В 2023 році власний блог потрібен не тільки компаніям та підприємцям. Його корисно вести навіть фізичним особам, які хочуть достойно заробляти та мати авторитет у своєму середовищі. Обговоримо, як почати вести блог з нуля без грошей та план його розвитку.
Правильне позиціонування та визначення цільової аудиторії
Перед тим, як створити блог треба відповісти на питання:
- для кого писати? Хто споживач контенту, які інтереси, потреби та проблеми він має? Яка користь цим людям з цього блогу? Які проблеми вирішує контент?
- для чого писати? Яких цілей треба досягнути з допомогою контенту? Наприклад, збільшення продажів послуг на 20%, тестування нової послуги, створення та розвиток власного бренду. Важливо мати чіткі цілі, бо від них залежить, який контент ви будете генерувати, частота публікацій, а згодом і фінансові вкладення в розвиток блогу. Наприклад, якщо ви директор міської школи і блог потрібен тільки для того, щоб він був — це один підхід до роботи. У підприємця, який будує власний бренд та довіру до нього клієнтів, підхід до ведення блогу буде інший.
Важливо! Робота з блогом — це постійний процес. Дуже важливо мати чіткі цілі та план розвитку ресурсу. Проблема більшості починаючих блогерів — відсутність позиціонування та регулярності публікацій. Якщо писати про все і для всіх, ви не отримаєте такого результату, як експерт, який чітко розуміє для кого пише.
Для визначення власної цільової аудиторії скористайтеся невеликими підказками.
Визначаємо цільову аудиторію товару ( продукту)
Ставте запитання. Навіть незначні деталі можуть стати «гачком», за який зачепиться клієнт і наважиться на покупку. Маркетологи рекомендують вийти на новий рівень розуміння клієнта. Крім базового питання: «Хто?», дайте відповідь на такі запитання:
- Чого клієнт може боятися?
- Що приносить йому задоволення?
- Що його дратує щодня?
- Що відбуватиметься у його бізнесі та в житті в перспективі?
- Як клієнт звик спілкуватися?
- Про що він мріє?
Як проаналізувати цільову аудиторію послуги?
Наприклад, ви володієте студію художнього танцю. Завітайте на заняття всіх конкурентів міста, поговоріть з власниками, подивіться їх сайти та соціальні мережі, зберіть максимум інформації. Після її опрацювання поділіть цільову аудиторію на типажі. Поставте питання:
- Де живе людина?
- Скільки їй років?
- Коли вона прокидається та повертається з роботи?
- Де мандрує?
- Скільки часу приділяє хобі?
- В якому стилі одягається?
- Чим обідає?
Чим більше ви знаєте про людину, тим легше знайти з нею спільну мову. Зібрана інформація допоможе визначитися з платформою, де буде створений блог, контент-планом та говорити з клієнтами однією мовою.
Де вести блог безкоштовно або з невеликим бюджетом?
Вибір платформи для ведення блогу залежить від місця де проводить час цільова аудиторія та ваших подальших планів. Якщо ви не плануєте платити за створення блогу та його просування, для ведення блогу можна використовувати такі ресурси:
- Instagram — безкоштовний ресурс для ведення будь-якого блогу. Тут розвивають свої сторінки, як бізнес, так і приватні особи. З особливостями розвитку блогу в Instagram варто познайомитись окремо.
- Telegram — ведення власного каналу в месенджері має сенс. Коефіцієнт відкриття контенту більше 80%. На канали підписані тільки реально лояльні користувачі.
- Facebook — популярна соціальна мережа для розвитку бізнесу та власного бренду. Тут легко набирати підписників, ділитися інформацією та обмінюватися досвідом. Індекс відкриття контенту складає близько 15%.
- Google Sites — конструктор сайтів, який можна використати для блогу. Зробити простий сайт на його базі можна за вечір за інструкцією з інтернету.
- WordPress — конструктор сайтів, який дозволяє створити безкоштовний блог на його базі або повноцінний сайт на його базі для подальшого просування в пошукових системах.
- Blogger — платформа, де можна створити блог для заробітку на партнерських програмах та реклами своїх послуг.
- Webnode — конструктор сайтів з великою базою шаблонів.
Підберіть платформу для створення блогу, продумайте його функціонал та підготуйте контент для публікації.
Про що писати в блозі: підготовка контент-плану
Регулярне ведення блогу пов’язане з постійною генерацією контенту. Це буде забирати небагато часу, якщо підготувати контент-план одразу на місяць.
Контент-план допомагає:
- виховати звичку створювати контент регулярно;
- визначити цілі контенту, для яких задач він потрібен;
- підібрати актуальні теми, не загубити цікаві ідеї;
- визначити деталі контенту: вид, тип, форма подачі;
- визначити час публікації в залежності від активності ЦА в мережі.
Для роботи з контент-планом можна використовувати сервіси:
- Google таблиці.
- Trello.
- Later — це сервіс для планування та автоматизації публікацій в Instagram, Facebook, Twitter та інших соціальних мережах.
- Loomly — це платформа для планування та автоматизації контенту в соціальних мережах. Вона надає можливість створювати контент-плани, розкладати публікації і аналізувати їх ефективність.
Використовуйте сервіс де вам зручно працювати та записуйте всі ідеї, які виникають в процесі роботи. Приклад контент-плану в Google:
Контент повинен бути корисним та відповідати на питання вашої ЦА, вирішувати їх проблеми. Якщо ви підприємець і вже маєте клієнтів, подумайте, з якими проблемами вони до вас приходять, чому пишуть негативні відгуки, що їм подобається чи не подобається у ваших конкурентах.
При створенні контенту враховуйте пошукові запити (для платформ Вордпресс, Blogger, Webnode), це допоможе залучити більше відвідувачів на блог та перетворити їх на ваших прихильників та клієнтів.
Відвідайте групи в соціальних мережах, де спілкується ваша аудиторія, форуми, сайти конкурентів. Почитайте про що пишуть користувачі, що їх турбує. Все це може стати контентом для вашого блогу.
Рекомендація! В блозі треба публікувати мінімум 1 текст на тиждень. А ще краще публікувати один текст в декілька днів. Плануючи публікації, пам’ятайте, що правила розміщення контенту на сайтах та в соціальних мережах мають різницю. Вивчайте алгоритм роботи з платформою де знаходиться ваш блог заздалегідь.
Як зробити блог популярним?
Ведення блогу не означає його автоматичної популярності. В розкрутку проєкту треба вкладати гроші або час. До платних інструментів просування відноситься:
- Реклама у блогерів та інфлюєнсерів.
- SEO-просування сайту в пошукових системах.
- Таргет та контекстна реклама.
До безкоштовного просування блогу відноситься:
- гостьовий постинг за бартером;
- організація марафонів та челенджів;
- розміщення блогу в тематичних каталогах;
- публікація на дошках оголошень;
- членство в тематичних групах в соціальних мережах;
- розміщення в каталогах спеціалістів;
- безкоштовні консультації;
- оптимізація блогу під вимоги пошукових систем (це можна зробити і самостійно).
Детально про безкоштовне просування можна почитати в мережі, аналізуючи способи партизанського маркетингу. Як тільки ви почнете заробляти перші гроші з блогу, вкладайте їх в його розвиток. Це прискорить його розкрутку та зростання вашої аудиторії. Сподіваємося, що ця стаття була для вас корисною. Якщо маєте питання — пишіть в коментарях.