Пандемія вдарила не тільки по бізнесменам. Більше третини (36%) фрілансерів відзначили зменшення доходу, а ще 52% – скорочення кількості клієнтів. Якщо ви теж в їх числі – без паніки. Сьогодні я розповім, що робити фрілансеру в розпал пандемії. Ми зібрали для вас робочі методики і список з 5+ актуальних ніш.
5+ топових ніш для фрілансерів
Рада №1 – більш “рідкісний” і “вузькоспеціалізований” фрілансер коштує дорожче, ніж конкуренти. Тому якщо ви зрозуміли, що у вашій ніші вже нема чого ловити – шукайте нову. І чим раніше ви це зробите, тим краще. Нижче – куди можна податися.
Створення чат-ботів
Напевно ви помітили, що чат-боти тепер є у всіх. Навіть у “Нової пошти” і у постачальників комунальних послуг. Проте, знайти хорошого розробника чат-ботів, який збудує процес від “А” до “Я” – не так уже й просто.
Тому якщо ви займаєтеся веб-маркетингом, додайте створення чат-ботів в список своїх послуг.
Подивитися статистичні дані по майбутнім тенденціям чат-ботів можна тут.
Фотозйомка для бізнесу
Ви – фотограф, але в коронавірус ніхто ніяких фотосесій не замовляє? Запропонуйте послуги бізнесу – ресторанам, салонам, інтернет-магазинам. Робіть якісні фото асортименту, товарів або просто архітектури – за це платять непогані гроші.
Геймер? Будь Сommunity manager’ом, Коучем, Бустером
Розбираєтеся в dota2, csgo, lol та інших кіберспортивних дисциплінах?
Е-спортсменам і їх організаціям потрібні менеджери, які будуть створювати для них тематичний контент. І, при цьому, будуть добре розбиратися в темі. Фахівців подібного роду у нас практично немає. Займайте нішу, поки є можливість.
Крім контенту, зараз західні біржі фрілансу, такі як Fiverr, додали окрему категорію під кіберспорт, де можна брати замовлення в стилі:
- Виграти катку в Warzone;
- Прокачати персонажа в Destiny 2 і інших популярних іграх (бустінг);
- Зробити дизайн для Twitch стрімера;
- Коуч (тренувати) скіл в COD Modern Warfare;
- І багато інших замовлень на ігрову тему.
Так що, якщо у вас є ігровий скилл і розуміння в цій темі, то заробіток на кіберспорті може стати дуже хорошим додатковим доходом або навіть повноцінної кар’єрою, адже ігрова індустрія зростає семимильними кроками.
Детальніше про те, як почати заробляти на Fiverr не тільки в ніші кіберспорту, а також інших фріланс напрямках читайте в активно зростаючому фріланс блозі Danbuzan.
Онлайн-консультації
Під час пандемії навчання теж перейшло в онлайн. Чому б цим не скористатися? Запустіть платні консультації по вашій спеціалізації. Так, копірайтер може консультувати з текстового наповнення для сторінок в Instagram, дизайнер – по візуалу. Клієнти будуть.
Арбітраж трафіку
Арбітражники продають найцінніше, що є в Інтернеті – трафік. Суть роботи фахівця полягає в тому, щоб купити трафік дешевше і продати його дорожче. Якщо SEO-шники і SMM-щики працюють над тим, щоб генерувати рекламу, то арбітражники – щоб вона точно спрацювала.
Топові арбітражники отримують $ 2000-10000 на місяць. І навіть більше. І щоб таким фахівцем стати, важливо зануритися в сферу і постійно навчатися. Ніша теж залишається практично вільною.
Спеціаліст по SERM
Управління репутацією – (Search Engine Reputation Management, SERM) – це важливо і потрібно. Навіть в пандемію. Говорячи спрощено, фахівці з управління репутацією захищають бренд і персони онлайн. Ви повинні постійно стежити за відгуками про компанію в соціальних мережах та Інтернеті. І стежити за тим, щоб за запитом “відгук + компанія” показувалося те, що зробить на ЦА гарне враження. Середній заробіток фахівців з SERM – $ 2000-3000.
Пандемія: як адаптуватися до нових правил гри і не втратити свої гроші
Від слова “пандемія” кидає то в жар, то в холод. Адже ризик втратити гроші і залишитися в стороні від нормального заробітку – дуже високий. Щоб цього не сталося, необхідно вчасно переформатуватися. Як це зробити:
- Додавайте нові послуги. Подумайте, що ви можете запропонувати своїм клієнтам в рамках існуючої ніші. Наприклад, візуал для соцмереж в ніші дизайн або оформлення Stories текстом для копірайтерів.
- Вибирайте вузьку спеціалізацію. Не потрібно хапатися за все і відразу. Копірайтер? Пишіть про е-спорт, маркетинг або блогінг. Шукайте вузькі ніші, в яких мало конкуренції, а справжніх спеців – ще менше.
- Міняйте нішу, якщо це потрібно. Не варто боятися нового. Якщо ви зрозуміли, що ваша ніша не актуальна і більше не приносить прибуток – вчіться. Ніколи не пізно стати топовим спецом в інших видах діяльності. Особливо, під час пандемії.
Не потрібно поспішати знижувати ціни. Так, на низький прайс можуть злітати замовники. Але якість проектів буде відповідними. Та й головного болю від таких любителів “халяви” більше, ніж продуктивної співпраці. Воно вам ні до чого.
І головне – робіть ставку на якість. Не потрібно робити все по чуть-чуть. Краще щось одне – але дуже добре. Банальне правило, яке допоможе виділитися серед конкурентів.