Вітаю!
На звʼязку — Ерік Клюєв, Head of SEO в компанії Elit-Web. І сьогодні я хочу поговорити з вами про Google Analytics 4. Розглянемо переваги та особливості оновленої аналітичної системи від Google, спробуємо зрозуміти, у чому вона дійсно краща за Universal Analytics, а також як можна відносно швидко та без зайвих клопотів перейти на Google Analytics 4.
Одразу найголовніше! 30 червня 2023 року — останній день підтримки Universal Analytics. З цього моменту ви не можете отримувати аналітичні дані, як це робили раніше. Водночас перехід на Google Analytics 4 не відбувається автоматично, тому перейти на оновлену версію необхідно самостійно. І я раджу зробити це якнайшвидше!
Також хочу звернути вашу увагу, що зібрані раніше в Universal Analytics дані будуть доступні вам впродовж 6 місяців. Тобто в тому разі, якщо ви не встигли перейти на Google Analytics 4 до 1 липня 2023 року, у вас ще є час перенести дані за минулі періоди. Але раджу не відкладати це питання «на потім».
7 головних переваг Google Analytics 4 над Universal Analytics
Перевага №1. Крос-платформна аналітика
Google Analytics 4 дозволяє вимірювати та аналізувати трафік на вашому сайті та в додатку одночасно, а також на різних пристроях та платформах. Ви можете створити єдиний ресурс Google Analytics 4 для сайту й додатку або з’єднати наявні Universal Analytics та Firebase. У такий спосіб можна відносно легко отримати повну картину поведінки вашої аудиторії на всіх точках контакту, а також порівнювати ефективність різних каналів та джерел трафіку. Зручно, прозоро та набагато інтуїтивніше, ніж це було в Universal Analytics.
Перевага №2. Автоматична реєстрація подій
Google Analytics 4 автоматично реєструє багато подій на вашому сайті та в додатку. Наприклад, перегляд сторінки, клік на кнопку, завантаження файлу, перехід на інший вебресурс тощо. Вам навіть не треба встановлювати додатковий код на сайт чи додаток для цього. Необхідно лише встановити код Google Analytics 4 або SDK Firebase. Ви також можете налаштувати власні події, якщо потрібно вимірювати якісь специфічні показники для вашого бізнесу.
Перевага №3. Інтеграція з іншими програмними продуктами
Google Analytics 4 легко інтегрується з сервісами Google, такими як Google Ads, Google Tag Manager, Google Optimize, Google Data Studio та іншими. Ви можете синхронізувати аудиторії, цілі, події та інші дані між цими сервісами, а також створювати спеціальну рекламу, оптимізувати ваш сайт, визначати ключові показники успіху та робити красиві візуалізації. Крім того, можна інтегрувати Google Analytics 4 зі сторонніми інструментами через API.
Перевага №4. Атрибуція на основі даних
Google Analytics 4 використовує ефективну модель атрибуції на основі даних, яка дозволяє вам оцінити вплив різних каналів та точок контакту на конверсію користувача. Вона враховує всю історію його взаємодії з вашим сайтом чи додатком, а не лише останню подію перед конверсією. Отже, ви можете бачити реальний вклад кожного каналу та точки контакту в досягнення вашої цілі, а також оптимізувати бюджет та стратегію маркетингу.
Перевага №5. Нові показники для аналізу взаємодії користувачів із ресурсом
Оновлена система аналітики пропонує вам доволі багато нових показників, за допомогою яких можна краще зрозуміти, у який спосіб користувачі взаємодіють із вашим сайтом чи додатком. Наприклад:
- Частота відвідування — кількість днів, коли потенційний клієнт повертався на ваш сайт чи в додаток впродовж певного часу.
- Залучення — кількість хвилин, які користувач провів на сайті чи в додатку протягом певного періоду.
- Збереження — відсоток людей, які повернулися на ваш сайт чи додаток після першого відвідування.
- Життєва цінність — сума доходу або іншої цінності, яку користувач згенерував для вашого бізнесу протягом всього часу взаємодії з сайтом чи додатком.
Погодьтесь, ці показники є дійсно важливими для бізнесу. І якщо раніше з ними незручно було працювати через обмеженість Universal Analytics, то тепер вони для вас відкриті без зайвих зусиль.
