6% розподілились між іншими варіантами відповіді.
Велика кількість опитаних – це керівники середньої ланки, топ-менеджери та власники компаній. На стороні компаній здебільшого працюють PR-менеджери та маркетологи – таких 29,2% та 19,4% відповідно.
Запитання: Який ваш основний напрям роботи? (можна вибрати більше 1 варіанта)
- PR – 55,2%
- Маркетинг – 50%
- Копірайтинг – 31,2%
- SMM – 29,9%
- Інтернет-маркетинг – 29,2%
- Бренд-менеджмент – 29,2%
- Креатив – 29,2%
- Аналітика – 21,4%
- Продакшн – 12,3%
- Закупівля реклами – 10,4%
- GR – 2,6%
Запитання: Які ресурси є для вас джерелом новинної інформації? (можна вибрати більше 1 варіанта)
- Facebook – 84,4%
- Новинні сайти – 75,3%
- Telegram канали – 71,4%
- Youtube – 32,5%
- Twitter – 11%
- Телебачення – 8,4%
- Радіо – 7,1%
- Друковані ЗМІ – 7,1%
Традиційні медіа – такі як телебачення, радіо та друковані ЗМІ відіграють помітно меншу роль як джерела отримання новинної інформації. У цій ролі навіть непопулярний в Україні Twitter випереджає найближчого переслідувача на 3,4%.
Запитання: Як часто ви переглядаєте новини?
- Кілька разів на день – 64,3%
- Один раз на день – 24,8%
- Раз на тиждень – 7,7%
- Не цікавлюсь – 3,2%
Більшість працівників маркетингової галузі (89,1%) цікавляться актуальними новинами, та переглядають їх мінімум один раз на день.
Запитання: Інформації з яких ресурсів ви довіряєте? (можна вибрати більше 1 варіанта)
ТОП-10 (11) відповідей
- ЛІГА – 53,9%
- Новое Время – 52,6%
- BBC Ukraine – 40,3%
- Українська правда – 36,4%
- УНІАН – 26%
- Економічна правда – 24,7%
- Інтерфакс – 22,1%
- Kyiv Post – 20,1%
- Сайт hromadske – 18,8%
- Сайт «Радіо Свобода» – 16,9%
- Delo.ua – 16,9%
Як показують це та інші опитування PointeR Agency, серед ЗМІ сформувались стабільні лідери, які користуються найбільшою довірою читачів. Особливістю є лише певні «рокіровки», які залежать від цільової аудиторії опитування. Серед опитаних найбільше балів набрало видання ЛІГА, отримавши майже 54% голосів. Другу сходинку з незначним відставанням посів ресурс Новое Время (52,6%). На третьому місці – BBC Ukraine (40,3%).
Запитання: Які українські спеціалізовані маркетингові ЗМІ ви читаєте? (можна вибрати більше 1 варіанта)
ТОП-10 відповідей
- MMR – 82,5%
- MC.today – 62,3%
- Sostav – 44,8%
- Vector – 31,8%
- Bazilik media – 29,9%
- Сases – 24,7%
- Телекритика – 14,3%
- Media Business Reports – 11,7%
- Na Chasi – 10,4%
- Marketer – 5,2%
Лідером серед маркетингових ЗМІ є MMR. На другому місці MC.today. Третє місце посів Sostav.ua від Всеукраїнської рекламної коаліції.
Окремо слід зазначити, що найбільшу кількість голосів «без підказки» отримало видання «Детектор медіа».
Запитання: Контенту на яку тему вам не вистачає на українських маркетингових ресурсах?
68,8% – відповіли, що всього достатньо. Найпоширеніші запити – кейси (10,4%) та аналітика/дослідження (9,1%). Також з побажань: більше матеріалів про світові тренди.
Запитання: Чи підписані ви на розсилки від професійних маркетингових спільнот / ЗМІ?
- Ні – 62,3%
- Так – 37,7%
Найпоширеніші відповіді серед тих, хто підписаний на розсилки:
- ММR – 36,2%
- today – 12%
- Sostav – 5,2%
І знову незмінною є трійка лідерів серед маркетингових ЗМІ. На розсилки від ММR підписано 36,2% – серед тих, хто взагалі отримує розсилки або 13,6% від загальної кількості опитаних маркетологів.
Запитання: Чи підписані ви на якісь з груп маркетингового спрямування у Facebook, Instagram?
ТОП-10 відповідей
- MMR – 55,2%
- MC.today – 43,5%
- Sostav – 29,2%
- Bazilik Media – 23,4%
- Не підписаний на жодну – 21,4%
- Vector – 18,8%
- Cases – 14,9%
- PR Masters – 14,9%
- Телекритика – 10,4%
- Perfect PR – 7,1%
Перша трійка співпадає з рейтингом читабельності маркетингових ЗМІ.
Запитання: Чи переглядаєте ви відео з таких YouTube-каналів?
ТОП відповідей
- Fedoriv vlog – 57,1%
- Не переглядаю жоден – 33,8%
- MMR – 16,9%
- Postmen WakeUp – 15,6%
- iForum – 13%
- Меня штормит – 4,5%
- Creativity – 3,2%
- Media Business Reports – 2,6%
Лідером в категорії відео є YouTube канал Fedoriv vlog із показником у 57,1%. Друге та третє місце за каналами MMR (16,9%) та Postmen WakeUp (15,6%). При цьому слід зазначити, що майже 34% опитуваних зазначили, що не переглядають жоден із каналів маркетингового спрямування.
Запитання: На які з приведених Telegram-каналів маркетингового спрямування ви підписані?
ТОП-10 відповідей
- Не підписаний на жоден з каналів маркетингового спрямування – 33,1%
- Digital-masons – 30,5%
- MC.today – 22,7%
- ВРЖЕЩ – 16,2%
- Andrey Fedoriv – 14,3%
- Vector – 13,6%
- SUPERLUDI – 13,6%
- Рекламнутий – 13%
- Sostav – 11%
- Cases – 11%
Лідером у цій категорії став авторський канал про digital-маркетинг та комунікації в Україні Digital-masons. Зараз у нього більше 20 тис. підписників. У найближчого переслідувача – MC.today – близько 13 тис.
Запитання: Чи слухаєте ви подкасти маркетингового спрямування?
ТОП-3 (4) відповіді
Не слухаю подкастів – 77,9%
Digitaliziren – 6,5%
Медіапрактики – 3,9%
Wishdo – 3,9%
Формат подкастів не є настільки популярним серед маркетологів в Україні, як інші канали . Digitaliziren – щотижневий український подкаст про діджитал, маркетинг та майбутнє технологій – є лідером з показником 6,5%.
Запитання: Чи є ви членом якихось професійних спільнот/асоціацій маркетингового спрямування?
- Ні – 78,6%
- Так – 21,4%
Найпоширеніші відповіді серед тих, хто є членом професійних спільнот:
- IAB – 24,2%
- ВРК – 18,2%
Більшість респондентів не входять у професійні спільноти. А ті, що входять, надають перевагу Interactive Advertising Bureau (IAB) та Всеукраїнській Рекламній Коаліції.