Зараз все частіше можна побачити інформацію про те, що AI застосовують у тій чи іншій сфері. Усе активніше впроваджують нові технології в роботі пошукових алгоритмів. Саме тому мають змінитися підходи до SEO та обміну гостьовими лінками. Своїми міркуваннями з цього приводу поділилися експерти диджитал-агенції Elit-web. Вони застерігають: вже дещо застаріли уявлення про те, що велика кількість зовнішніх посилань — важливий фактор ранжування. Така позиція обґрунтована тим, що пошукові системи використовують штучний інтелект для виявлення спаму. Тому настав час по-новому подивитися на процес обміну посиланнями між сайтами-партнерами.
«Погані» зовнішні посилання можуть вплинути на якість сайту
Перше питання, яке має хвилювати SEO-фахівців, — як знайти ресурси для обміну лінками за нових умов, адже розміщення посилань на сайтах низької якості може призвести до того, що Google вважатиме ваш вебресурс також низькоякісним. І навпаки, якщо ви поставите лінки на «погані» сайти у себе, це вплине на ранжування.
Найсучасніше визначення низькоякісного вебресурсу — це сайт, створений для отримання трафіку в пошукових системах. Це може бути афілійований сайт, створений для ранжування в пошуку за певними ключовими фразами. Для нього неважливий користувацький досвід, на ньому неможливо знайти щось нове чи унікальне.
Типовими ознаками такого онлайн-проєкту є контент, орієнтований на ключові слова (замість текстів, створених для людей), заголовки з великою кількістю ключів тощо. Практично всі сторінки такого сайту містять ВЧ-запити, а заголовки точно збігаються із можливими запитами людей.
У певному сенсі відповідь на запитання про те, чи створено сайт для пошукових систем, може звучати так: ви це точно впізнаєте, коли побачите.
Як знайти ресурси для розміщення безпечних лінків
Важливим кроком у цьому процесі є оцінка сайту, на який ви збираєтеся зробити посилання. Для цього варто переглянути онлайн-ресурси, на які вони самі посилаються. Якщо буде схоже, що останні займаються продажем посилань, можна вважати такий домен-донор «отруйним».
Продавців посилань легко помітити. Зазвичай серед усіх лінків, розміщених на цих ресурсах, дві третини — це посилання на авторитетні вебсайти, а одна третина — на ресурси низької якості, на які жодна розсудлива людина не посилатиметься. Досі власники таких сайтів вважають, що можна замаскувати (або «перекрити») продаж лінків, якщо додати два інші — на якісні ресурси.
Поважний сайт ніколи не посилається на сайт зі спамом (якщо його не ошукав конструктор посилань). Спам-посилання та звичайні посилання, як правило, формують різні спільноти зі своїми моделями посилань. Дійсно, спам-сторінки можуть посилатися на звичайні, але навпаки буває дуже рідко. Це створює карту інтернету, яка полегшує пошук шаблонів зв’язків між звичайними сторінками і одночасно відхиляє спам-посилання.
Якщо ресурси, на які ви посилаєтеся, мають вихідні посилання зі спамом, можливо, вам варто оцінити, чи варто залишати посилання на них на своєму сайті.
Google використовує систему штучного інтелекту під назвою SpamBrain для виявлення спам-посилань, тому не виключено, що спрямованість вихідних посилань є одним із багатьох факторів визначення спам-ресурсів і мереж спам-сайтів.
У документації Google про систему SpamBrain надано таку інформацію:
Посилання все ще допомагають нам виявляти та ранжувати результати, і ми досягли значного прогресу у 2021 році, щоб захистити цей сигнал. Ми запустили оновлення, щоб визначити неприродні посилання та запобігти їхньому впливу на якість пошуку. SpamBrain — це наша система запобігання спаму на основі ШІ. Окрім безпосереднього виявлення спаму, він тепер може виявляти як сайти, які купують посилання, так і ресурси, які використовуються для передачі вихідних посилань.
Як вибрати сторінку на зовнішньому ресурсі для розміщення лінку
Ще одне питання, яке хвилює спеціалістів, — чи варто розміщувати посилання у такому фрагменті тексту, який за змістом не відображає те, про що йдеться на сторінці в цілому. Справді, якщо речення або абзац містить нерелевантне вихідне посилання, і цей абзац не відповідає темі, його слід видалити. В ідеалі кожен фрагмент має бути логічною частиною того, про що йдеться на всій сторінці.
Зазвичай на сторінці можна виділити кілька підтем. Але в якісному тексті завжди легко сформулювати єдину тему. І бажано, щоб зовнішнє посилання, яке ви плануєте розмістити на цій сторінці, відповідало цій основній темі. Завжди розміщуйте лінк, якщо це має сенс і відповідає загальному контексту.
Також добре підійде сторінка, яка посилається на інші сторінки, присвячені суміжним підтемам.
Що таке релевантність посилання у сучасному розумінні
Існує думка, що релевантність лінку насамперед пов’язана з анкором, що часто складається з ключових слів. Тому необхідно ретельно дивитися за тим, наскільки тісно пов’язане слово, речення, абзац або сторінка з тим, на що дається посилання. Це справді так.
Але сьогодні у релевантності лінку визначальним є те, наскільки це посилання відповідає потребам або очікуванням читача, чи може перехід за ним задовольнити ці очікування.
Чи доцільно розміщувати посилання на сайтах .Edu та .Gov
Посилання на сторінки .edu та .gov є нормальним, якщо воно відповідає інформаційним потребам читача в момент переходу за таким лінком.
Дехто вважає, що лінки на сторінки сайту з доменів .gov і .edu сприяє підвищенню рейтингу. Ця ідея існує з початку 2000-х років.
Співробітники Google постійно спростовують цю думку. Немає жодного патенту чи дослідження, в яких прямо чи неявно стверджувалося би, що сайти, на які посилаються ресурси з доменів .edu та .gov, вважаються більш якісними, ніж інші.
Ця ідея — чисте припущення.
Підсумки
Штучний інтелект, нейронні мережі та системи аналізу природної мови (BERT) змінили те, як пошукові системи визначають якість сайту та посилання. Це означає, що стару практику, пов’язану із зовнішніми посиланнями, слід переглянути. Ми в агенції Elit-web намагаємося тримати руку на пульсі всіх оновлень.