Сьогодні для представників українського бізнесу вихід на європейський ринок є особливо важливим пріоритетом. Причини очевидні: широкі можливості для розвитку, велика й платоспроможна аудиторія, більш стабільна економічна ситуація, ніж наразі в Україні.
24 лютого 2022 року ми в Elit-Web втратили понад 70% проєктів, котрі на той момент просували. Так, багато з них із часом повернулися, але тоді ми особливо гостро зрозуміли: потрібно розширювати географію своїх послуг за кордон.
З того часу минув вже понад рік, а питання просування сайтів на закордонних ринках залишається актуальним для тисяч представників українського бізнесу…
Отже, мене звуть Олександр Вострецов, і сьогодні я хочу поговорити з вами про просування сайтів за кордоном!
У чому західне SEO відрізняється від українського?
Це складне питання. Річ у тім, що технічно принципи просування сайтів практично ті ж самі. Та водночас ми бачимо багато суттєвих, хоча й неочевидних відмінностей.
Європейці та американці надають перевагу мінімалізму
Якщо українські сайти сьогодні використовують широке різноманіття дизайнерських рішень, то західні більше схиляються до мінімалізму та простоти. У деяких випадках навіть може здатися, що той чи інший сайт виглядає як «привіт із двохтисячних». Власне, далеко за прикладом йти не доведеться. Погляньте на eBay — максимальна простота та навіть примітивізм. Але це не заважає йому залишатися одним із найпопулярніших комерційних сайтів у світі.
Жителі західних країн частіше «гуглять» голосом
Українці доволі рідко застосовують голосовий пошук та майже не користуються голосовими асистентами в смартфоні. А от на заході це нормальна практика — «гуглити» саме в такий спосіб.
З точки зору SEO-просування популяризація голосового пошуку має одну важливу відмінність — використання довгих пошукових запитів. Тобто ультранизькочастотних ключових фраз. За такими «ключовиками» набагато легше вийти в топ пошукової видачі й зібрати трафік. Хоча охоплення при цьому, очевидно, будуть меншими. Тому, коли просуваєте сайт на західний ринок, звертайте увагу на ключові фрази з довгими «хвостами».
Частка мобільного трафіку на заході істотно більша
За даними SimilarWeb, доля мобільного трафіку у 2023 році в Україні становить 65%. Це доволі багато, але Європа та США все ж на крок попереду — понад 75% (і продовжує зростати). Це змінює сам підхід до веброзробки та просування в сучасних реаліях. Вже стало нормальною практикою розробляти спочатку мобільну версію сайту, а тільки потім адаптувати її під десктопні пристрої. Надалі акцент саме на оптимізації та просуванні мобільних версій сайтів буде зростати.
Вимоги Google до якості контенту вищі
Google постійно покращує алгоритми ранжування сайтів та посилює вимоги щодо якості контенту. Але річ у тім, що з англійською алгоритми Google працюють набагато краще, ніж з українською. І більшість нових алгоритмів спочатку взаємодіють саме з англійською, а вже потім з іншими мовами. Тому й вимоги до англомовного контенту набагато вищі. Для власника сайту це означає лише одне: над якістю контенту потрібно активно працювати, залучати експертів (бажано носіїв мови), проводити ретельний фактчекінг тощо. Якісний контент коштує дорого, але воно того варте.
З пошуком професійних авторів іноді буває дійсно складно, потрібно витратити чимало часу. Ми маємо представництво в США, і це дає нам змогу залучати місцевих авторів. І навіть при цьому знайти гарного контент-креатора буває дуже складно. Особливо в специфічних нішах.
Специфіка просування компанії на західний ринок
Перед виходом на європейський чи американський ринок вкрай важливо для початку розробити комплексну маркетингову стратегію й заручитися підтримкою SEO-спеціалістів, котрі вже мають відповідний досвід.
Західна аудиторія — це не лише інша мова, але й інший менталітет, платоспроможність та потреби. Ваша маркетингова стратегія повинна все це враховувати. Те, що спрацювало в Україні, може виявитися абсолютно недієздатним, наприклад, у Польщі. А що є ефективним у Польщі, зовсім не обовʼязково спрацює в Німеччині.
Якщо ви дійсно зацікавлені в комплексному просуванні, вам знадобиться:
- знання мови цільової аудиторії на рівні В1 і вище;
- розуміння культури, менталітету та цінностей ЦА;
- досвід просування на іноземний ринок;
- достатній бюджет на SEO, який буде значно більшим, ніж в Україні;
- мінімум пів року часу для досягнення перших відчутних результатів.
У більшості випадків без допомоги спеціалістів не обійтися. Навіть якщо вам вдавалося доволі успішно просуватися всередині України, попередній досвід може виявитися нерелевантним. І це ми ще не розглядали особливості законодавчих та інших норм деяких західних країн, через які також можуть виникати несподівані складнощі в просуванні.
Обовʼязкові етапи просування сайту за кордоном
Залежно від сформованої вами стратегії кількість етапів може відрізнятися. Але ми виділяємо чотири найголовніші з них, без яких ефективне просування сайту де-факто неможливе.
1. Аналіз ніші й конкурентів
Щоб детально проаналізувати конкурентів, необхідно насамперед визначити наступні параметри сайтів із топ-10:
- яка кількість користувачів приходить на вебресурс та звідки. Ці дані можна отримати за допомогою Similarweb.
