Контент-маркетолог контент-маркетплейсу Коллаборатор розповідає про особливості купівлі реклами в Телеграм.
700 млн користувачів (станом на 2022 рік), персоніфікована комунікація з юзерами та різноформатність контенту — це те, що робить Телеграм ефективним каналом маркетингу. А в тандемі з порівняно невеликими стартовими бюджетами та зрозумілим функціоналом — взагалі must have інструмент для просування бізнесу, особистого бренду чи тематичного проєкту.
Сьогодні даємо 7 порад для власників / адмінів ТГ-каналів, маркетологів та інших діджитал-спеціалістів, для яких актуальне питання просування в месенджері і які хочуть робити це вигідно, оптимізувати рекламні бюджети та отримувати від реклами в Телеграм максимум.
1. Аналіз каналів — база просування
Рекламний майданчик — основа основ при просуванні в Телеграмі. Бо найкращий рекламний креатив, розміщений в «пустому» каналі з неактивною аудиторією, НЕ спрацює.
Обирати та аналізувати канали під рекламу — то окрема наука. Нагадаємо головне:
- Найбільш вигідні канали — з близькою тематикою та плюс-мінус близькою до вашої кількістю підписників. Також важливо, аби вони показували приріст аудиторії. В таких умовах вкладення окупляться.
- Канали-табу для розміщення — з «накрученими» показниками та переповнені рекламою. Аби розпізнати накрутку, важливо вміти читати графіки з аналітики та дані в біржах реклами: будь-яка аномальна активність повинна насторожити. Краще поставити зайве питання менеджеру, аніж потім виявити «космічну» ціну за підписника.
Аби навчитися виявляти вигідні/невигідні канали для реклами в Телеграм, треба, звісно, досвід. Але додатково важливо постійно розвиватися в темі. Тому наступна порада — про навчання.
2. Теорія = ефективна практика
Екосистема Телеграм постійно розвивається. Тому досконало володіти методикою просування, а також моніторити актуальні виклики та можливості рекламного ринку в месенджері — важливо.
За 10 років, що існує Телеграм (з 2013 року), навчатися заробляти тут доводилося різними шляхами. Були «запуски» навчання самими адмінами у спеціально створених каналах, невеликі модулі в комплексних курсах з інтернет-маркетингу й індивідуальні навчання. Головні мінуси таких форматів: реально корисна інформація давалася в платних тарифах та підписках. І знову ж таки — більшість російською.
Безкоштовного комплексного покрокового навчання українською мовою ПРОСТО НЕ БУЛО. Проте ситуація поступово змінюється. Прикладом може бути спільний проєкт двох відомих гравців сучасного українського IT-простору: біржі прямої реклами Коллаборатор та агенції діджитал-маркетингу Netpeak.
Аби полегшити «вхід» в Телеграм-маркетинг для новачків та вже досвідчених маркетологів, які розширюють формати впливу, вони у лютому 2023 року запустили освітній курс «Купівля реклами та просування в Telegram».
Курс створювався як інструкція для підтримки користувачів біржі реклами Телеграм Коллаборатора. Але програма складена таким чином, що підійде для широкого кола фахівців: як для тих, що тільки планують використовувати Телеграм у своїх маркетингових стратегіях, так і для активних користувачів месенджера. Отримані знання можна використати для роботи над власними проєктами або надавати послуги рекламного менеджера та розвивати проєкти клієнтів.
Курс Коллаборатора/Нетпіка закрив потребу української аудиторії.
3. Знання цінових діапазонів дасть перевагу
В Телеграм більшість рекламної комунікації проводиться напряму. Тому важливо моніторити ціни в ніші. Це дає додаткові можливості для перемовин щодо цін на розміщення.
В середньому розрахунок вартості реклами в Телеграм-каналах робиться за формулою : кількість переглядів поста*коефіцієнт ніші.
Проте торгуватися з адміністраторами каналів та рекламними менеджерами — звичайна справа в Телеграм. Знайдіть аргументи, наведіть приклади менших цін конкурентів чи запропонуйте послугу навзаєм — живе спілкування допоможе отримати свою знижку.
4. Рекламний креатив — магніт для підписників
Експерименти з рекламними креативами дозволяють обрати реально дієвий формат, що приваблює підписників, клієнтів, покупців. Текст, картинка чи відео, пряма агресивна пропозиція чи нативно вписана інформація в корисний пост, обсяг, верстка, формати CTA — простір для фантазії та дослідження уподобань ЦА величезний.
Надихатися можна, вивчаючи досвід колег в ніші чи переосмислюючи трендові підходи з інших галузей.
5. Робота з біржами — швидше та безпечніше
Біржі реклами Телеграм як гаранти угод у перспективі — вигідні партнери. Канали тут уже відібрані та перевірені, а комунікація та розрахунки ведуться всередині системи. Тому ви витрачаєте менше часу на пошук рекламних майданчиків (у багатьох є фільтри та сортування). А будь-які неоднозначні ситуації з розміщенням чи оплатою можна вирішити із залученням арбітражу біржі.
Недолік, який часто закидають біржам — обмежена кількість каналів. Проте такі платформи постійно працюють над поповненням каталогів, адже в їх інтересах бути привабливим партнером для купівлі-продажу реклами.
Додатковим бонусом є швидкість розміщення реклами. Наприклад, у біржі реклами Телеграм Коллаборатор 3 з 4-х рекламних текстів публікуються протягом 2-х діб.
6. Аналіз ефективності та корекція зусиль
Аби вигідно оптимізувати рекламні бюджети, дуже важливо грамотно аналізувати проведені рекламні кампанії та диверсифікувати вкладення. Посилюйте, що класно спрацювало. І сміливо відкидайте те, що не дало бажаного результату.
Нагадаємо: ефективність вимірюємо вартістю підписника, що рахується за формулою: вартість реклами в каналі-донорі / кількість приведених підписників.
7. Довготривалі відносини завжди вигідніші
Намагайтеся вибудовувати довготривалі стосунки з адмінами, колаборація з якими виявилися ефективною. При розміщенні рекламних постів з певною періодичністю або використанні пакетних пропозицій можуть бути дуже приємні знижки.
Застосовуйте наші поради та вивчайте рекламу в Телеграм. Вчасно скористайтеся всіма перевагами просування в даному месенджері.