Ваш вечір починається з того, що ви довго вибираєте що ж подивитися? Ми спростили для вас пошуки і зібрали 10 кращих фільмів, які не тільки цікаві сюжетом, але можуть вас чомусь навчити. Маркетинг — це мистецтво. Кінематограф — це мистецтво. Кіно про маркетинг — мистецтво в квадраті.
1. Сироп (2012)
— Ви знаєте, як вони “просунули” пожежні сигналізації?
— Найняли підпалювачів.
Фільм розповідає про хлопця, який упевнений, що продають не продукт, а ідею; про дівчину, яка вдало продає не тільки продукти, а й себе, як образ, і про маркетинг, як мотор, який рухає цей світ споживання. З сарказмом, гумором і чітко по поличках в особистому діалозі з глядачами кожен з персонажів розповість те, як він бачить світ, товар або ж себе.
2. Віктор Фогель — король реклами (2002)
— Ненормальні художники, п’яні фотографи, прилизані секретарки та навіть незадоволені практиканти. Вони всі, всі залежні. І знаєш від кого? Вгадай з першого разу!
— Від клієнта…
— Правильно! Всі вони живуть, тому що клієнт їм дає таку можливість. Це рекламне агентство, а не розважальний круїз. Тут тільки одне правило: клієнт — наш троль!
Головного героя викидають з кожної роботи, тому що він любитель дивно одягнутися (фільм був знятий в 2001 році, тоді це ще був привід для звільнення), але при цьому за його рекламні ідеї готові платити небачені суми. І ось, він зустрічає любов і йому доводиться вибирати між роботою і відносинами. Фільм чудово показує те, як потрібно і можна створювати креативні ідеї для реклами.
3. Божевільні (2007-2015)
Реклама ґрунтується на ідеї щастя. А що таке щастя? Це запах нового автомобілю, це свобода — свобода від страху. Це рекламний щит у дороги, який запевняє Вас, що все, що ви робите — це добре. І що з Вами все добре.
Єдиний серіал в цьому списку і це не просто так. Історія обертається навколо вигаданого рекламного агентства в 60-і роки. До цієї збірки серіал потрапив з тієї причини, що одна з рекламних кампаній, яка була представлена в ньому, дійсно в підсумку здійснилася. Компанія Heinz викупила права на неї, на відміну від своїх “серіальних” колег, які від неї відмовилися.
4. Джобс: Імперія спокуси (2013)
Все навколо вас, все, з чого зіткана наше життя, було створено такими ж людьми, нітрохи не розумніший за вас. Ви і самі можете змінювати світ, впливати на нього, ви можете придумувати власні продукти, і їх також будуть використовувати інші.
Який топ про фільми та маркетингу без кращого маркетолога останнього століття? Так, фільм, в першу чергу, розповідає про Джобса, як особистісит, але крім цього він показує і основні принципи його роботи. Наприклад, те, що важлива кожна деталь для успіху проекту в цілому.
5. Тут курять (2005)
Майкл Джордан грає в баскетбол, Чарльз Менсон вбиває людей. А я говорю. У кожного є талант.
Як відомо, найскладніший маркетинг там, де є заборони, а це: фармацевтика, алкоголь і сигарети. Фільм “Тут курять” розповість як раз про маркетинг в останній ніші і про те, як продати те, що повільно вб’є покупця, а він цього буде навіть радий. Крім цього головний герой в силу особливостей своєї ніші вміє не тільки продавати, а й добре говорити.
6. Generation П (2011)
Довідок про те, що і як робити, наводити НЕ треба — коли доходиш до деякого градуса відчаю, починаєш вловлювати все сам. Головну, так сказати, тенденцію відчуваєш голодним шлунком.
Один з кращих російських фільмів по не менш хорошому роману. Фільм нехай і розгортається в минулому столітті, але відмінно показує, як російська ментальність відрізняється від західної, але при цьому, як можна адаптувати чужі тренди під себе. Хочете викрадати красиво? Generation П може вам стати в нагоді. Погана сторона цього варіанту — доведеться задуматися про те, що навколо вас.
7. Чого хочуть жінки (2001)
— Не треба грати в ігри…
— Ніяких ігор. Як б це використати? Вона біжить. Ранній ранок. Тільки звук її ніг, що біжать по асфальту. Їй подобається бігати одною. Ні напруги. Ні стресу. Тільки тут вона може бути сама собою. Виглядати так, як їй хочеться. Одягатися так, як їй хочеться. Думати так, як їй хочеться. А не грати в ігри. Ніяких правил. Не займатися іграми, а займатися… Не грати в ігри. Ніяких правил. Не займатися іграми, а займатися спортом?! Мені подобається ідея, що на дорозі можна бути самою собою. «Найк» — ніяких ігор… Тільки спорт».
Досить старий фільм, який не покидає актуальності хоча б по одному своєму посилу: свою цільову аудиторію потрібно знати. Нехай головний герой пішов по досить жорсткого шляху і спробував буквально відчути чужу шкіру на себе, в принципі, це можна перенести і в реальне життя. Ніхто, звичайно, не володіє читанням думок протилежної статі, але можна спробувати — досить просто вивчити ЦА.
8. Сімейка Джонсів (2009)
Ти відмінно продавав автомобілі. Люди довіряли тобі, ти їм подобався. Тому вони і купували. Але це все вже в минулому. Продавати тільки товар вже недостатньо. Ти повинен продавати образ життя! Настрій! І тоді люди захочуть мати те, що є в тебе.
Мабуть, Ембер Херд дуже любить фільми про маркетинг, тому що ви можете побачити її тут і в фільмі “Сироп”, про який говорилося вище. Досить незвичайний фільм, який розповідає про сім’ю Джонсів які насправді сторонні один для одного люди.Їх мета — продавати товари. Їхнє життя — втілення американської мрії.
Якщо вас цікавить ефект сарафанного радіо, прихований і вірусний маркетинг, то цей фільм саме те, що вам потрібно подивитися.
9. 99 франків (2007)
Чому ми всі женемося за красою? Тому що світ гидкий до нудоти. Нам хочеться бути красивими, бо хочемо стати кращими.
Напевно, якщо запитати у маркетолога, який фільм він ненавидить найбільше, то він вам відповість “99 франків”. Тому що це кіно одне з найвідоміших, серед усіх, що пов’язані з цією сферою. Знятий за однойменною книгою Фредеріка Бегбедера, фільм оповідає про те, як створюють рекламу. Але головному герою все набридло, так що він вирішується зруйнувати власну рекламну кампанію.
10. Психовані (1990)
— Давай більше не дурити людей! Давай не брехати, Стів! Давай станемо на один рівень з Америкою!
— Ми не можемо стати на один рівень, божевільний ублюдок! Ми рекламщики!
— Це полоскання вбиває мікробів. Ця рідина для миття посуду пом’якшує руки. Ти знаєш когось, хто замочує руки в рідини для миття посуду? Якби твоя мама робила це, ти б викликав швидку допомогу.
Герой, про якого йде сюжет, творець слоганів. Його справи йдуть відмінно, але як буває, йому це набридає. Так що він вирішує припинити обманювати покупців і тепер пропонує тільки правдиві, чесні слогани. І, як не дивно, продажу від цього тільки йдуть вгору.