Компанія Ahrefs, що займається розробкою SEO-інструментів, працюють над своєю власною пошуковою системою, з назвою Yep, розповідає TechCrunch, вкладаючи в неї ресурси на 60 мільйонів доларів. Це унікальна пропозиція, яка запускає свій пошуковий індекс, а не покладається на API від Google або Bing.
Yep йде новим шляхом у світі інтернет-реклами, стверджуючи, що віддає 90% своїх доходів від реклами творцям контенту.
«Припустимо, найбільша пошукова система у світі заробляє 100 мільярдів доларів на рік. А тепер уявіть, якби вони дали 90 мільярдів доларів творцям та видавцям контенту, компанія малює картину майбутнього, в якому вона хоче жити. — Вікіпедія, напевно, заробляла б кілька мільярдів доларів на рік на своєму контенті. Вони зможуть перестати просити пожертвування та почати платити людям, які полірують свої статті, гідну зарплату».
«Творці, які роблять результати пошуку можливими, заслуговують на оплату за свою роботу. Ми побачили, як модель розподілу прибутку YouTube сприяла процвітанню усієї відео індустрії. Поділяючи прибуток від реклами в пропорції 90/10 з авторами контенту, ми хочемо дати поштовх до справедливого ставлення до талантів у пошуковій індустрії», — каже засновник і генеральний директор Ahrefs Дмитро Герасименко, заявляючи так само щодо конфіденційності пошукової системи, «Ми зберігаємо дані про пошук, але ніколи не ідентифікуємо особу. Наприклад, ми будемо відстежувати, скільки разів ключове слово запитується і яка позиція сніпету, що отримує найбільшу кількість кліків. Але ми не створюватимемо ваш профіль для таргетованої реклами».
Компанія вирішила розгорнути власні центри обробки даних — у неї вже розгорнуто понад 1000 серверів, на яких зберігається понад 100 петабайт даних.
Компанія вже має величезний набір даних, доступних з її повсякденного бізнесу. Ahrefs сканує та зберігає дані про мережу протягом 12 років, щоб надати своїм клієнтам свій основний продукт: набір інструментів SEO ahrefs.com. Результати пошуку засновані на власному сканері AhrefsBot, який, за твердженням компанії, відвідує понад 8 мільярдів веб-сторінок кожні 24 години. Компанія стверджує, що нова пошукова система буде доступна в усіх країнах та більшості мов.
Компанія пояснює, що реінвестувала свої доходи від платних підписок, що нині її річний дохід від більш ніж 50 000 клієнтів становить 100 мільйонів доларів, і досі уникала зовнішніх інвестицій. У компанії працює 90 співробітників, штаб-квартира знаходиться у Сінгапурі. Сама компанія українського походження. У проєкті пошукової системи працює команда з 11 осіб, включаючи фахівців з обробки та аналізу даних, бекенд-інженерів та фронтенд-розробників. Сам Герасименко грає активну роль у створенні пошукової системи, кажуть у компанії.