З 14 грудня 2022 року Google розпочав впровадження Link Spam Update і 12 січня 2023 року підтвердив його закінчення. Це оновлення нейтралізує або не враховує посилання, які Google вважає спамними чи такими, що не відповідають рекомендаціям Google щодо спам-посилань.
Наразі спробуємо з’ясувати, що нового принесло оновлення спама з посиланнями, до яких сайтів воно призначене, як оновлення вплинуло на ранжування веб-ресурсів пошуковою системою та як необхідно корегувати стратегію пошукового просування сайту в 2023 році.
December 2022 Google Link Spam Update: що нового приніс апдейт?
Що відомо про оновлення:
Назва | Оновлення посилального спама в Google за грудень 2022 року |
Дата впровадження | Початок впровадження — 14 грудня 2022 року. |
Розгортання | Розгортання завершилось 12 січня 2023 року. |
Цілі | Націлений як на сайти, що купують посилання, так і на сайти, що використовуються з метою передачі вихідних посилань. |
Алгоритм | Він “нейтралізує” посилання, які виявляє як спам, зрештою такі посилання не будуть зараховані й можуть показати зниження рейтингу. |
Не ручна дія | Це не ручна дія, тому ви не отримаєте сповіщення в Google Search Console, якщо з вашим сайтом трапиться погіршення рейтингу через оновлення. |
Глобальний і всі мови | Це глобальний запуск і впливає на всі мови. |
SpamBrain | Це вперше, коли Google використовує свою систему виявлення спама на основі штучного інтелекту — тобто SpamBrain для визначення спама за посиланнями. |
Анонсуючи грудневий Link Spam Update, Google зазначає, що його алгоритми використовують систему виявлення спама в посиланнях SpamBrain на основі «машинного навчання». Особливість системи боротьби зі спамом SpamBrain полягає в її постійно зростаючій здатності виявляти різні типи загроз, що повідомляє Google в Webspam Report 2021. Так, наприклад, в 2021 році виявили в 6 разів більше спам-сайтів, ніж у попередньому, й підтверджено 99% «вільних від спама» результатів пошуку.
Google назвав це оновлення обнулінням посилального спама. Термін «обнуління» не обов’язково відповідає «покаранню», а ймовірніше, «ігноруванню» чи не врахуванню. Починаючи з випуску алгоритму Penguin 4.0 в 2016 році, Google проводить боротьбу зі спамом із посиланнями, ігноруючи та не зважаючи на спам-посилання.
Щодо санкцій за наявні спамні посилання Google радить не турбуватися, за умови, що ви їх самостійно не створювали. Пошукова система не враховує спамні посилання, тому вони не зашкодять вашому сайту та, що важливо, не допоможуть. Якщо посилання допомагало вам раніше або щодо інших оновлень, воно більше не допомагатиме ранжуватися. З досвіду наших SEO-спеціалістів маємо дещо інші висновки щодо санкцій за спам-лінки, про що піде мова далі.
Які веб-ресурси зачепив цей апдейт?
Сайти, які отримали покращення рейтингу за допомогою маніпуляцій, наприклад, із залученням спамних посиланнь, можуть його втратити, оскільки посилання зі спамних веб-сайтів не будуть враховані. Тобто погіршення рейтингу в такому разі незворотне.
До нас звернулися по допомогу в зв’язку з погіршенням ранжування в Google власники досить популярного інтернет-магазину, який від 14 грудня втратив майже 10% видимості й з початку року продовжив своє «падіння»:
З огляду на останні апдейти пошукової системи для оцінки якості посилального профілю розглянули домени-донори, зважаючи на кількість посилань на сайт:
Лише один донор з десяти має показник DR вищій за 30, 5 доменів із рейтингом від 20 до 30. Серед останніх є сайти нетематичні та дуже схожі на спамні:
Серед доменів-донорів знайшли такі, які пошукова система може визначити як спамні, а значить, визначити деяку кількість спам-посилань, які вже після впровадження оновлення не впливають на ранжування. Отже, погіршення рейтингу сайту може бути пов’язане із впровадженням Google Link Spam Update від 14 грудня 2022 року.
З нашого досвіду з SEO-просування відомо, що наявність великої кількості, а особливо різке зростання числа неякісних посилань на сайт завдають шкоди, а їх видалення допомагає повернути позиції. Отже, за умови виявлення посилань, які можна визначити спамними, ми радимо їх позбутися або відхиляти за допомогою Google Disavow Links Tool.
Як корегувати свою стратегію побудови посилань в 2023 році?
Якою повинна бути стратегія пошукового просування з огляду на оновлення алгоритмів Google з виявлення спамних посилань?
Домени-донори для отримання зовнішніх посилань повинні бути релевантними тематиці бізнес-ніші вашого сайту й мають відповідати вимогам правил Google відносно спама. Тільки в такому разі зовнішні посилання матимуть позитивний вплив на ранжування ресурсу в пошуку.
Для побудови посилального профілю веб-ресурсу насамперед потрібно створювати щось, на що можна посилатися (дійсно якісний і корисний контент): безкоштовний інструмент, корисний огляд, підручник, дослідження або візуальний актив (наприклад, інфографіка).
Існують різні способи просування вашого контенту, щоб він почав приносити посилання:
- найголовніше — це створення дійсно якісного контенту, посилання на який відвідувачі будуть поширювати в мережі за власним бажанням;
- з’являйтеся на форумах, в блогах, каталогах, соцмережах або в інших місцях, які часто відвідують журналісти;
- надсилайте повідомлень електронною поштою людям, які писали на схожі теми або посилалися на схожі сторінки;
- працюйте над отриманням рейтингу в Google (що використовується журналістами та репортерами, які шукають джерела для посилання).
Періодично аналізуйте зовнішні посилання за допомогою доступних сервісів Ahrefs та відхиляйте сумнівні завдяки Disavow Links Tool.
В правилах щодо спама Google нагадує: “Купівля та продаж посилань — припустимий спосіб отримання доходу в інтернеті, якщо це робиться в рекламних і спонсорських цілях. Така практика не порушує наших правил за умови, що для таких посилань у тезі <a> вказано атрибут rel=”nofollow” або rel=”sponsored”.” Тобто посилання з тегом rel=”sponsored” або “nofollow” не будуть враховані Google при визначенні спамних посилань і ресурсів. Проте пошукова система зможе оцінити досвід користувачів, які використовують таке посилання, що з “прямою” користю для бізнесу додасть довіри веб-ресурсу в очах пошукових систем.
Впевнено можна сказати, що за допомогою системи зі штучним інтелектом SpamBrain Google ефективно визначає спам-сайти та мережі блогів. Отже, займаючись лінкбілдінгом, ми не рекомендуємо використання спамних сайтів і посилань. Відомо достатньо «білих» тактик, здатних допомогти в отриманні зовнішніх посилань, які будуть корисні для відвідувачів, бізнесу насамперед і позитивно впливатимуть на ранжування сайту в пошуку.