Реклама дратує. А занадто навʼязлива реклама — тим паче. І немає значення, про який саме рекламний формат ми говоримо — банери на сайтах, рекламні блоки на ТВ чи білборди на вулиці. То, можливо, вже час нарешті відійти від відвертого навʼязування і обрати інший, нативний формат?
Мене звуть Іван Липей, я співвласник української біржі телеграм-каналів Adsell. І сьогодні я пропоную вам обговорити, як працює нативна реклама в Telegram, чому це ефективне рішення для бізнесу та як вона допомагає суттєво економити на просуванні товарів та послуг.
Чому просування в Telegram — актуальне рішення для бізнесу
За даними аналітичної компанії Statista, у 2024 році аудиторія месенджера Telegram перетнула позначку у 800 млн активних користувачів і продовжує зростати. Україна не стала винятком. Особливий сплеск популярності Telegram спостерігається від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну 24 лютого 2022 року. Для мільйонів українців саме цей месенджер став одним із основних джерел інформації. А з точки зору бізнесу, як би грубо це не звучало, ці користувачі є цільовою аудиторією, з якою можна та потрібно працювати.
Ще трохи важливої статистики:
- Telegram посідає восьме місце в рейтингу найпопулярніших соцмереж у світі.
- Найпопулярніші канали в Telegram — новинні. На них підписані близько 85% з усіх користувачів месенджера. Також 62% користувачів підписані на розважальні канали. А на на освітні — близько 58%.
- 69% адміністраторів каналів Telegram заробляють на саме рекламі, 38% отримують прибуток від продажів власних товарів чи послуг, 15% заробляють на партнерських програмах.
Telegram — це величезна платформа з колосальною кількістю різноманітних каналів практично будь-якої тематики. І ми в Adsell розглядаємо ці канали саме як рекламні майданчики.
Чому реклама в Telegram має бути нативною і як біржі допомагають у її створенні
Для початку погляньте на наступний рекламний пост і скажіть, що тут не так:
Найголовніший недолік полягає у тому, що це очевидна реклама. І підписники це бачать з першого погляду, адже всі «рекламні» атрибути тут є:
- максимально яскрава та насичена картинка;
- посилання з контактами рекламодавця;
- номер телефону компанії тощо.
Звісно, певним чином ця реклама все ж спрацює. Але говорити про високу її ефективність навряд чи доведеться. Очевидна рекламна складова відштовхує потенційного клієнта. А коли цієї реклами багато, вона стає все більш навʼязливою та кожного разу дратує все сильніше.
Який у такому разі вихід?
Нативність!
Тепер пропоную вам поглянути на наступні декілька скриншотів і сказати, чи бачите ви в них ту саму «рекламність»:
Звісно, в контексті нашої теми ви розумієте, що ці матеріали все ж мають рекламний характер. Але абстрагуймося від цієї думки й обʼєктивно визначимо, що ми тут бачимо (і чого не бачимо):
- По-перше, жодних контактів чи посилань. Користувачу не говорять: «телефонуй за цим номером» чи «переходь за посиланням». Натомість йому аргументовано доводять, що певні пропозиції вигідніші за інші. Що робити з цією інформацією, він вирішує самостійно.
- По-друге, обʼєктивне порівняння. Ми не говоримо: «обирайте саме цю пропозицію, бо вона краща». Натомість порівнюємо конкретні пропозиції з чіткими показниками. Остаточне рішення, знову ж таки, за користувачем.
- По-третє, відсутність використання FOMO (синдром втрачених можливостей). Рекламодавці дуже часто зловживають цим, а тому зараз FOMO вже не працює так, як раніше. Потенційний клієнт знає, що якщо сплине час однієї акції, скоро розпочнеться наступна. У більшості випадків так і трапляється.
В пості виглядає дуже нативно:
Зауважимо! Переважна більшість інтернет-користувачів називають нативну рекламу найменш навʼязливою, про що свідчать результати опитування компанії Meetanshi:
Повернімося до першого нашого прикладу з цінами на пальне. Чи актуальна така інформація для підписників-водіїв? Безумовно! Адже паливо коштує дорого, а економія навіть 1 гривні на літрі пального — це доволі суттєво. При цьому навіть без будь-якої прямої реклами користувач бачить, що, наприклад, в АЗК UPG бензин А-95 коштує аж на 4,4 грн дешевше, ніж в ОККО.
Ця інформація відкладеться у нього в памʼяті. Тому, вірогідно, наступного разу він все ж обере саме UPG. І наголошуємо: жодної прямої реклами у цій публікації не було!
Коли подібні матеріали час від часу зʼявляються в різних каналах, вони все більше відкладаються в памʼяті. Ви не навʼязуєте свій продукт. Ви лиш правильним чином інформуєте про нього.
І тут зʼявляється ще одна неочевидна перевага — економія.
Чому реклама через біржу у більшості випадків вигідніша, ніж розміщення через власників Telegram-каналів
Спираючись на власний досвід, можу з упевненістю констатувати, що нативна реклама практично завжди коштує дешевше. Будь-де: чи то у блогерів, чи на ТВ або радіо, чи в інтернеті.
Якщо рекламний матеріал публікується без будь-яких посилань, органічно вливається в інший контент та ще й є корисним для аудиторії, це набагато краще. У випадку з Telegram-каналами їхні власники не будуть хвилюватися через те, що підписники сприймуть матеріал з негативом. А тому погоджуються на його розміщення з більш лояльними умовами і нижчим прайсом.
Важливо! При створенні нативної реклами необхідно приділяти максимум уваги вивченню каналів, їх тематики та аудиторії. Тому ми в Adsell беремо це завдання на себе. Рівно як і підбір каналів для просування.
Використовуючи такий підхід, ми наразі забезпечуємо клієнтам загалом понад 20 млн добових охоплень. І цифра постійно зростає.
Невже все ідеально?
Я не хочу вводити нікого в оману й стверджувати, що нативна реклама в Telegram-каналах — це справжня панацея. І що це «дешевий» варіант просування, який можуть однаково ефективно використовувати абсолютно всі.
Тому маю сказати наступне: нативна реклама в Telegram найкраще працює саме для великих брендів.
Це вкрай важливо розуміти. Нативний формат є оптимальним для брендів, які вже є відомими та про які потенційні клієнти чули. Наша мета — підштовхувати цих потенційних клієнтів зробити вибір на вашу користь, запамʼятати вас ще більше та обирати саме ваш товар чи послугу з-поміж конкурентів. Та водночас для нових і маловідомих брендів ефективнішою все ж може виявитися саме «пряма» реклама.