Сьогодні багато компаній потребують того, щоб розповісти про себе в Інтернеті, запустити свою роботу після вимушеної паузи, покращити позиції сайту в рейтингу видачі. Про те, які етапи просування сайтів залишаються зараз актуальними та як зробити так, щоб характеристики вашого вебресурсу відповідали вимогам алгоритмів пошукових систем, розповідає СЕО диджитал-агентства Elit-Web Ігор Воловий.
Як виконують розкрутку вебсайту в компанії Elit-Web: 5 основних етапів
Комплекс заходів, спрямованих на просування сайту в пошукових системах, охоплює такі роботи:
- якісна аналітика;
- укладання семантичного ядра;
- упорядкування структури сайту;
- внутрішня оптимізація;
- зовнішня оптимізація.
Зауважимо, що для виконання всіх цих робіт потрібен час, але саме SEO-просування дає довгостроковий ефект.
Досвід наших клієнтів свідчить, що роботи з SEO краще проводити безперервно. Що довше компанія працює в цьому напрямі, то менше капіталовкладень потрібно, і можна сподіватися на кращий результат. І, навпаки, на початку проведення робіт ефективність нижче, а робіт потрібно виконати більше. Пошуковий трафік створює більше шансів для залучення потенційних клієнтів і конверсії. Роботи з SEO-просування вебресурсу закладають фундамент для ведення онлайн-бізнесу та є основою для його відновлення, тому варто приділити їм достатньо уваги.
Розглянемо далі значення кожного етапу, з яких складається цей процес.
Етап 1
Мета цього етапу — отримання інформації про якість і готовність ресурсу до просування, визначення стратегії розкрутки в умовах роботи в конкретному ринковому сегменті.
Робота складається з аналізу сайту та дослідження конкурентів. У першому випадку вивчаються складові вебресурсу, необхідні для успішного просування: семантичне ядро, структура й наповнення, параметри юзабіліті, вага посилань, видимість за запитами.
Під час дослідження рівня конкуренції визначають лідерів ринку, з’ясовують їхні переваги, підходи до позиціювання у Всесвітній мережі. Ефективне SEO-просування неможливе без розуміння того, як працюють інші учасники ринку в тематичній ніші. Поглиблений аналіз онлайн-ресурсів стане надійною основою для визначення сильних і слабких сторін, точок зростання вашого проєкту. Знаючи, як діють ваші суперники, ви зможете підкреслити власні переваги, зробити це яскравим акцентом вашої компанії.
Працюючи з клієнтами, у компанії Elit-Web на початковому етапі виконують детальний аудит сайту та тематичної ніші, а на основі отриманих даних експерти складають план просування, визначають фронт робіт і бюджет на їхнє виконання.
Етап 2
Ключові слова є важливою частиною пошукової оптимізації, і якщо з ними не попрацювати детально, немає жодних шансів для того, щоб вебресурс з’явився в пошуковій видачі потенційного клієнта. Ключові запити є джерелом життя SEO. Googlebot сканує всі вебсторінки й індексує їх, щоб запропонувати користувачам релевантні результати. Є багато різних факторів, які Google вважає ключовими для ранжування, але один із найважливіших — якісне семантичне ядро.
Суть цього етапу полягає в підборі ключових фраз і слів відповідно до запитів із конкретної тематики. Їх поділяють за показником частоти на:
- низькочастотні. Ці словосполуки люди використовують не дуже часто;
- середньочастотні. Їх застосування ширше;
- високочастотні. Це найпопулярніші запити. І що вищий показник частотності, то складніше вивести вебресурс на перші позиції рейтингу пошукових систем.
На масштаб семантичного ядра впливає структура сайту. Для складних розгорнутих вебпроєктів добирають більше ключів, і, навпаки, для інтернет-магазинів із невеликим асортиментом потрібно менше фраз.
