Кожен успішний підприємець колись починав з нуля, з маленької ідеї, яка з часом стала справжнім бізнесом. На перших етапах підприємництво особливо складне, а хиби можуть коштувати дорого.
Для тих, хто тільки починає свій шлях у цій сфері, важливо дослуховуватися до порад експертів, щоб мінімізувати ризики. Юліана Гензель, співвласниця консалтингової агенції Helicopter view та бренду білизни Fox Lingerie, із власного досвіду ділиться порадами, без яких не обійтися підприємцям на старті.
Дослідження ринку
Перед тим, як зануритися у захопливий, але складний світ підприємництва, треба дослідити обрану сферу діяльності. Розуміння ринкових тенденцій, конкурентної ситуації та потреби потенційних клієнтів — ключ до успіху.
Дослідження ринку допоможе зрозуміти, чи є запит на ваш продукт або послугу, хто ваша цільова аудиторія та чим ви можете виділитися серед конкурентів. Ніша може бути переповнена чи навпаки пустувати, усе це важливі знання, які допоможуть збалансувати ризики та прийняти обґрунтовані рішення на початковому етапі.
Бізнес-план
Підприємець-початківець у пошуках інформації про старт бізнесу всюди зустріне тезу «напишіть бізнес-план вашого майбутнього підприємства». Рекомендація дуже вірна, бо без нього не обійтись. У бізнес-плані чітко визначте, чим займається ваш бізнес, який ваш цільовий ринок, хто головні конкуренти, врахуйте структуру фінансової моделі та ризики.
Варто одразу врахувати два сценарії розвитку подій: нормальний і що все піде за планом, а також супер трагічний. Скоріш за все результат буде десь посередині, але варто бути готовими до будь-чого. Готуйтеся працювати в довгу та докладати інвестиції в бізнес не один рік. Ви тільки починаєте свою історію підприємництва, тому це нормально, що ви не все врахували чи десь помилилися. Головне — мати волю та ресурси виправити помилки та йти далі.
Пошук співзасновника чи залучення інвестицій
Грошей набагато більше, ніж можливостей, тому люди вкладають їх в різні інвестиційні проєкти: акції, депозити, облігації, нерухомість чи просто тримають готівкою.
На жаль, у бізнес-ідею привести інвестиції дуже складно через великі ризики неповернення. Тому є правило трьох F (Friends, Family, Fools). Це ті люди, які можуть інвестувати ваш бізнес на стадії ідеї. “Fools” в даному випадку — люди, які не мають досвіду в інвестуванні, вони можуть не розуміти ризиків, пов’язаних з інвестиціями. Не забувайте, що Facebook також йшов цим шляхом. Є ще й інші способи залучення коштів: кредити, гранти, краудфандинг.
Консультації
Ви хочете відкрити кавʼярню, при цьому у вас є 10 000$ на все. Візьміть дві консультації в різних експертів у цій ніші по 200-500$, це зекономить купу часу, грошей та можливостей. Ризик вкласти гроші невірно просто колосальний, особливо для початківців. Перед консультацією з експертом складіть список запитань, прочитайте про шлях людини, якщо вона активно веде соцмережі чи давала інтерв‘ю. Іноді цього може бути достатньо, але на особистих консультаціях можна дізнатися більше про залаштунки та отримати інсайдерську інформацію.
До послуг консалтерів варто звертатися не лише на початку, а й протягом розвитку бізнесу, коли виникатимуть проблеми з масштабуванням чи навпаки зменшенням прибутків.
Робота 24/7
Якщо на співбесіді в компанію її власник або рекрутер буде говорити фрази про роботу 24/7, це величезний червоний прапорець і привід задуматись, чи потрібна вам така робота. Але власна справа — інша історія.
Бізнес — це не кнопка «гроші», а стиль життя. Успішними стають лише ті початківці, які працюють більше та ефективніше за конкурентів. Тільки потом і наполегливою працею можна компенсувати свої помилки та отримати досвід, але ви полюбите цей темп.
90% стартапів закриваються і це нормальний процес, бо неможливо врахувати всі нюанси ведення бізнесу наперед. Багато чого доведеться навчитися вже на практиці та набити ґуль самостійно. Але для початку ці поради допоможуть зрозуміти масштаби, когось надихнуть, а комусь покажуть, що все-таки підприємництво не їхній шлях.
Автор статті: Юліана Гензель, підприємець і засновниця бренду Fox Lingerie.