ASO (App store optimization) – це комплекс дій для підвищення позицій та конверсії вашого додатку у видачі Apple App Store та Google Play. Якщо ви стикалися з поняттям SEO – по суті це те ж саме, тільки “готується” за трохи іншим рецептом.
ASO це Must для абсолютно всіх додатків, тому що воно підвищує вашу видимість, а отже і кількість установок / покупок / доходів від реклами. Все що описано нижче бажано зробити до релізу, тоді вірогідність постановки додатку в топ значно вища. Хочу підмітити що перші 3 місяці “життя” додатку вкрай важливі, вони визначають її подальший успіх.
Крок перший. Підбір ключових слів
Підберіть ключові слова, що відповідають вашому продукту.
Це надзвичайно важливий крок, адже від нього залежатиме за якими запитами в майбутньому буде показуватися додаток. Запити повинні відповідати очікуванням користувача, інакше користувачі будуть видаляти апу одразу після встановлення, а це буде знижувати вашу позицію у видачі.
Уявіть себе на місці клієнта і подумайте як би ви шукали свій додаток. Для пошуку ідей можна використовувати спеціальні інструменти, наприклад sensortower чи app annie. Вони приводять додаткові метрики, як от частота та рівень конкуренції:
Найкраще підбирати ключові слова з високою частотністю та низькою конкуренцією.
Пам’ятайте, що в iOS є певне поле для ключових слів: не використовуйте пробіли та не повторюйте ключові слова, які ви вже згадували у назві свого додатку чи підзаголовку.
Крок другий. Назва додатку
Включіть ключові ключові слова у назву / тайтл додатку.
Пам’ятайте, що в назві варто використати найважливіші ключові слова.
Не забувайте, що в App Store вам дозволено максимум 30 символів і не більше 50 символів в Google Play. Знайдіть баланс між ключовими словами та брендингом. Ми радимо розміщувати ключові запити з вищою частотою максимально близько до початку назви.
Крок третій. Ключові слова в потрібних місцях
Ключові слова в App Store та Google Play індексуються по-різному. У Google Play слід вводити ключові слова у всіх полях: Назва, Короткий опис, Опис. Ваш додаток також буде ранжуватися по ключовим словам, що вживаються в ім’я та URL-адресі розробника (пакет). Більше того, ключові слова у відгуках користувачів також дуже важливі.
Тоді як у App Store ви повинні бути більш обачними, оскільки у вас менше місця для введення ключових слів: Ім’я додатка, Підзаголовок та Ключові слова. Незважаючи на те, що ключові слова в IAP, ім’я розробника та підписки також важливі, вони не є конкретними полями для роботи над оптимізацією ключових слів.
Оптимізуйте рекламний текст (тільки IOS)
Незважаючи на те, що ключові слова в рекламному тексті не індексуються для пошуку, вдалий рекламний текст може збільшити конверсію до +35%. Слід використовувати короткі слова та прості фрази, які легко зрозуміти, фокусуючись на основних перевагах + заклик до дії.
Оптимізуйте description (Gogle Play)
Це потужна можливість для просування в Google Play, і ви повинні ввести основні ключові слова в першому та останньому абзацах тексту. Перевірте частоту ключових слів і вирішіть надайте більше ваги частотнішим ключовим словам порівняно з іншими. Використайте максимально допустиму кількість ключових слів.
Продумайте роботу з відгуками
Кількість і якість відгуків один з ключових факторів успіху. Ідеальна картина це коли відгуки позитивні, з високими оцінками і приходять вони постійно, без великих піків чи періодів їх відсутності.
Як цього добитися?
- На етапі розробки додатку продумайте після якої саксес-сторі буде відправлятися прохання лишити відгук і реалізуйте це. Пам’ятайте ніхто не піде ставити вам високу оцінку, якщо ви самі не попросите, а от одну зірочку – запросто.
- Виділяйте сегмент лояльних користувачів і просіть їх лишити відгук.
Високі оцінки в поєднанні з низьким відтоком користувачів дають стору розуміння, що ваш додаток якісний і відповідає очікуванням користувачів, він починає ранжуватися вище.
Крута графіка
Іконка та скріншоти прев’ю повинні бути привабливими (eye-catching), дистинктивними (щоб вирізнятися з-поміж конкурентів), зрозумілими та унікальними.
Пройдіть шлях вашого потенційного клієнта: пошукайте в App Store / Google Play за своїми ключовими словами, проаналізуйте іконки та скріни конкурентів, подумайте як можна виділитися.
Один з варіантів яскраво виділитися – відео, особливо в App Store, воно відображається в результатах пошуку і одразу програється. Це дає можливість сильно виділитися на фоні додатків з статичними креативами. Як наслідок: більше переглядів / інсталів / покупок.
Трекінг перформенсу
В додатку повинна бути правильно налаштована аналітика. Я раджу Firebase від Google як універсальний трекер + Kochava / Appsflyer для додаткової атрибуції.
Головне що вам потрібно розуміти:
- Кількість та якість конверсій;
- Ефективність різних рекламних каналів в розрізі конверсії;
- Утримання користувачів;
- Сегменти користувачів по соц-дему, які найбільше користують додаток (для коригування реклами).
Стартовий буст
Одразу в момент релізу додатку потрібно запускати рекламні кампанії в Apple Search Ads та Google Ads. Це може вивести в Top trending та рекомендовані додатки, позиції в категорії та органічній видачі зростуть.
Рекламні кампанії після релізу додатку допомагають стору швидше оцінити додаток і присвоїти йому позиції у видачі.
Якщо дуже спрощено:
Наприклад у вас додаток з виклику таксі, як стору дізнатися про те що ваш додаток класний і його потрібно високо ранжувати по запиту “виклик таксі”? Якщо додаток ніхто не встановлює – стор не має даних про retention, відгуки і користування додатком загалом.
Якщо ж ви запускаєте синхронно з релізом рекламну кампанію з ключовим словом “виклик таксі”, користувачі ставлять додаток і регулярно користуються ним – це сигнал для стору ранжувати додаток за відповідним ключовим словом.
Брендинг
Популяризуйте бренд, просувайте назву свого додатку. Чим більше якісних скачувань ви будете отримувати з пошуку за назвою додатку та альтернативних джерел – тим вище будуть ваші позиції в органічній видачі.
Акцентую вашу увагу саме на якісних установках (мотивовані інстали з сірої біржі, половина з яких буде ботами, а друга видалить додаток того ж дня – не спрацюють).
Є додаток чи ідея і потрібне просування? – Напишіть нам Digital агентство Upturn