У минулому році Google вніс поновлення в політику. Тепер позиція сайту в пошуковій системі вимірюється не тільки метрикою PageRank, а також Passage Indexing. Це вплинуло на стратегії маркетологів. У статті ми розповімо, як знайти аудиторію в мінливих умовах інтернет-епохи.
Google знає, як знайти аудиторію і правильний контент
Нова метрика Google – індексування абзаців (Paragraph Indexing).
Експерти Google впровадили нейронні мережі, щоб зробити пошук для користувачів простіше і зручніше. Нейронна мережа оцінює не тільки релевантність теми запиту, а ще й аналізує абзаци.
Коли користувач вводить запит, на першому місці з’являється стаття, в одному з абзаців якої міститься конкретна відповідь. При цьому інша частина може розглядати зовсім інші речі.
Співробітники Google так розповідають про нову метрику в блозі:
Ми застосували нейронні мережі для розпізнавання підтем, які відповідають інтересам користувачів. Це дозволяє пропонувати більшу різноманітність контенту, коли ви шукаєте інформацію широкого спектру. Наприклад, якщо ви вводите в пошук “обладнання для фітнесу вдома”, ми бачимо релевантні підйоми, такі як бюджетне обладнання, преміум-штанги, ідеї облаштування невеликого простору. Google демонструє більше контенту на сторінці результатів пошуку.
Зміни торкнулися наступних сфер:
- Алгоритм BERT дозволяє видавати результат, який містить конкретну відповідь на запит користувача.
- Підраховано, що кожен десятий запит користувача містить граматичну помилку. Тепер Google правильно розпізнає неграмотно написані слова.
- Штучний інтелект в Google розуміє глибоку семантику відео і визначає ключові аспекти, які відзначені тегами.
- Google удосконалив підхід до статистики. Наприклад, якщо користувач задає питання, скільки людина проживає в регіоні, Google видає статистично вірну відповідь на підставі обробки природної мови.
- За допомогою засобів доповненої реальності користувачі можуть переглядати відео в 3D. У період пандемії це особливо актуально для школярів, які хочуть отримати детальний інструктаж, як робити домашні завдання.
Нововведення вплинули на роботу з цільовою аудиторією. Якщо вас цікавить, як знайти аудиторію, пропонуємо вам стратегії, які будуть мати ефект в 2021 році.
Закон третьої частини: соціальна мережа
Просування контенту в соціальних мережах – ціла наука. По суті, успіху добиваються бренди, які користуються такою формулою:
- ⅓ ваших постів сприяє просуванню бренду;
- ⅓ аудиторії стане вашими клієнтами після того, як дізнається про вашу діяльність від інфлюенсерів;
- ⅓ читачів привертають персоналізовані історії, розказані брендом.
Таким чином, контент-стратегія для соцмереж повинна включати в себе 3 аспекти (які не є взаємозамінними!)
- Пропонуйте аудиторії пости, які містять рішення проблеми.
- Взаємодійте з іншими користувачами, домовляйтеся про обмін посиланнями, пропонуйте бонуси інфлюенсерам в обмін на посилання на ваш бренд.
- Розповідайте історії, в яких представник вашої аудиторії впізнає себе.
Закон Парето: 80/20
Відомий закон Парето говорить: 20% зусиль дають 80% результатів.
Перекладаючи це правило на реалії маркетингу, перефразовуємо:
- 80% ваших статей повинні інформувати, утворювати чи розважати аудиторію;
- 20% постів виконують функцію брендування.
Не переборщіть з рекламними статтями!
Контент-план: різні жанри для вашого блогу
Оновлення політики Google виводять в пошук більше жанрів і типів контенту. Відповідно, маркетологам потрібно виробляти більше різнопланової інформації. У нинішньому році рейтинг найпопулярніших видів контенту виглядає так.
- Відео на 30% збільшує кількість переглядів сторінки.
- Візуальний контент приваблює на 94% більше користувачів, ніж текст без ілюстрацій. Правда, зараз мова йде про ту графіку, яку ви створили самі (інфографіка, фотографії, що демонструють корпоративну культуру, знімки продукту, кадри з заходів).
- Публікуючи новини компанії, подумайте, навіщо аудиторії знати про це. Розкажіть про перспективні вакансії, благодійні акції, проведіть конкурс з приємними сюрпризами.
- Пости в блозі залучають аудиторію, коли позиціонують вас як експерта. Розповідайте про реальні проблеми, з якими ваші клієнти стикаються щодня. Пропонуйте рішення, діліться лайфхаками.
- Безкоштовні ресурси – дуже популярна річ. Дійсно, хто відмовиться від корисної електронної книги або індивідуального плану? Покажіть аудиторії, що її освіта має для вас велике значення, і ви отримаєте вдячних читачів
Безпека сайтів
Як знайти аудиторію і утримати її? Секрет успіху – запропонувати користувачеві позитивний досвід. Сайти часто концентруються на розвазі клієнта, зручності покупки, швидкості роботи порталу. Але забувають про таку нагальну проблему, як витік персональних даних, які користувачі вводять на етапі замовлення товару.
Що знає ресурс про споживачів? ПІБ, емейл, адреса – і, саме головне, відомості про банківську карту. Якщо сайт не забезпечив належну кібербезпеку, сайт можуть зламати шахраї. І разом з паролями від особистих акаунтів в руках злочинців опиняться коди карток.
Згідно з дослідженням Ping Identity, 78% споживачів визнали, що припиняють взаємодіяти з брендом, якщо дізнаються про витік інформації. Опитування, проведене компанією Gemalto, продемонструвало, що 66% клієнтів припиняють відносини з організацією, коли виявляють витік сенситивних або фінансових даних. І це не дивно. Нікому не хочеться стати жертвою кіберзлочинців.
Тому маркетологам потрібно звертати увагу на питання кібербезпеки.
По-перше, необхідно постійно моніторити і захищати інформацію споживачів. Маркетологи часто використовують платформи управління даними (DMP), а також системи управління взаємовідносинами зі споживачами (CRM). Щоб дані не вкрали, встановіть міжмережеві фільтри і ВПН на роутер – так вас не розсекретять шахраї.
По-друге, маркетологи повинні взаємодіяти з IT-відділом. Інвестуйте в програмне забезпечення і автономні бази даних, які зашифровують інформацію, а також вносять в систему оновлення безпеки. Серед “хмарних” рішень найбільш популярним в 2021 році є SaaS, програмне забезпечення як послуга.
Висновок
Як знайти аудиторію, коли кожен стає творцем контенту? Експериментуйте з формою і змістом, при цьому не забувайте: успіх вимірюється тим, наскільки ефективно ви вирішуєте проблеми своїх клієнтів.