Що таке спецелементи пошукової видачі Google?
До спецелементів або SERP features відносяться блоки з текстовою і мультимедійною інформацією, які надають користувачеві додаткові відомості про предмет запиту безпосередньо на сторінці видачі. У спецелементів містяться короткі відповіді, карти, зображення, відео, таблиці, нумеровані списки тощо.
Розширені сніпети Google позитивно впливають на клікабельність і відвідуваність сайту, тому важливо знати якими способами вони додаються на сторінки проєкту. Розглянемо 10 варіантів розширених фрагментів, а також методи їх впровадження.
Точна відповідь
Розширений сніпет з текстовою та графічною інформацією, що відображається в SERP Google, якщо на запит користувача можна надати лаконічну відповідь.
Приклади ключових слів:
- відстань до Сіріуса;
- ціна біткоїну;
- автор «Іліади»;
- коли сонцестояння;
- столиця Туреччини;
- що таке ентомологія.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
Такий блок у більшості випадків містить всю необхідну інформацію про запит, тому користувач може не переходити на сайти, представлені в стандартних пошукових результатах. Тому даний блок не матиме корисного впливу на SEO і прагнути до потрапляння в нього не має сенсу.
Структурована відповідь
Якщо на запит не можна сформулювати коротку відповідь як в спецелементі Direct answer, то відображається блок з відповідями (обраний сніпет). У блок додається URL джерела даних, він може доповнюватися фотографіями або відео. З огляду на те, що такий сніпет вигідно відрізняється від стандартних результатів видачі, ресурс отримує в два рази більше відвідувань.
Приклади ключових слів:
- скільки дітей у Зевса;
- як правильно носити маску;
- скільки живуть олені;
- які країни входять в НАТО;
- ударні інструменти;
- річки, які впадають в Чорне море.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- просунути необхідну сторінку в топ-10 видачі;
- підібрати питання з відповідною тематикою сайту;
- оптимізувати текст під потрібний запит: розмістити ключову фразу в заголовку, а в першому абзаці – коротку структуровану відповідь приблизно з 50 слів.
- впровадити на сторінку мікророзмітку Schema.org за допомогою плагіна, модуля або зміни HTML-коду.
Граф знань
Сніпет, що містить структуровані дані про будь-яку відому особистість або популярний об’єкт – фільм, книга, бренд, картина тощо. Джерелом відомостей про ці предмети зазвичай служить Вікіпедія. Сніппет може доповнювати інформацію по схожих запитах інших користувачів.
Приклади ключових слів:
- Уоррен Баффет;
- І грянув грім;
- Zara;
- АК 47;
- Антоніо Бандерас;
- Молот відьом.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сниппет:
- створити у Вікіпедії сторінку компанії своїми силами або скористатися послугами копірайтера.
- додати семантичну розмітку Schema.org.
- при необхідності внести зміни в граф знань, що відображається – запросити оновлення відомостей в Google.
Граф знань з мапою
Розширений сніпет для ключових фраз, що стосуються локальних організацій, наприклад, кінотеатрів, кав’ярень, барів, музеїв тощо. Спецелементів містить фотографію, фрагмент карти, режим роботи закладу, адресу, посилання на сайт, оцінку та інше.
Приклади ключових слів:
- аптека 911;
- ресторан Млин;
- база відпочинку Хвиля;
- посольство України в Польщі;
- готель Рітц Карлтон Дубай;
- Cats and coffee.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- створити профіль в Google My Business.
- заповнити опис організації, контактні дані, режим роботи, додати якісні фотографії і т.і.
- вибрати потрібну категорію бізнесу.
- стимулювати клієнтів залишати хороші відгуки для формування високого рейтингу компанії.
Карусель
Блок із зображеннями результатів, який формується при пошуку списку відповідей. При натисканні на будь-який елемент каруселі відкривається нова пошукова видача для цього варіанта. Такий сніпет може відображатися не тільки з інформаційних, але і з комерційних запитів, якщо користувача цікавлять вибірки кращих брендів або товарів.
Приклади ключових слів:
- альбоми Evanescence;
- кращі фільми 2020;
- моря світу;
- книги Акуніна;
- картини Ван Гога;
- фільмографія Ді Капріо.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
Потрапити в блок можна, якщо у сайту висока відвідуваність, так як імовірно спецелементи генерується з урахуванням високочастотних брендових запитів. Тому для потрапляння в карусель важливо, щоб користувачі активно шукали бренд і вважали його одним з кращих серед конкурентів.
Контекст вгорі пошукової видачі
Платний рекламний блок, який відображається при запиті будь-яких ключових слів, за якими замовлена контекстна реклама. Сніпет відображається вище, під або збоку органічної видачі Google. Від природних результатів даний спецелемент відрізняє позначка «Реклама», також оголошення можуть включати різні розширення.
Приклади ключових слів:
- ювелірні вироби;
- брекети;
- антикварні книги;
- джинси чоловічі купити;
- акваріумні рибки;
- дитячий аніматор.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- Запустити рекламну кампанію в Google Adwords.
