Пишними фанфарами і елегантною технологічністю відкрилася на початку жовтня всесвітня виставка Expo-2020 в Дубаї. Для України вона примітна тим, що в цей раз країна представлена власним павільйоном, а не орендованим, як раніше.
Незабаром після відкриття Expo в нашому павільйоні пройшов Національний день України. Це було надихаюче, автентично і інноваційно – наприклад, музичну атмосферу створював Національний академічний оркестр народних інструментів під керівництвом робота-диригента.
Участь в будь-якій виставці, а тим більше в такій масштабній, як Expo-2020 в Дубаї, вимагає ресурсів, зусиль і часу. І завжди є ризик загубитися серед різноманіття учасників, але є і величезний потенціал, до того ж це престижно.
У цьогорічній виставці Україна представлена 38 учасниками. Це компанії з найрізноманітніших галузей. Багато з них представляють технологічні рішення в екології, медицині, транспорті і навіть космічній сфері. Ми в Європейській асоціації програмної інженерії теж зважилися відкрити свій стенд в українському павільйоні.
“Зважилися” – тому що навіть створення самого стенду було чималим викликом як для підрядників, так і для резидентів асоціації.
Оскільки представляємо IT-компанії, які займаються в основному розробкою програмного забезпечення, потрібно було винайти інтерактивну конструкцію, яка могла б ефективно працювати без присутності людини-асистента ні багато ні мало – півроку. Адже виставка триватиме до кінця березня. Поки стверджували і перезатверджували проєкт стенду, багато хто скептично запитував, мовляв, навіщо це вам?
Почнемо з того, що Всесвітня виставка Expo відбувається кожні п’ять років і в минулому році була перенесена на +2021-й через пандемію. Вона історично є своєрідним змаганням світу за частиною досягнень. Спочатку це були архітектурні досягнення. Всі пам’ятають, що саме для такої виставки була споруджена Ейфелева вежа?
Було б нерозумно заперечувати, що IT-сектор є одним з досягнень нашої країни. У минулому році Україна експортувала IT-послуг більш ніж на $ 5 млрд. Багато глобальних технологічних компаній обрали саме Україну для дислокації своїх R&D-центрів.
Рефрени про потенціал такої технологічної індустрії і її прогресивності в Україні звучать мало не з кожної праски. Вся проблема в тому, що це відбувається на внутрішньому ринку. Тобто там, де це і так зрозуміло.
А компаніям важливо вивести ці розмови на глобальний рівень. Якщо ти уявляєш країну зі зрозумілим і впізнаваним IT-брендом, легше спілкуватися з потенційними інвесторами та клієнтами, простіше отримати цікаві проєкти. Так, важливий саме продукт або послуга, що просувається, але позитивна асоціація з “айтішним” брендом країни теж грає на руку в переговорах.
У той же час ілюзорних очікувань від присутності на Expo-2020 у нас немає. Якщо хоча б один резидент асоціації отримає за час виставки комерційну вигоду від участі у виставці, для нас це буде перемога.
На Expo кожна країна прагне підняти власний бренд перед світовою аудиторією. Виставку побачать, як очікується, 28 мільйонів відвідувачів, 2 мільйони з них – люди, які прийшли з бізнес-інтересом. Зазвичай в заходах такого рівня з української сторони беруть участь компанії більш традиційних галузей. Але нам важливо, щоб бренд України, який відомий світу, набував також і обриси IT.