Якщо ви вважаєте, що маркетинг – це довго, дорого і доступно тільки для обраних, то у мене для вас хороші новини. Ви помиляєтесь. Що в офлайні, що в інтернеті, можна успішно розкручувати свій бізнес, інвестуючи при цьому мінімальну кількість часу і грошей.
У цій статті, на основі досвіду просування бізнесу клієнтів в AG Marketing, я зробив для вас добірку ідей зі сфери інтернет-маркетингу для малого бізнесу, на реалізацію кожної з яких у вас піде від 30 хвилин до 1-2 годин. Тобто, впоратися можна максимум за вечір, і навіть такими темпами, на реалізацію всього перерахованого у вас піде максимум тиждень.
Так що заносіть статтю в закладки, вона згодиться вам в якості чек-листа.
Розкажіть всім про свою справу
Звучить дивно, але іноді навіть хороші знайомі підприємця, можуть бути не зовсім в курсі, чим конкретно він займається. Тобто, вони можуть і знати, що він там щось робить з меблів, але те, що спеціалізується саме на дитячих меблях або виробах з натурального дерева – їм абсолютно не відомо.
Так що час виходити із сутінків. Зробіть пост про свою справу в Facebook, поставте посилання на сайт компанії в профілі в Instagram, підпис в пошті і навіть вкажіть сайт в Skype. Чим більше людей цю інформацію побачить, тим краще.
Запустіть конкурс в Instagram/Facebook
Це можна зробити як з особистої сторінки, так і зі сторінки компанії. А в якості призу бажано використовувати продукт, цікавий саме вашій потенційній цільової аудиторії.
Також можна спробувати стати спонсором акції від чужого імені, як партнер, який надає призи переможцям. Витрати по суті будуть аналогічними, а час точно заощадите.
Додайте сайт в агрегатор або каталог
Їх легко знайти в пошуку за запитами типу «стоматології львова», «нотаріуси львів» і т. п. Підійдуть як спеціалізовані нішеві агрегатори, так і релевантні розділи на загальнотематичних ресурсах.
Також, для кожного великого міста практично завжди можна знайти каталог підприємств, який найчастіше реалізований у вигляді розділу на тематичному порталі. Там можна створити сторінку для своєї компанії безкоштовно, а платити зазвичай потрібно тільки за розширені можливості.
Запишіть відеоролик
Покажіть свій офіс, виробництво, процес виготовлення товару або реалізацію послуги на практиці. А можете просто пояснити якусь потенційно цікаву вашій ЦА фішку, або зробити міні-огляд продукту. Загалом, включайте фантазію.
І так, для цього вам не потрібно орендувати студію, наймати професійного оператора або продавати квартиру, щоб закупитися технікою. Достатньо буде звичайного смартфона, кожен з яких при хорошому освітленні і невеликому тренуванні, може видавати цілком достойну картинку.
Або зробіть фотозвіт
Якщо відео не ваша тема, є варіант простіший, який теж добре показує себе в плані ефективності. Зробіть цікаву серію фотографій, опублікуйте їх в блозі, Facebook або поступово викладайте в Instagram (буде більше ефекту). Тут теж цілком можна обійтися одним смартфоном.
Запропонуйте знижку за рекомендацію або відгук
Відгукам інших покупців люди довіряють значно більше, ніж будь-якій рекламі. Проблема тільки в тому, що їх не так вже й просто отримати, бо клієнтам зазвичай просто лінь їх залишати. Тому спробуйте іншу схему: запропонуйте невелику знижку або бонуси, в обмін на публікацію відгуку, рекомендацію або невеликий огляд вашого продукту. Є чимало різних способів стимулювати клієнтів залишати відгуки про покупку, але саме цей реалізувати найпростіше.
Як приклад можна привести пропозицію від «Розетки» – 100 гривень за відео з розпакуванням купленого товару. Завдяки цьому, вони регулярно отримують велику кількість user-generated контенту, який добре впливає на конверсію.
Напишіть статтю для чужого сайту
Практично в будь-якій ніші існує безліч тематичних медіа або новинних ресурсів, які концентрують навколо себе цільову для вас аудиторію. Написавши для них цікавий матеріал, ви отримаєте посилання на свій сайт, згадка компанії і переходи потенційних клієнтів, вони, в свою чергу – хороший контент. Стратегія Win-Win в дії.
Підготуйте кейс або проект для портфоліо
На відміну від статті, створюючи матеріал для такої сторінки, цілком можна вкластися в півгодини, разом з публікацією. При цьому, саме такі типи цільових сторінок найчастіше забезпечують найвищу конверсію на сайті.
Додаючи новий кейс або проект в портфоліо, ви підвищуєте кількість точок входу для потенційних клієнтів з пошуку. Крім того, такою сторінкою завжди можна поділитися в якості підтвердження якості роботи своєї компанії і досягнутих результатів.
Запустіть опитування серед підписників
Найпростіший спосіб підвищити активність користувачів в соцмережах – запостити опитування на якусь актуальну або хайпову тему. Навіть невелика активність навколо такого голосування, підвищує видимість поста в рази, а значить привертає увагу і до вашої сторінки.
Зараз вже будь-яка соціальна мережа або месенджер, дозволяють створювати опитування, так що ви цілком можете навіть поекспериментувати з кожним з каналів, щоб визначити для себе найбільш перспективний в плані комунікації.
Запропонуйте безкоштовну консультацію
Люди читають блоги, дивляться відео і підписуються на сторінки компаній в соцмережах, здебільшого тому, що хочуть таким чином отримати корисну для себе інформацію. Використовуйте цей інтерес з користю, і запропонуйте їм невелику професійну консультацію в сфері, в якій працюєте.
Можете навіть провести невеликий конкурс, в якому такий консалтинг буде в якості винагороди. Як показує практика, таким чином можна отримувати потенційно теплі ліди, і частина з них потім конвертується в реальних клієнтів.
Як бачите, є чимало цікавих маркетингових ідей, які принесуть користь вашому бізнесу, з мінімальними зусиллями з вашого боку. Сподіваюся, ця стаття буде для вас корисною. Якщо є питання – пишіть в коментарях!