Уявіть, що дзвінки з ваших корпоративних номерів блокуються, кількість контактів падає, показники конверсії стрімголов летять вниз, а клієнти, потенційні замовники, та постійні партнери, бачать позначку «Номер використовується для спаму» (або «СПАМ»). Чи може бути щось гірше? Безперечно ні.
Тож, якщо телефонні номери вашого бізнесу вже фігурують в спам-базах операторів зв’язку, чи застосунків для блокування небажаних дзвінків (GetContact, TrueCaller, Hiya, Xiaomi, тощо), або існує така ймовірність, а ви шукаєте спосіб вирішення проблеми, дочитайте цю статтю до кінця.
Адже в ній ми розберемо, чому ваш бізнес-номер може бути внесений до спам-баз, як цьому запобігти, та що робити, якщо ваші контрагенти вже бачать спам-попередження.
Чому номер може бути позначений як спам?
Технічний прогрес, активне впровадження бізнесом IP-телефонії, і таких інноваційних рішень, як автодозвон, голосові роботи, значно спростили процес комунікації з клієнтами. Проте прогрес призвів не лише до буму телефонних і роботелефонних дзвінків, але й до активізації шахраїв та спамерів.
Для протистояння новим викликам було створено інструменти для виявлення та блокування шахрайських дзвінків і спаму, такі як: GetContact, TrueCaller, Hiya, Scam Block, Truecaller, Nomorobo, Whoscall, Showcaller, і т д.
Але, незважаючи на технологічність, та навіть допомогу ШІ, коректність роботи цих безперечно корисних інструментів під великим питанням. Адже номер може бути позначений як потенційно небезпечний навіть коли значна кількість дзвінків надходить з єдиного номера компанії, що нормально для бізнесу.
Як телефонні номери потрапляють до спам-баз?
Для того, щоб ефективно протистояти маркуванню бізнес-номерів, потрібно зрозуміти яким чином номер може потрапити до спам-бази. Зазвичай телефонні номери отримують позначку «спам» одним із двох способів: їх маркують оператори мобільного зв’язку, або абоненти, до яких ви телефонували.
- Абоненти маркують номери, щоб захистити себе від надокучливих дзвінків, шахрайства, небажаних пропозицій, наприклад, при холодних дзвінках і втрати цінного часу. Боротися з цим можна лише ретельно продумуючи та плануючи свої бізнес-комунікації і рекламні активності.
- Оператори ж позначають номери як потенційно небезпечні для того, щоб захистити своїх клієнтів та зменшити навантаження на мережу. Перед ідентифікацією як «спам», дзвінки з підозрілих, або сумнівних номерів проходять спеціальну перевірку, також операторами беруться до уваги відгуки клієнтів, дані про трафік, і інформація від інших операторів.
Як зменшити ризик маркування номеру?
Проаналізувавши і мінімізувавши дії, які потенційно можуть запустити алгоритми маркування номеру, ризики потрапити до «чорного списку» оператора значно зменшуються.
Тож, ваш бізнес-номер в зоні ризику, якщо:
- використовується функція Автодозвону. Наприклад, для обзвону холодної бази контактів, або обробки великої кількості фейкових лідів;
- дзвінки часто тривають менше ніж 50 секунд;
- фіксується велика кількість дзвінків без відповіді;
- відсутні зворотні дзвінки на номер;
- з вашого номера виконуються повторні дзвінки на одні й ті ж самі номери;
- фіксуються нетипові години обзвону, які асоціюються з міжнародними спамерськими операціями;
- нотуються регулярні проблеми зі з’єднанням, які сигналізують про великі обсяги дзвінків.
Як зменшити негативний вплив маркування номеру на бізнес-процеси?
Тож, якщо одна, або декілька з вищезазначених дій є невід’ємними частинами ваших бізнес-процесів, варто грати на випередження і звернути увагу на доступні на ринку технологічні рішення для зменшення негативного впливу спам-маркування на бізнес, — рішення для автоматичної перевірки телефонних номерів по спам-базам популярних моніторингових систем, наприклад, СПАМ-моніторинг телефонних номерів від UniTalk.
На практиці рішення зі CПАМ-моніторингу з заданою періодичністю, як за запитом, так і за розкладом, перевірятиме окреслені телефонні номери по спам-базам. Крім цього, подібні рішення дозволяють автоматично замінити зазначений як спам номер на інший, «чистий», й без обмежень користуватися такими технологіями, як Автообзвон, Автоінформатор, Автоматичне телефонне опитування, Голосовий робот і т.д.
Як дізнатися, чи мій номер фігурує у спам-базах і чи можливо його “врятувати”?
Серед перших, найбільш очевидних, ознак потрапляння номеру до “чорного списку” — клієнти не беруть слухавку, або “скидають” дзвінок, негативне та упереджене ставлення до компанії співрозмовників, багато дзвінків “не проходять”, а конверсія падає.
Упевнитися ж в тому, що ваш бізнес-номер вже у спам-базах можна також відвідавши і перевіривши його на спеціальних сайтах-довідниках, або спробувати додзвонитися на номер з увімкненими застосунками блокування спаму.
Якщо ваш номер вже позначено як спам, може допомогти безпосереднє звернення до оператора зв’язку і сужб техпідтримки застосунків. Очевидно, це тягне за собою довгий період «телефонної бездіяльності» бізнесу, протягом якого є вірогідність втратити найцінніше — лояльних клієнтів.
Ненависна «шинка»
Те, що ще в минулому столітті починалося як смачна шинка (СПАМ — SPAM (en), скорочення від «Spiced ham»), сьогодні є особливим болем для бізнесу. При чому найбільш суттєво і трагічно спам-маркування телефонних номерів впливає на роботу компаній, які працюють у секторах маркетингу і продажів, надають фінансові послуги, послуги з охорони здоров’я, освіти, на комунальні підприємства та, загалом, постачальників послуг.
Але, дякуючи продуманим маркетинговим активностям і сучасним рішенням зі СПАМ-мониторингу, бізнес має можливість бути в рази ефективнішим в комунікаціях, а клієнти — отримувати корисні і своєчасні пропозиції від улюблених брендів.