Також можете скористатися сервісом SEMRush — він дає змогу побачити топові ключі, позиції та динаміку трафіку конкурентів;
- найвідвідуваніші сторінки. Щоб отримати цю інформацію, можна використовувати SEMRush та Ahrefs і вивантажити списки топ-сторінок за обсягами трафіку;
- аналіз посилального профілю. Він дає змогу визначити методи зовнішнього маркетингу й інструменти купівлі зовнішніх посилань. Для оцінки використовуйте Ahrefs. Сервіс дозволяє ретельно аналізувати кількість доменів-донорів, ключових слів, зворотних посилань, органічного трафіку та рейтинг домену.
2. Контент-маркетинг
Коли ви просуваєтесь на зовнішні ринки, необхідно особливу увагу приділяти якості контенту. А разом із тим і його кількості. Оптимально — щомісячно публікувати на сайті 4-5 нових якісних статей. Підхід до їхнього написання повинен бути особливо ретельним:
- попередньо проаналізуйте пошукову видачу й топ-10 результатів, щоб ознайомитися з їхнім контентом;
- підберіть інформаційні ключові слова та фрази;
- продумайте структуру тексту, зробіть його достатньо обʼємним та інформативним;
- складіть список часто задаваних питань та дайте на них відповіді.
Якщо на сайті є застарілий контент, який вже не працює, його все ж можна використовувати. Існує алгоритм, який допоможе поліпшити якість контенту й залучити нових відвідувачів:
- застосовуйте сервіси Semrush і Google Search Console, щоб виявити запити, за якими стаття може бути знайдена. Потім підберіть синоніми й близькі за значенням запити;
- додайте втрачену семантику;
- внесіть інформативні графіки та зображення;
- розширте обсяг статей.
Наприклад, після дооптимізації контенту під втрачені ключові запити ми помітили істотне збільшення трафіку на сайті.
Просування послуг вимагає не лише поліпшення «слабких» сторінок, а й виведення на вершину пошукових результатів високоефективних статей з великою конверсією. Такий підхід забезпечує зростання трафіку й залучення більшої кількості потенційних клієнтів. Для досягнення цієї мети необхідно виконати такі дії:
- сформувати список найефективніших статей на основі даних про конверсії за останні три місяці;
- доопрацювати структуру кожної статті, розширивши текстові блоки унікальною інформацією й поліпшивши їхню якість;
- зробити внутрішню перелінковку, щоб оптимізувати навігацію на сайті й покращити його релевантність для пошукових систем;
- посилити тексти посиланнями з блогів, щоб підвищити їхню авторитетність й збільшити шанси на вихід в топ-3 за основними ключовими запитами.
Завдяки цим поліпшенням високоефективні статті можуть потрапити в топ-3 результатів пошукової видачі уже через 2–3 місяці.
3. Технічна оптимізація сайту
Західна аудиторія має великий досвід використання технологій. Отже, щоб привернути її увагу, сайт має бути ідеальним з усіх точок зору. А тому перед початком просування необхідно перевірити наступні параметри:
- швидкість завантаження сайту. Користувачі очікують швидкого завантаження сторінок і не чекатимуть більше ніж 3–5 секунд, щоб побачити контент. Якщо сайт завантажується занадто повільно, користувачі можуть просто закрити вкладку й перейти до конкурентів;
- відсутність сторінок із кодами помилок, посилань, що повторюються, неунікального контенту та тестових доменів, які не закриті від індексації. Якщо є такі проблеми, їх необхідно виправити, щоб переконатися, що сайт повністю оптимізований і все гаразд із пошуковою індексацією;
- перевірка зауважень пошукових систем. Якщо, наприклад, Google Search Console знаходить помилки на сайті, їх варто виправити негайно. Це допоможе поліпшити індексацію сторінок і збільшити трафік на сайті;
- після виправлення основних технічних проблем вебресурсу необхідно постійно контролювати його технічний стан на предмет появи нових помилок.
Виправлення цих технічних проблем допоможе переконатися в тому, що сайт оптимізований для західної аудиторії. Контроль за його технічним станом має проводитися регулярно, щоб уникнути можливих проблем надалі.
4. Лінкбілдинг
Лінкбілдинг — це процес створення зворотних і гостьових посилань, який допомагає збільшити впізнаваність бренду й залучити трафік на сайт. При цьому важливо не тільки вибрати якісний майданчик, а й створити корисний, актуальний матеріал, який буде цікавий конкретній аудиторії.
Крім лінкбілдингу, підвищувати впізнаваність бренду можна через соціальні мережі, такі як GitHub, Stackoverflow, Behance і Dribbble. Створення бізнес-акаунта на кожному з цих майданчиків та наповнення його контентом допоможе залучити цільовий трафік на сайт.
Однак для досягнення успіху в лінкбілдингу необхідно використовувати тільки якісні та легальні посилання, що вимагає ретельного добору та перевірки якості сайтів-донорів. Існує безліч сервісів для перевірки посилань та донорів, але найкращий варіант, коли досвідчений фахівець особисто оцінює їхню якість.
І найголовніше!
Просування сайту на закордонних ринках — це не лише складніше, але й доволі дорого, якщо порівнювати з розкруткою в Україні. Локальні студії SEO-оптимізації за кордоном здебільшого надають послуги значно дорожче, ніж українські. При цьому якість таких послуг зазвичай на тому ж рівні або навіть нижча.
Отже, ми завжди радимо вітчизняним компаніям, які планують розширятися на зовнішні ринки, у питаннях просування звертатися саме до українських спеціалістів. Але виключно до тих, які вже мають практичний досвід роботи в цьому напряму й відповідні успішні кейси.