Вітаю всіх! Мене звуть Ліза, і я Head of Affiliates фонду NetSolid Investments. Останнім часом наша команда виросла як якісно, так і кількісно, і це попри економічні потрясіння в країні.
У цій статті я хочу розповісти про сферу партнерського маркетингу, перспективи і про те, що таке професія афіліат-менеджера.
Партнерський маркетинг — що це
Партнерський маркетинг — метод просування онлайн-бізнесу шляхом співпраці з партнерами (афіліатами). Вони приводять нових клієнтів і одержують за це винагороду у вигляді частини від прибутку компанії, чиї продукти або послуги просувають.
Відповідно до бізнес-схеми партнерського маркетингу кожна зі сторін має обов’язки щодо створення продуктів та їх просування. Це забезпечує вищу ефективність та справедливий розподіл прибутку між усіма учасниками.
Афіліатом може бути маркетолог, який виконує роботу самостійно. Але найчастіше це компанія, яку ще називають партнерською програмою (мережею).
Хто такий афіліат-менеджер
Один із важливих співробітників такої компанії – афіліатний менеджер. Його основне завдання полягає у збереженні наявних афіліатів та пошуку нових.
Ключові переваги роботи affiliate-менеджера:
- високий дохід;
- відносно низький рівень стресу;
- ведення довгострокових проєктів;
- віддалена робота (опціонально).
Як мінуси професії можна зазначити рутинність та високі вимоги до кандидата: відповідальність, аналітичне мислення, ініціативність, креативність, уміння працювати з великими обсягами інформації, знання англійської мови, комунікабельність.
Такі вимоги обумовлені досить довгим списком завдань, що виконуються affiliate-менеджером:
- Пошук нових партнерів та налагодження зв’язків.
- Розробка стратегії та визначення ключових показників ефективності.
- Пошук нових джерел трафіку та інструментів для роботи з ними.
- Підготовка креативів — рекламних матеріалів для афіліатів.
- Моніторинг діяльності партнерів: чи дотримуються вони політики партнерської програми та чи співвідноситься їхня діяльність з правилами бренду.
- Аналіз конкурентів, щоб завжди бути в курсі останніх тенденцій ринку.
Крім перерахованого affiliate-менеджеру можуть доручати складання специфікацій, виявлення бізнес-потреб, координацію роботи творців контенту та застосунків.
Affiliate-менеджер — професія, в якій процвітають всебічно розвинені люди: ті, хто не боїться вийти за рамки та проявити ініціативу заради розвитку своєї компанії.
Як я стала афіліат-менеджером і чому мені подобається ця робота
Я потрапила до сфери партнерського маркетингу абсолютно випадково понад 5 років тому.
Коли я робила перші кроки як афіліат, ще не було якихось курсів чи шкіл, хоча партнерський маркетинг уже не видавався чимось принципово новим.
Мій перший роботодавець встановив єдину вимогу — добре знання англійської мови. Потім були 6 місяців безсонних ночей, коли я намагалася зрозуміти, що означають основні маркетингові метрики і як правильно налагоджувати процеси.
Мені довелося багато чого навчитися, і до моменту приходу у NetSolid Investments я вже мала необхідні знання та досвід. Але партнерський маркетинг — галузь, яка стрімко розвивається, в якій одна тенденція змінює іншу.
Тому я продовжую навчатися, покращувати професійні якості, переймаю досвід найуспішніших фахівців у цій сфері.
Список моїх поточних обов’язків як Head of Affiliates Фонду охоплює побудову команд у його портфельних проєктах, налагодження внутрішніх процесів, а також комунікацію з глобальними партнерами.
Мені приємно почуватися важливою частиною проєкту, брати безпосередню участь у його розвитку, відшукуючи нові можливості: це заряджає та дуже мотивує.
Зараз у моїй роботі мені найбільше подобаються комунікація та аналітика. Ви можете володіти інформацією, але не досягнете успіху, якщо не вмієте правильно аналізувати дані. Без належного аналізу всі графіки та цифри не мають жодного значення.
Приємний бонус моєї роботи — можливість спілкуватися з успішними та просто класними людьми. У них якась особлива енергетика, яка надихає на ще продуктивнішу роботу.
Перспективи партнерського маркетингу та професії affiliate-менеджера
У 2022 році вартість ринку партнерського маркетингу збільшилася майже вдвічі порівняно з даними за 2015 рік. Це говорить про те, що affiliate-маркетинг є дуже ефективним інструментом для просування товарів і послуг. До нього вже вдаються багато великих компаній, що призвело до зростання потреби в affiliate-менеджерах та інтересу до цієї професії. Через дефіцит фахівців на ринку попит на неї дуже високий.
Це пояснюється загальною тенденцією до цифровізації різних аспектів нашого життя, включаючи бізнес. Потужним імпульсом для цифровізації стала пандемія, під час якої маса людей була змушена перебувати на самоізоляції.
Саме в цей період спостерігалося величезне зростання попиту на онлайн-продукти та послуги: від доставки їжі до інтернет-гемблінгу. Перехід багатьох бізнесів в онлайн сприяв серйозному зростанню affiliate-ринку.
Зараз люди, позбавлені можливості працювати на колишніх місцях, шукають варіанти віддаленої зайнятості, і це теж сприяє збільшенню інтересу до професії affiliate-менеджера.
Фінансова складова також є сильним стимулом, адже грамотний фахівець може заробляти в середньому від 500 до $4000 на місяць. Проте, враховуючи зазначені вище вимоги до претендентів, робочі місця отримують лише технічно підковані, ініціативні та комунікабельні люди, готові інвестувати багато часу у власне навчання.
У фокусі фонду NetSolid Investments бізнеси, пов’язані з digital-маркетингом, включаючи SEO та affiliate проєкти. Основна мета Фонду — забезпечувати допомогу у вигляді експертизи та інвестицій компаніям, які прагнуть стати лідерами у своїй галузі.
NetSolid активно інвестує у проекти affiliate-маркетингу, оскільки його засновники вважають її досить перспективною. Фонд потребує талановитих людей, і вакансія affiliate-менеджера в ньому постійно відкрита.
Якщо вас надихнула ця стаття і ви хочете стати частиною команди NetSolid Investments, ми завжди готові прийняти проактивних людей, які бажають розвиватися та спробувати себе у новій сфері.