І це гарна, зручна, швидка шпаргалка! Але поверхнева!
Можна використовувати для отримання відповідей у тому, чого не знаєш взагалі, або про що маєш слабке уявлення, але використовувати як керівництво користувача навряд чи!
І хто під час свого студентства готував шпаргалки до іспитів, знає, що це не рятувальний круг на іспиті, а швидше за все додаткова впевненість для самого себе: “Я все знаю, але про всяк випадок, якщо щось забуду, то в рукаві є «козирний туз»!
І при складанні іспитів була ще така штука, яку боялися практично всі студенти — це розмова на тему екзаменаційного квитка. Як казав один із моїх авторитетних викладачів: «— Мало знати, треба розуміти предмет!»
Зі штучним інтелектом (ШІ) така ж історія!
Мало поставити питання, важливо зрозуміти, розвинути та застосувати відповідь, яку ШІ тобі запропонує!
Одна справа, ти студент і пишеш реферат для отримання заліку, інша справа ти бізнесмен і тобі важливий ШІ як помічник у бізнесі та маркетингу, який підкаже тобі, що потрібно робити, щоб збільшити продажі!
Отже, ШІ очима маркетолога — що він нам дає, як у плюсі, так і мінусі!
Позитивна сторона ШІ
Отримати ще один інструмент зі швидкими відповідями на питання, що цікавлять — це завжди добре! І що добре, ШІ дає не одну відповідь, а кілька, як він сам пише «кроки», за якими вже сама людина може зробити для себе висновок — чи влаштовує її отримана відповідь(ді) чи потрібно поставити додаткові, більш точні питання!
І насамперед ШІ буде корисним тим, у кого багато питань щодо нових тем або предметів, що вивчають. І в першій трійці цільової аудиторії ШІ — старшокласники, студенти коучів.
А ще ті, хто хоче в чомусь розібратися самостійно або зрозуміти, наскільки вони правильно мислять у тому чи іншому питанні і наскільки вірні їхні гіпотези, припущення.
Із спільними питаннями «за життя» ШІ справляється на п’ять балів.
А що він відповість на тему маркетингу, реклами, просування бренду і ось які відповіді я від нього отримав.
У простих питаннях, на кшталт «Як збільшити продажі в магазині», ШІ рекомендує зробити таке: «Створіть привабливе вітринне оформлення», «Організуйте акції та знижки», «Поліпшіть загальну атмосферу в магазині», «Ведіть активну рекламну кампанію» тощо.
З одного боку, правильні рекомендації, і слід їх дотримуватись, а з іншого боку, що означає «Створіть привабливе вітринне оформлення» — це як, що зробити?
І ось тут повинен включитися не просто дизайнер оформлювач, а креативний маркетолог, який знайде ту родзинку, яка зробить вітрину магазину привабливішою, ніж у конкурентів!
Наприклад, якщо у всіх поблизу розташованих магазинів статичні манекени, то варто встановити манекени, які рухатимуться або зробити невеликий подіум, на який виходитимуть живі люди, демонструватимуть одяг.
Реальні (живі) люди у вітрині магазину — це завжди незвичайно і затримує око перехожого.
Якщо слідувати подальшим «крокам» ШІ та прислухатися до його рекомендації — «Організуйте акції та знижки», то тут теж багато питань виникає: «— А яку акцію вигадати, з якими бонусами чи подарунками?»
Під час написання цієї статті я поставив це питання ChatGPT:
«— Яку організувати рекламну акцію з купівлі пральної машини?», і ось які відповіді отримав (нижче є мої коментарі):
- Трейд-ін. Запропонуйте клієнтам обміняти свою стару пральну машину на знижку при купівлі нової.
А якщо у покупця немає старої пральної машини або він не хоче її віддавати в обмін, а просто ще одну пральну машину купує для дачі, наприклад… - Безкоштовна доставка та встановлення. Надайте клієнтам безкоштовну доставку та встановлення нової пральної машини.
Це є у всіх магазинів. Не актуально! - Подарункова карта. Запропонуйте клієнтам подарункову картку на певну суму при покупці нової пральної машини.
Ця та сама знижка! Перш ніж їхати в магазин, покупець промоніторить ринок магазинів і купить там, де найнижча ціна, без будь-яких подарункових карток.
Ось такі поради дає ШІ щодо рекламної акції. Як для студентського реферату з маркетингу такі відповіді годяться, у реальному рітейлі — це ні про що й марна трата грошей з організації акцій із такими «бонусами!».
І так, щоб це питання щодо рекламної акції не залишилося без відповіді, ось кілька рішень, що можна запропонувати як стимул при купівлі пральної машини:
- Блок прального порошку;
- Комплект постільної білизни;
- Подарунковий сертифікат у магазини партнери;
- Ящик пива! (Так, так, так, такий бонус має місце бути і він дуже результативний. Перевірено на практиці!)
Висновок з позитивного боку ШІ
Отже, для тих, хто ставить питання на тему, в якій новачок — ШІ дуже зручна і потрібна штука.
ШІ дасть кілька варіантів відповідей (кроків) — в який бік потрібно рухатися і що потрібно робити з цікавлячого питання!
Для більш глибоких відповідей, з претензією на експертність, думаю для ШІ потрібен ще час, щоб обростити цікавішими алгоритмами варіантів відповідей.
Підводне каміння при використанні ШІ
Можливий ризик, що з широкою популяризацією ШІ серед молоді, що підростає, ще більше впаде потреба спілкування між однолітками і також зменшиться авторитет думок старшого покоління!
Раніше, якщо потрібно було щось запитати чи отримати пораду, зверталися до батьків, старшого брата/сестри, ставили запитання вчителям, щось дізнавалися від приятелів надворі, з художніх книг, художніх фільмів, нарешті, то сьогодні більшість відповідей знаходять у Інтернеті, а з завтрашнього дня будуть ставити питання ще й ШІ.
А це різко скоротить спілкування і, можливо, і до падіння авторитету старших. А це погано. Тому що ШІ просто дає відповіді, а люди старшого віку ще й пояснюють, чому потрібно вчинити так чи навпаки, чому це робити варто чи не варто.
Життєвий досвід — це важливіше за розгорнуті відповіді чат ботів.
Тож ШІ — зручно і потрібно, але тепер у батьків та вчителів з’явиться ще один конкурент у плані авторитету і це будуть не бабуся з дідусем та хуліган Колька з вулиці, з якими можна домовитися, а ШІ.
До речі, у професійних моментах також є момент просідання з активним використанням ШІ.
Напевно, з’являться такі керівники фірм або вже є, які для себе вирішать — навіщо звертатися до зовнішніх професіоналів, я зараз поставлю кілька запитань ШІ, все зрозумію, зроблю висновок і доручу цю роботу якомусь із своїх співробітників. Зекономлю гроші!
Ну так. Цікаво буде потім подивитися на якість…
Загальний висновок
Штучний інтелект — штука хороша, варто користуватися, але, який би у вас не був програмований калькулятор, таблицю множення варто знати на пам’ять!
І те, що пов’язано з креативом — ШІ курить, курить і курить!