Український павільйон на 60-й Венеційській бієнале вражає відвідувачів провокаційним проєктом: мапою бомбосховищ Венеції. У співпраці з креативною агенцією Bickerstaff.734, мапи бомбосховищ Венеції розповсюдили по всьому місту, нагадуючи відвідувачам про те, що навіть у мирній Венеції війна може бути ближче, ніж здається.
Мапи, та буклети, які розвішені по всіх вуличках Венеції, протиставляють мальовничі канали та площі позначенням місць, де можна сховатися у разі бомбардування. Цей різкий контраст слугує потужним нагадуванням про те, що війна поруч, та ніхто не застрахований від того, що вона може прийти до рідного міста.
Для українців бомбосховища стали не просто реальністю, а буденністю. Знання, де знаходиться найближче укриття справді може врятувати життя. За збігом, неподалік українського павільйону розташований Bunker II Guerilla Mondliale — бомбосховище часів II Світової війни. У Google Maps цей бункер позначений як “закритий назавжди”, проте акція українців змушує європейських відвідувачів задуматися над тим, наскільки це “назавжди” реальне.
“Кожен художник, який бере участь у національному павільйоні, є нашим натхненням”, — підкреслила Вероніка Селега, генеральна директорка Bickerstaff.101. “Ми, відверто кажучи, закохані в цьогорічні проєкти на Бієнале. Тому це честь для нашої команди працювати з командою кураторів, розповідати світові про сучасне українське мистецтво та нагадати світовій спільноті про жорстоку війну в Україні”.
Мапа бомбосховищ є частиною ширшої теми Українського павільйону — “Плетіння сіток“, яка досліджує важливість єдності та колективних дій у складні часи. Поряд з картою, експозиція демонструє силу та стійкість українського народу через різноманітні артоб’єкти:
- Документальний фільм Данила Ревковського та Андрія Рачинського про цивільний досвід російського вторгнення.
- Роботу Каті Бучацької, створену разом із нейровідмінними митцями, яка досліджує використання кліше під час війни.
- Стрічка Андрія Достлієва та Лії Достлієвої, який ставить під сумнів стереотипи щодо українських біженців.