Щоб прокачати працівника до амбасадору бренда, компанія має вкласти матеріальні, соціальні та людські ресурси. Навіщо це робити, якщо процеси працюють? Працівники-амбасадори ефективніші, долучаються до покращення бренду, рекламують продукцію на особистих сторінках у соцмережах (не добровільно-примусово), охоплюють додаткові аудиторії. Це як позитивна хвиля сарафанного радіо, яка працює 24/7.
Для створення внутрішнього ком’юніті потрібен час, але зусилля того варті.
Проаналізуйте поточну ситуацію
У компанії є працівники, які діляться новинами компанії у соцмережах без додаткової мотивації. Так само на цьому етапі можуть знайтися й внутрішні хейтери, які розповсюджують чутки та негатив.
Лояльні та нейтральні працівники — це головні кандидати на бренд-амбасадорів. А щоб зрозуміти мотивацію хейтерів, копніть глибше. Чому ці люди, працюючи в компанії, не підтримують її? Причин може бути багато, серед головних: працівник демотивований, до ідей не прислухаються, процеси в компанії не відповідають заявленим цінностям, неякісний продукт. Якщо виявиться, що м’яч на стороні підприємства, ситуацію вирішить тільки перегляд принципів роботи, інакше внутрішніх хейтерів з часом буде більше.
Розробіть систему мотивації
Але не за кількість наліплених на ноутбук стікерів чи опублікованих постів про компанію в соцмережах. Заохочуйте говорити відкрито, пропонувати зміни та виходити за межі прописаних в договорі обов’язків і нагороджуйте підлеглих за успішне впровадження інновацій. Сприймати перевиконання KPI як даність, а відставання карати — шлях до загального вигорання та втрати крутих спеціалістів.
Обмінюйтеся зворотним зв’язком
Конструктивний зворотний зв’язок працює на обидві сторони діалогу, мотивує розвиватися та прокачувати скіли. Співробітники мають знати, що вони можуть чесно давати фідбек про роботу керівника, діяльність компанії та внутрішні процеси. Невдоволеність, невисловлена напряму, опиниться у соцмережах, або випливе в зустрічі з друзями за келихом вина. Таке сарафанне радіо краще не вмикати.
Станьте бренд-амбасадором
Ситуація, коли працівники компанії хвалять і просувають продукт, а СЕО та власники ним не користуються, або обирають конкурентів, як мінімум дивна. Будьте прикладом, а не суворим наглядачем на галері. Айтішники, беріть на замітку 🙂
Грайте в довгу
Створення ком’юніті працює так само як SEO просування — спочатку здається, що нічого не змінилося, а потім KPI різко злітають до небес. Перетворення працівників на бренд-амбасадорів — питання часу, довіри та стабільності комунікації. Організацією корпоративів раз на рік на Ібіці процес налаштувати не вийде, зате колегам сподобається краєвид.
Люди, які вірять в компанію, пройдуть через проблеми і не будуть йти «з корабля», отримавши пропозицію з 5% підвищенням зарплати. Це буде робота, що надихає.