Один з найдієвіших методів стимулювання продажів – знижки. Зниження ціни продажу товару (послуги) дійсно може привести до істотного збільшення числа покупців, зростання обсягу торговельних операцій і виручки.
Однак, запускаючи масові знижки без продуманої стратегії ціноутворення, компанія втрачає частину прибутку без особливої користі і необхідності. Розглянемо особливості поширених цінових методик стимулювання продажів.
- Сезонні знижки. Багато компаній знижують ціни під час мертвого сезону, щоб забезпечити товарообіг, розпродати старі колекції та таким чином забезпечити грошовий потік. Сезонні знижки іноді пов’язують з розпродажем залишків товару, як тут https://kasta.ua/market/igrovye-konsoli/. Однак є у цій ціновій стратегії і мінуси. Їх в повній мірі відчули на собі туроператори, які пропонують купити в період міжсезоння путівки за нижчою ціною. У загальному підсумку сезонні знижки привели до зниження доходів туристичних агентств, оскільки все більше споживачів усвідомлено чекають кінця сезону, щоб заощадити під час розпродажів. Є і ще один нюанс: продаючи колекції за зниженою вартістю, продавець (виробник) тим самим занижує цінність продукту. Тому деякі компанії, зокрема, відомі бренди парфумерії та модного одягу, відмовляються від такої політики.
- Оптові знижки при мультипокупках. Вже стало звичним зниження ціни при покупці двох і більше упаковок продукту, коли споживачеві пропонують купити один товар і отримати другий безкоштовно. Цей метод допомагає збільшити обсяг продажів до 200%. Мінусом таких акцій є ефект звикання – в майбутньому споживач очікує таких же умов і слабо реагує на інші способи стимулювання.
Кредитування (покупка в розстрочку). Цей підхід відомий давно – 100 років тому дрібні торговці різними товарами з полюванням відпускали знайомим покупцям товар в борг. У наш час споживачі також можуть зробити покупку в магазинах в борг. Вже стали звичними пільгові позики на автомашини і споживчі товари тривалого користування, наприклад, такі: https://kasta.ua/market/igrovye-konsoli/. Для продавця позики – це ті ж знижки на товар. Існують різні способи субсидування кредиту, наприклад, кредитування на основі договору між фінансовою організацією і виробником або торговим посередником. Щоб промоакція забезпечила збільшення товарообігу і прибутку, потрібні грамотні розрахунки.