- Підвищити рейтинг рекламних оголошень, зробивши їх максимально інформативними, а цільові сторінки – релевантними.
- Додати в оголошення відповідні розширення – телефони, додаткові посилання та ін.
- Встановити конкурентні ставки.
- При необхідності регулярно вносити зміни в рекламну кампанію, відстежуючи поточні результати і ефективність.
Блок покупок збоку
Рекламний спецелемент зі списком товарів інтернет-магазинів, який відображається при комерційних запитах користувачів. У сніпеті вказуються назви, ціни, зображення та посилання на онлайн-магазини.
Приклади ключових слів:
- купити пилосос Самсунг;
- замовити весільний торт;
- магазин натуральних перук;
- купити акумулятор;
- яблучний пудинг купити;
- українські сувеніри.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- створіть торгову рекламну кампанію в Google;
- встановіть конкурентоспроможну ставку і денний бюджет;
- створіть фід даних з інформацією про товари інтернет-магазину;
- оновлюйте дані про товари не рідше, ніж раз в 30 днів;
- для отримання більш докладної інформації скористайтеся довідкою Google.
Місцеві результати
Розширений сніпет, який містить карту і список з декількох альтернативних закладів, що відповідають запиту користувача. Такий спецелемент відображається, якщо користувач шукає якийсь тип компаній в певному регіоні, а не конкретну організацію. У блоці знаходиться від одного до трьох місцевих результатів і кнопка «Показати все» з посиланням на інші результати, в яких вказані докладні відомості про роботу закладів потрібного типу.
Приклади ключових слів:
- магазини вишиванок в Києві;
- ветеринарна клініка Астрахань;
- заправка Окко Дніпро;
- квітковий магазин Мінськ;
- послуги нотаріуса Одеса;
- пошта Львів.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- вказати адресу своєї компанії на Google мапах;
- створити профіль Google My Business;
- вибрати відповідну категорію бізнесу і додати унікальний опис компанії, що включає посилання на офіційний сайт, контактні дані, режим роботи, якісні зображення закладу;
- зібрати позитивні відгуки про компанію.
Список новин
Сніпет з головними новинами, що стосуються запиту користувача, які відбиваються у вигляді списку без зображень або каруселі з фотографіями. Матеріали для Google Новин підбираються автоматично, а теми затверджують співробітники Google. Сайти потрапляють в новинний блок з актуальним новинним запитом, а також завдяки SEO-оптимізації.
Приклади ключових слів:
- новини Європи;
- сьогодні в Харкові;
- новини про Зеленського;
- статистика коронавірусу;
- новини Грузії;
- головні події тижня.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- зареєструйте свій новинний сайт в Google News.
- виберіть відповідну категорію;
- створюйте унікальний текстовий контент;
- виправте на ресурсі технічні помилки;
- спирайтеся на рекомендації Google, розміщені в Центрі видавців.
Хлібні крихти
Розширений сніпет, в якому вказана навігація з категоріями і підкатегоріями сайту. Використання хлібних крихт більш зручно для користувачів, ніж відображення стандартного URL і покращує юзабіліті. Хлібні крихти можуть відображатися абсолютно для будь-яких ключових фраз і сторінок сайтів, на яких вони технічно реалізовані.
Приклади ключових слів:
- біохімія крові;
- лляні жіночі костюми;
- рішення кубічних рівнянь;
- принт фотографій на футболках;
- водойми Північної Америки;
- приправи для бастурми.
Приклади відображення у видачі:
Як впровадити даний сніпет:
- додати на веб-сторінки мікророзмітку Breadcrumbs Schema.org;
- встановити відповідні модулі OpenCart і Joomla, якщо на сайті використовуються дані CMS;
- вибрати відповідний плагін WordPress для сайту, що працює на цьому движку.
Як автоматизувати оптимізацію розширених фрагментів
Спростити оптимізацію сайту допоможуть модулі Serpstat Підбір фраз і Моніторинг позицій. Іконка поруч з ключовою фразою в модулі «Аналіз ключових фраз» – «Підбір фраз» вкаже типи спецелементів, які відображаються в пошуковій видачі по даному запиту.
Модуль дозволяє відфільтрувати ключові фрази за певним типом спецелементів у видачі.
У звіті за ключовими словами модуля «Моніторинг позицій» відображаються значки розширених фрагментів, які видаються по фразі у видачі Google. При цьому іконки відображаються як при наявності спецелементів у видачі для аналізованого домену, так і при його відображенні для конкурентних сайтів. Це допоможе підібрати всі відповідні розширені сніпети, присутні в певній ніші.
Висновки
- Спецелементи Google допомагають сайту виглядати привабливіше у видачі та отримувати більше трафіку.
- Для відображення в розширених фрагментів слід діяти відповідно до рекомендацій Google.
- Модулі Serpstat дозволяють спростити роботу з оптимізації проєкту і знайти всі типи розширених фрагментів, що підходять для конкретної галузі бізнесу.
Для спрощення сприйняття інформації представимо алгоритм з впровадження спецелементів у вигляді інфографіки.