Надія Сперчун, директорка з маркетингу телеканалу ТЕТ має понад 12-річний досвід роботи у сфері маркетингу. Професійна кар’єра пов’язана з брендами Sanahunt, телеканал ТЕТ. Професійні досягнення — за показниками BIG DATA, у 2022 році телеканал ТЕТ увійшов у п’ятірку найкращих каналів країни. ТЕТ посів третє місце серед каналів поза Марафоном. Кампанія #ЯЖЕБАТЬ увійшла у шорт-лист Promax Europe Awards 2022 (найкраще рішення у категорії BEST USE OF TECHNOLOGY). Проєкти телеканалу представлені на Netflix.
Розкажіть, яким є маркетинг в умовах війни? З якими викликами вам довелось зіткнутись в цій сфері після 24 лютого?
У звичайних умовах споживач, його потреби, ринок змінюються поступово, а з початком повномасштабної війни нам довелося змінитися дуже різко й кардинально. Найбільший виклик – це правильно та вчасно реагувати, мати сили та натхнення, щоб зрозуміти нашого споживача тут і зараз, запропонувати йому те, що не буде провокувати, тригерити. Подібного досвіду у нас не було, ми не можемо прочитати про це в книзі, нас ніхто цьому не навчив. Тому ми переживаємо все на власному досвіді, рефлексуємо над своїми помилками, досліджуємо свої перемоги, виходячи з цього, будуємо стратегію та тактику.
Загалом, після 24-го лютого ми, як команда телеканалу ТЕТ, намагалися завжди слідкувати за тим, що відбувається з нашим глядачем, адаптуватися до змін, які простежуються в його житті, адаптовувати свою комунікаційну стратегію, свої повідомлення. Наприклад, коли ми за 6 тижнів готуємо промо кампанію, то за цей період повідомлення, з яким ми заходили з першою комунікацією, може абсолютно змінитися, аудиторія цей меседж вже не буде сприймати. Тому ми повинні жити в умовах адаптивності та завжди досліджувати, що відбувається зараз в суспільстві, аби правильно формувати свої комунікаційні повідомлення.
Як змінились потреба глядача в розвагах та дозвіллі після початку повномасштабного вторгнення? Загалом, якого контенту зараз потребують українці? Що є доречним у комунікаціях?
Сприйняття аудиторією розваг змінилося. Те, що раніше ми називали дозвіллям (похід в кінотеатр, на каву, прогулянка в парку), зараз набуло значення розваг. А розваги в класичному розумінні ми собі заборонили. Класично, розваги – це те, що піднімає настрій, дозвілля – те, що відновлює нормальний стан організму. Зараз у глядача ж запит саме на відновлення, можливість відволіктися, «відключити голову», і саме з цим запитом глядач приходить дивитись розважальний контент. Відповідно, і сам контент має відповідати цьому запиту. Нам важливо, щоб ТЕТ був тим місцем, яке буде збирати навколо себе родину для перегляду наших шоу, кіно, серіалів тощо. Люди втрачають інтерес до новин про війну, ми бачимо тотальну втому. Коли хочуть відсторонитися – шукають розважальний контент. Наприклад, український стендап набув значної популярності, українці лікуються гумором. На жаль, нас об’єднав колективний біль, ми отримали спільну рану і тепер, як ніколи, розуміємо одне одного. Через стендап можемо це все рефлексувати та разом переживати травми.
Зараз супер активно розвиваються технології штучного інтелекту, частина маркетологів і кріейтерів у захваті, а інша частина — зовсім навпаки. Яке ваше ставлення до АІ та чи використовуєте ви такі технології у своїй роботі?
Звісно, що ми використовуємо технології штучного інтелекту. Вважаю, що це дуже спрощує життя, але ним треба вміти користуватися, ставити правильні задачі. Не ок використовувати ШІ з думкою, що він зробить за вас роботу, напише стратегію тощо.
