Сучасний ринок можна порівняти з полем бою у війні за клієнтів, де роль полководців відводиться маркетологам. Маркетолог не потрібен, тільки якщо ви монополіст на ринку, зі стабільно високим попитом, наприклад, продаєте воду в Сахарі. Але все одно залишається ймовірність, що конкуренти з’являться, а значить, маркетинг буде необхідний.
Але як знайти людину, яка зможе забезпечити стабільний приплив клієнтів для компанії? Про це ми розповімо в нашій статті.
Крок 1. Визначтеся з цілями
Перш ніж почати шукати маркетолога, слід запитати себе: «а для чого мені він потрібен»? Якщо вам необхідно виконати короткострокові завдання, наприклад:
- залучити трафік на сайт;
- розкрутити новий продукт;
- сформувати фірмовий стиль;
- налаштувати рекламну кампанію.
Тоді краще рішення – взяти фахівця або компанію на аутсорс. У цьому випадку, ви будете платити тільки за виконану роботу і зекономите власний бюджет.
Штатному співробітникові потрібна постійна робота, це не просто людина, яка вигадує слогани і умови акцій. Маркетинг задає курс всьому підприємству. Він забезпечує зростання, а не просто більше продажів. А тому до вибору такого співробітника слід перейти ґрунтовно.
Якщо ви готові довірити одному або декільком фахівцям роботу над зростанням компанії, то пора переходити до кроку 2.
Крок 2. Складіть посадову інструкцію
Після того, як ви сформували цілі для себе, слід пояснити їх майбутнього маркетологу. Для цього потрібна посадова інструкція – документ, де описані всі вимоги до співробітника і його основні обов’язки.
При прийомі на роботу, важливо щоб фахівець відразу розумів, чого від нього хочуть і чи підходить він для цієї професії. Тому, розміщуючи вакансію, слід прикріпити до неї посадову інструкцію.
Крок 3. Співбесіда
На цьому етапі ви повинні під час бесіди визначити, чи підходить вам кандидат. Для початку, ознайомтеся з його резюме, важливі:
- досвід;
- попередні місця роботи;
- основні навички;
- освіта (не критично, але важливо).
Задайте кілька питань, які покажуть, чи читав він посадову інструкцію, (не запитати майбутньою роботою, це, як мінімум, безвідповідально).
3 якості ідеального маркетолога
Аналітичне мислення. Перш ніж почати придумувати і запускати різні методи підвищення прибутку, слід розібратися в самому продукті компанії, її цільовій аудиторії. Дізнатися сильні і слабкі сторони бізнесу, досліджувати конкурентів. Без цього результативний маркетинг неможливий.
Це ключова якість маркетолога. Саме так, за кожним вдалим «спонтанним» рішенням, що приніс компаніям мільйони прибутку і всесвітню популярність, стояв ретельно обдуманий і зважений маркетинговий план.
Креативність. Скрупульозність аналітика повинна поєднуватися з умінням нестандартно вирішувати завдання. Знаходити вихід з будь-якої ситуації з найкращим результатом для компанії.
Ініціативність. Придумати креативне рішення – недостатньо, слід ще втілити його. Взяти на себе необхідну частину роботи, а також раціонально розподілити завдання між фахівцями компанії і контролювати їх виконання (як правило, друге буде складніше).
Іншими словами маркетолог повинен вміти:
- робити висновки;
- приймати рішення;
- втілювати їх в життя.
Ще одне важливе питання – зарплата і мотивація. Зрозуміло, що одними лише вимогами фахівця не залучиш, ЗП повинна бути відповідною. Як правило, у більшості маркетологів дохід залежить від результативності. Чим вищий прибуток компанії – тим більше вони отримують. Однак в період адаптації співробітника, коли він тільки вчиться, вивчає способи взаємодії з ЦА і співробітниками, важливо запропонувати достатню фіксовану ставку.