Перевага №6. Прогнозування поведінки користувачів на основі машинного навчання
Завдяки технологіям машинного навчання Google Analytics 4 пропонує абсолютно нові можливості для прогнозування поведінки користувачів, спираючись на історичні та поточні дані. Ви можете отримати доволі точні показники:
- Ймовірність конверсії — відсоток користувачів, які, швидще за все, виконають цільову дію протягом певного проміжку часу.
- Ймовірність втрати — відсоток користувачів, які, можливо, залишать ваш сайт, так і не виконавши цільової дії.
- Ймовірна життєва цінність — сума доходу чи іншої цінності, яку користувач згенерує для вашого бізнесу протягом всього часу взаємодії з сайтом чи додатком.
Знову ж таки, подібні прогнози можна було створювати й раніше, аналізуючи історичні дані. Проте якщо в минулому це доводилося робити зазвичай вручну, то тепер процес автоматизований та точніший. Платформа Google Analytics 4 в цьому плані зробила величезний крок вперед.
Перевага №7. Додаткові параметри й покращена звітність
Це, мабуть, одна з найголовніших переваг нової Аналітики. Google Analytics 4 дозволяє вам створювати до 25 додаткових параметрів для кожної події, які, своєю чергою, містять будь-яку інформацію, необхідну вам для ретельного аналізу бізнесу.
Наприклад, ви можете створювати допоміжні параметри для вимірювання задоволеності користувача вашим сайтом чи додатком, аналізу часу їхнього завантаження, визначення джерел трафіку, кількості товарів у кошику та багато іншого.
Всі ці параметри можна ефективно використовувати для створення ще більш деталізованих та вичерпних звітів, ніж це було можливо в Universal Analytics. Ви також можете фільтрувати, сортувати, групувати та порівнювати дані за різними показниками, створювати власні метрики та розміри на основі додаткових параметрів та налаштувань.
Додаткові переваги та лайфхаки при роботі з Google Analytics 4
Окрім всього вищезазначеного, маю згадати й інші сильні сторони оновленої системи аналітики:
- дотримання сучасних практик щодо конфіденційності користувачів;
- зручний збір аудиторій для ремаркетингу та аналізу;
- збір даних E-commerce;
- інтеграція з BigQuery;
- потужна сегментація аудиторії;
- аналітичний хаб та багато іншого.
Google Analytics 4 допомагає отримати повне розуміння того, як клієнти взаємодіють із вашим бізнесом, застосовуючи машинне навчання, інтеграцію даних та орієнтовані на користувача звіти. А ще, на думку багатьох спеціалістів, оновлена Аналітика вже зараз готує нас до недалекого майбутнього, коли cookie-файли стануть менш надійним та перевіреним джерелом інформації про користувачів.
Стосовно лайфхаків при роботі з Google Analytics 4 можу дати декілька порад:
- Використовуйте функцію «Оцінка змін», щоб порівняти отримані дані з Universal Analytics та в разі виявлення розбіжностей встановити причини їх виникнення.
- Застосовуйте інструмент «Перенесення конфігурації подій», щоб перетворити події Universal Analytics на події Google Analytics 4. При цьому вам не знадобиться змінювати код на сайті чи в додатку.
- Використовуйте функцію створення власних звітів, щоб отримувати інформацію саме з тих метрик, які актуальні для вас.
- У разі потреби експортуйте дані з Google Analytics 4 до BigQuery для подальшого глибокого аналізу та використання.
І тут у вас може виникнути питання щодо недоліків Google Analytics 4…
Мабуть, найголовніший із них — це певна складність переходу з Universal Analytics на оновлену Аналітику, а також більша кількість «ручної роботи» для гнучкого налаштування звітів. Імовірно, саме через це велика кількість власників сайтів не поспішали переходити на Google Analytics 4, хоча система доступна ще з 2020 року.
Зараз же за великим рахунком вибору не залишається: якщо вам потрібні дані аналітики, необхідно переходити на GA4. Тому сьогодні доволі багато маркетингових та SEO-агенцій (і ми в тому числі) пропонують послугу швидкого перенесення даних до Google Analytics 4 та переходу на нову Аналітику. Але виконувати цей перехід самостійно чи перекласти задачу на інших спеціалістів — рішення за вами. Моя ж головна порада: не зволікайте, якщо не хочете залишитися без актуальних аналітичних даних для вашого сайту.
Дякую за увагу!