Виділення нішевого ринку і позиціонування себе як бренда, орієнтованого на конкретну аудиторію, не тільки зміцнює ваш авторитет серед конкурентів, але і призведе до більш цілеспрямованого бізнесу.
Існує безліч прибуткових ніш, які ви можете освоїти, з можливістю зайняти ще більш вузьку нішу. Ключовим моментом є визначення ринкової ніші, яку ви можете освоїти, і яка має життєздатну аудиторію клієнтів.
Давайте розглянемо, що таке нішевий ринок, як його визначити і як знайти затребувані продукти для його наповнення.
Що таке нішевий ринок?
Нішевий ринок – це сегмент більшого ринку, який може визначатися його власними унікальними потребами, уподобаннями або ідентичністю, яка відрізняє його від ринку в цілому.
При запуску бізнесу правило номер один – знати, хто ваш клієнт. Знання свого клієнта – основа будь-якого успішного підприємства, тому що воно вплине на ваш контент, маркетинг, розробку продукту – по суті, на всі аспекти діяльності компанії. Проте, вибрати нішу не завжди легко.
Вибір зосередитися на ніші – це стратегічне бізнес-рішення, спрямоване на те, щоб обслуговувати певну клієнтську базу краще, ніж конкуренти, що націлені на більший ринок.
Ось п’ять кроків, які може використовувати будь-який власник бізнесу або підприємець, щоб знайти свою ідеальну нішу.
1. Проведіть самоаналіз
Якщо вам наплювати на роботу, яку ви будете робити, ви точно не досягнете успіху. У підприємця багато злетів і падінь, і єдиний спосіб пережити ці періоди – це мати пристрасть до самої роботі. Ваша ніша повинна природним чином виникати з ваших цілей, інтересів і цінностей. Кращі ідеї для нішевого ринку грунтуються на вашому власному досвіді.
Задайте собі такі питання:
- Які особливі навички я розвинув?
- Що б я хотів зробити, навіть якби мені за це не платили?
- Що мені так подобається робити, що я втрачаю рахунок часу, коли це роблю?
- Чи є проблема, з якою я зіткнувся, яку я хотів би вирішити для себе та інших?
Ключем до пошуку ідеальної ніші є визначення діяльності на перетині того, що вам подобається, і того, в чому ви хороші.
2. Вивчіть свій цільовий ринок
Як тільки у вас з’явиться попередня ідея для ніші, досліджуйте цей цільовий ринок, щоб виявити їх больові точки. Погляньте на такі сайти, як Facebook, Twitter та інші, щоб дізнатися, про що говорять люди. Які питання вони задають і з якими проблемами стикаються? Facebook особливо корисний, тому що ви можете приєднуватися до груп, в яких присутній ваш цільовий ринок, і брати участь в їх обговореннях. Запропонуйте людям допомогти з їх проблемами і почніть тестувати свій продукт або послугу таким чином. Опитування – ще один спосіб краще зрозуміти свою нішу.
3. Вивчіть конкуренцію
Незалежно від того, яку нішу ви займете на ринку, вам обов’язково потрібно вивчити своїх потенційних конкурентів. Чи є взагалі ринок для вашої ніші? Почніть вводити ключові слова в Google, які буде використовувати ваша цільова аудиторія, і подивіться, що з’явиться. Чи є у вас можливість виділитися з натовпу? Як ви плануєте виділитися? Якщо ви знайдете ключове слово, яке має значний трафік, але мало конкуренції і платної реклами, це може бути відмінним шансом для вас вийти на цей ринок. Крім того, погляньте на контент вашого конкурента і подивіться, наскільки він цінний. Можливо, у вас з’явиться можливість створити чудовий продукт.
4. Оцініть потенційну прибутковість
Прийшов час визначити, чи зможете ви отримати прибуток від своєї ніші. Після виконання пошуку, за ключовими словами, наступним кроком буде вивчення «Планувальника ключових слів Google AdWords». Знайдіть ті ж самі ключові слова і подивіться, чи шукають терміни як мінімум 10 000 раз на місяць. Якщо ви знайдете ключові слова зі значним обсягом пошуку, це зазвичай хороший індикатор потенційно прибуткової ніші. Google Trends також є корисним інструментом для вивчення актуальних тем. Проведення там дослідження дасть вам деяке уявлення про те, чи існує потенційно прибутковий нішевий ринок.
5. Перевірте свою ідею
Останній крок – перевірити вашу ідею. Спочатку ви можете звернутися до своїх друзів і знайомих, щоб дізнатися, чи будуть вони зацікавлені у вашому новому продукті або послузі. Ви можете зв’язатися з ними по електронній пошті і через Facebook, запитавши, чи не хочуть вони зробити покупку. Якщо у вас буде багато продажів, це відмінне підтвердження вашої ніші на ринку.
Якщо ви хочете піти далі, вам не обов’язково створювати повноцінний веб-сайт. Такі інструменти, як Leadpages, дозволяють легко створити просту цільову сторінку, що просуває вашу ідею, і ви можете використовувати платну рекламу для залучення трафіку на цю сторінку. Навіть якщо ви, здається, не набираєте обороти, це все одно може бути життєздатною нішею. Можливо, вам буде потрібно поліпшити обмін повідомленнями або знайти кращу пропозицію. Ви також можете налаштувати декілька A/B-тестів, щоб визначити, чи дає використання іншого шаблону цільової сторінки кращі результати.
Приклади нішевих ринків і продуктових ідей на 2021 рік
1. Здоров’я і благополуччя
У 2020 році світовий ринок здоров’я і благополуччя досяг 3,31 трильйона доларів. Оскільки пандемія коронавірусу викликає стурбованість з приводу здоров’я, люди починають брати благополуччя в свої руки.
Здоров’я і благополуччя – це турбота про свій розум, тіло і душу. Деякі під-ніші на цьому ринку – це засоби особистої гігієни, харчування, профілактична медицина та альтернативні ліки. Якщо ви купили в продуктовому магазині безглютеновий продукт, значить, ви внесли свій вклад в ринок здоров’я і гарного самопочуття.
Happiness Abscissa знайшла своє місце в ніші здоров’я і гарного самопочуття завдяки продажу ароматів. Її продукти містять особливі комбінації ароматів, які покращують ваше самопочуття і щастя. Кожен аромат, розроблений неврологом, упакований в мильницю, свічку або парфумерію, якими клієнти можуть насолоджуватися у будь-який час, коли їм потрібно підняти настрій.
Ідеї нішевих продуктів для здоров’я і гарного самопочуття:
- Мармеладки з мелатоніном.
- Масажери.
- Масляні дифузори.
- Вівсяне молоко.
2. Мандрівники
Підхід споживачів до подорожей змінюється. Фактично, мандрівники стають більш екологічно свідомими. За даними Booking.com, більше половини шукають екологічно безпечні варіанти, але не можуть їх знайти.
Цю прогалину являє собою величезну можливість для брендів вийти на новий рівень і підтримати екологічні ініціативи за допомогою екологічно чистих продуктів.
Nomatic – це багажний бренд, орієнтований на мандрівників, особливо цифрових кочівників, які віддають перевагу функціональності. Ви можете побачити, що ця аудиторія представлена у всьому бізнесі, від продукту до копірайтингу.
Більше ідей нішевих продуктів для завзятих мандрівників:
- Аксесуари для смартфонів для творців подорожей.
- Практичний і зручний спортивний відпочинок для часто літаючих пасажирів.
- Скретч-карти для людей, які люблять збирати враження від подорожей.