Наприклад, використання технологій ШІ для розробки промороликів – можна озвучувати різними голосами, різними мовами, робити титри, покращувати якість фото і так далі. Звісно, що у нас є голос каналу, але, коли тестуємо різні копірайти, то, щоб оптимізувати час і ресурси, використовуємо штучний інтелект.
Ми активно використовуємо ШІ для розробки креативів для наших сторінок у соціальних мережах. Ще один інсайт – глядач потребує надвражень, його мало чим можна здивувати тепер, емоційний мішечок заповнений здебільшого негативними враженнями. Тобто, люди ніколи не могли собі уявити, що страшні картинки з фільмів про війну та кінець світу стануть нашою повсякденною реальністю. Український глядач побачив багато всього за роки війни, пережив багато негативних емоцій. І зараз потребує позитивних вражень. ШІ дозволяє вийти за рамки реальності, показати щось неможливе, вражаюче, але позитивне. Не думаю, що штучний інтелект колись замінить людей. Якщо ти знаєш різні технології, щось тестував з них, вмієш ними користуватися, це додає тобі цінності, як спеціалісту.
Розкажіть про шоу «Я люблю Україну», яке вперше з’явилося на каналі 1+1 ще у 2009 році. В який момент ви вирішили відродити цей формат? Чим цікавий цей формат? Які інструменти використовуєте для взаємодії з аудиторією/як промотуєте розважальний контент?
Телеканал ТЕТ почав змінювати своє позиціонування за пів року до того, як почалось повномасштабне вторгнення. Ми вже тоді думали над великими студійними шоу. Коли почалась повномасштабна війна, то зрозуміли, що людям потрібен легальний варіант розваг, щось, що вони собі можуть дозволити без докорів сумління. Своєю чергою ми теж не могли дозволити собі створювати класичний розважальний контент, з танцями, співами, жартами, бо безтурботність не на часі. Треба було знаходити якісь інші рішення. Був запит пізнавати себе, свою культуру, дізнаватись щось нове про країну. Тому для нас це було логічне рішення. Легке розважальне шоу, вікторина про Україну – якраз те, що треба.
Разом з командою Megogo ми запустили інтерактивну версію на платформі. Глядачі, які дивляться наш проєкт, також можуть відповідати на запитання в межах шоу. Вони відчувають себе частиною гри, можуть перевірити свої знання та інтуїцію, вболівати за улюблену команду. Отримуємо багато позитивних відгуків. Плануємо знімати четвертий сезон шоу.
У березні цього року на телеканалі ТЕТ також відбулася довгоочікувана прем’єра унікального та надсучасного шоу «Україна неймовірних людей», яке розповідає про незламних, сильних, сміливих і водночас надзвичайно талановитих людей. У чому унікальність цього проєкту? Загалом, як гадаєте, чому зараз особливо важливо відкривати нових талантів і героїв?
Ми шукали шоу вихідного дня, передивились багато форматів і прийшли до того, що треба розробляти свій власний. «Україна неймовірних людей» – спільна розробка телеканалу ТЕТ і команди Big Brave Events 1+1 media, яку очолює Володимир Завадюк.
При розробці проєкту розуміли, що є запит на створення шоу, в якому не буде великої конкуренції серед талановитих людей. Ми розуміли, що є запит на нові обличчя, на нестандартні таланти, на пізнання української культури. Саме це ми закладали при розробці шоу. Зібрали багато людей з різними здібностями. Наприклад, у нас є дівчинка, яка у 2 роки знає всі планети та їхні супутники, унікальний хлопець, який грає на цимбалах, військовий, який перетворив зброю на музичні інструменти, або маленька Саша, яка, втративши ногу через російську ракету, все одно продовжує займатись гімнастикою. Багато таких історій, які зворушують до сліз. Ти дивишся це шоу і розумієш, які у нас неймовірні, сильні й талановиті люди.
Це шоу про натхнення, про віру в те, що ми незламні. Слоган телеканалу ТЕТ «Закохані в життя» – всі наші учасники це приклад закоханості та незламності. Хочеться, щоб «Україну неймовірних людей» побачило ще більше людей, щоб вони також надихалися.