Досвід нашого агентства свідчить про те, що, працюючи з сайтом, обов’язково потрібно брати до уваги комерційні й інформаційні запити. Також наші експерти виконують кластеризацію СЯ, що дозволяє об’єднати ключові запити у групи та оцінити можливість їхнього розміщення на одній сторінці сайту.
Етап 3
Структура сайту має важливе значення для його правильного функціонування та використання. Це той каркас, який будуть бачити пошукові роботи, і відповідно вони ранжуватимуть вебресурс. Також логічна й інтуїтивно зрозуміла структура допоможе користувачам швидко знайти відповідну інформацію на сайті, перейшовши зі сторінки на сторінку. Усе це значно підвищує шанси успішного просування проєкту.
На цьому етапі розподіляють дібрані ключі за розділами вебсайту. Сторінки, на які вказують запити, повинні найточніше їм відповідати, адже релевантність є ключовим параметром для ранжування ресурсів пошуковими системами.
Також не варто нехтувати ієрархічністю. Наприклад, можна побудувати карту свого сайту, починаючи з пунктів головного меню, потім рухаючись вниз від одного заголовку до іншого, уточнити, чому буде присвячена кожна сторінка.
Етап 4
Стратегічна мета робіт у цьому напрямі — покращення органічної видимості сайту. Найчастіше це кілька напрямів. Перший із них — технічні роботи, що містять налаштування автоматичного оновлення карти сайту, видалення дублів сторінок, аудит швидкості завантаження, налаштування мовних версій сайту, адаптацію сайту для мобільних пристроїв. Усе це має важливе значення для показу онлайн-проєкту на різних пристроях і для індексації сторінок у пошукових системах.
Далі оновлюють зміст сайту, наповнюють нові сторінки якісним контентом. У процесі роботи варто включити ключові слова в заголовки, у description, прописати метатеги, оптимізувати зображення, додати альтернативний текст до останніх, налаштувати внутрішні посилання. Особливо все це важливо для комерційних вебресурсів, тому що час, проведений клієнтами на сайті, свідчить про його авторитетність і підвищує загальну ефективність вебпроєкту.
Не варто забувати про якість контенту, оскільки це «обличчя» онлайн-ресурсу. Інформація має бути актуальною та корисною для цільової аудиторії, підкреслювати особливості й сильні сторони компанії. Також важливою частиною цього етапу є актуалізація комерційних факторів — налаштування форми з контактними даними, кнопки додавання до кошика, оптимізація товарних карток тощо.
Усі ці роботи є копіткими, але дуже важливими. Їх треба проводити регулярно, і тоді сайт буде зручним для відвідувачів і відповідатиме правилам пошукових систем.
Етап 5
Зовнішня оптимізація базується на нарощуванні кількості посилань, що ведуть на сайт із зовнішніх ресурсів. Цей етап був центром SEO-просування протягом багатьох років і залишається таким сьогодні. Щоб досягти бажаних результатів, слід користуватися цілеспрямованою стратегією. Зазвичай ідеться про отримання посилань на конкретні вебсторінки на сайті, щоб підвищити їхній рейтинг у пошуку.
Завдання SEO-спеціалістів на цьому етапі — знайти відповідні тематичні ресурси, які мають високу авторитетність, і домовитися про розміщення текстів із посиланнями на сайт. Якість майданчика-донора — це дуже важливий фактор. Будь-які переходи, здійснені з сумнівних сайтів, викликають недовіру алгоритмів пошукових систем.
Експерти Elit-web допомагають зробити так, щоб про ваш онлайн-проєкт заговорили в Мережі, радили знайомим. Вони коригують тональності та регулярно відстежують усі згадки. Усе це підвищує авторитетність вебресурсу загалом.
Наостанок хочу підкреслити, що запорука позитивного результату просування вашого сайту залежить не тільки від того, які роботи будуть виконані, а й від їхньої якості. Довіряти масштабування свого онлайн-бізнесу або його відновлення варто лише професіоналам своєї справи.