Масштабування – це розвиток компанії, націлений на збільшення прибутку без пропорційного зростання витрат. Для цього бізнес виходить на нові ринки, знаходить клієнтів, оптимізує й автоматизує процеси – використовує ресурси на 100%.
В умовах глобальної конкуренції – це фактор довгострокового успіху. У ситуації, де кожен має доступ до онлайн-світу та інноваційних технологій – це вже не просто перевага, а необхідність. Але як легко масштабувати свій бізнес?
Привіт! Я – Даніелла Шихабутдінова, COO платформи для розробки сайтів Weblium. Багато років ми допомагаємо бізнесу будь-яких форм і розмірів знайти свій шлях в онлайні та використовувати всі його можливості для зростання й масштабування. У цій статті я розповім про те, які чинники впливають на успішність цього процесу і як зробити його ефективним.
Ми розглянемо масштабування бізнесу через призму двох напрямів – виходу в глобальну мережу і розвитку в ній онлайн-каналів, а також впровадження технологій.
Роль онлайн-каналів у процесі масштабування
У світі, де цифровізація стає основою буквально всіх галузей життя, роль онлайн каналів відіграє ключову роль у розвитку будь-якої справи і допомагає отримати:
- Необмежений доступ до аудиторії – вирішивши розвиватися в мережі, бізнес отримує можливість вийти за межі локальних ринків і запропонувати продукт глобальній спільноті незалежно від відстаней і фізичної присутності.
- Постійний зв’язок із клієнтами – онлайн дає змогу взаємодіяти з аудиторією без обмежень через чати, соціальні мережі, коментарі, службу підтримки. Усе це дає змогу збільшити їхню лояльність і побачити себе їхніми очима.
- Вигідний канал продажів – порівняно зі звичайними каналами просування, маркетинг дає змогу ефективно залучати клієнтів із мінімальними витратами: завдяки соціальним мережам, рекламним платформам, пошуковикам.
- Адаптивність – онлайн-інструменти вимагають тонкого налаштування під свою аудиторію, але скорегувати їх у нових умовах або при отриманні нових даних дуже просто. Також це відкриває масу можливостей для тестування.
Які способи просування в онлайні можна застосовувати?
- Розвиток соціальних мереж – бізнес-сторінки на популярних сервісах, що збирають в одному місці лояльну аудиторію: постійних покупців, зацікавлених, тих, хто шукає відповідей, або тих, хто прийшов з інтересу до контенту.
- Запуск власного сайту – особистий сайт бренду, головна мета якого заявити про себе, розповісти про свій бізнес. У цьому ключі він також може виконувати роль ресурсу для консультацій і всієї необхідної інформації.
- Відкриття онлайн-магазину – той самий незалежний від відстаней і фізичної присутності інструмент для прямого масштабування бізнесу. Більший доступ аудиторії до товарів – більше продажів – більше прибутку.
- Оптимізація запитів і реклама. І сайт, і профілі, і магазин, і будь-який контент у принципі має бути оптимізований для пошуку, щоб підвищувати рівень конверсії. У рекламної кампанії та ж мета, але інші інструменти – платні контекстні слоти, лендінги для закликів до точкової дії.
Які інструменти підійдуть для реалізації
- Для розвитку профілів потрібен тільки майданчик і контент. Як платформа підійде будь-яка популярна соціальна мережа або месенджер. Хорошим варіантом у 2024 стане Telegram, який зібрав уже майже 1 млрд користувачів. Для роботи з контентом підключіть нейромережу ChatGPT, однак важливо зазначити, що вона може стати чудовим помічником, але не замінить повноцінного автора (поки що).
- Для запуску сайтів-візиток, лендингів для маркетингових кампаній і навіть онлайн-магазинів підійде конструктор сайтів, такий як Weblium. Він допоможе не тільки створити сайт, а й опрацювати весь шлях розвитку в онлайні. Для швидкого старту можна використовувати його AI-генератор – готовий сайт за кілька годин.
- SEO – Google Search Console (моніторинг продуктивності сайту, відстеження ефективності посилань, наприклад, у лендингах), Ahrefs (пошук ключових слів, аналіз посилань), SEMrush (відстеження рейтингу в пошукових системах).
Роль нових технологій під час масштабування бізнесу
Цифрові рішення легко масштабуються. Вони дають змогу швидко збільшувати обсяг продажів, кількість нових клієнтів і рівень конверсії без значних витрат на впровадження та ведення. У глобальному плані всі ці технології дають змогу:
- Оптимізувати. Наприклад, налаштувати управління базою даних, вибудувати логістику, якщо вона є, налаштувати CMS (системи управління контентом) і CRM (система управління взаємодій з клієнтом), розробити скрипти для ботів.
- Автоматизувати. Насправді методи автоматизації та оптимізації тісно пов’язані – складно назвати приклад, який стосуватиметься тільки чогось одного. Тож продовжимо попередній список – використовувати аналіз даних для маркетинг-стратегій, автоматизувати продажі та підтримку клієнтів через нейромережі та вбудованих на сайт, у магазин або застосунок онлайн-ботів.
Які інструменти підійдуть для реалізації
- CMS-системи, які можна використовувати для управління контентом і навіть запуску сайтів – WordPress (найбільша CMS у світі), Shopify (легкий конструктор для малого бізнесу), Weblium (конструктор для швидкого створення сайтів без додаткових спеціальних знань і навичок). З CRM-систем можна виділити хмарний сервіс Salesforce, а також HubSpot і Zoho.
- Серед модулів штучного інтелекту можна виділити аналіз аудиторії за допомогою Data Analyst (з можливістю візуалізації), Web Browser для перегляду веб-сторінок і збору інформації з них, Data Analysis & Report для аналізу звітів.
- Також серед нейромереж (збірок ChatGPT) можна відзначити два інструменти для онлайн-маркетингу – Copywriter для розвитку бізнесу за допомогою маркетингу, брендингу та вірусної реклами та «експерт-наставник у сфері реклами» Marketing.
- Технологія блокчейн дає змогу оптимізувати роботу баз даних і контроль логістики. Для цього підійдуть готові рішення пропоновані проєктом VeChain.
Ще однією важливою перевагою, що може дати AI – це чат-боти. Автоматизовані нейромережі для спілкування з клієнтами, які використовуються для двох цілей: відповідати на запитання, розвантажуючи роботу служби підтримки, і вести клієнта з моменту входу на сайт до купівлі, що знижує витрати і збільшує конверсію.
Додатковим плюсом блокчейна стануть криптоплатежі. Вони розширюють список варіантів оплати, що дає змогу швидше і дешевше проводити міжнародні перекази, уникаючи високих комісій банків і посередників, а також відкривають доступ до нових ринків і клієнтів, які віддають перевагу криптовалютним розрахункам. Для цього можна впровадити готові рішення – наприклад, Lightning Network або WhitePay.
Ключовий фактор успіху – це грамотна стратегія, що враховує технологічні можливості та ринкові умови. Особливо, при масштабуванні бізнесу.
Нові технології продовжуватимуть з’являтися, а конкурентні методи – змінюватися. І це не загроза, а можливість, яка вимагає гнучкості, але в кінцевому підсумку робить бізнес більш адаптивним і стійким до змін. Вивчайте всі можливості – це найкраща тактика, що дасть змогу знайти найкращі рішення.