MIXX Awards – міжнародний конкурс, що збирає найкращі диджитал-маркетингові кампанії з усього світу. Цей захід є платформою для демонстрації інноваційних підходів та визнання досягнень у сфері диджитал-реклами.
У 2024 році MIXX Awards став особливо важливим для України, яка вперше приєдналася до конкурсу. Журі, до складу якого входять провідні фахівці галузі, оцінило роботи, представлені на фестивалі.
Останні роки були непростими для нашої країни, і це не могло не вплинути на рекламну індустрію. Подані на фестиваль роботи відображають поточні події та настрої суспільства, що робить їх особливо актуальними та емоційно зарядженими. Зростання соціально-відповідальних проєктів, сфокусованих на підтримці Збройних Сил та постраждалих від бойових дій, стало однією з ключових тенденцій цьогорічного фестивалю. Сміливі проєкти брендів не лише закривають збори, але й допомагають формувати позитивні зміни у суспільстві. Вони підвищують обізнаність суспільства про важливість підтримки армії, демонструючи, що це нова норма в житті українця.
Беручи до уваги скасування third-party cookies, найбільший вплив матимуть рішення, які працюють з даними. Ми бачимо, що вже з’являються цікаві проєкти зі співпраці з великими провайдерами даних, які замінять частину теперішніх рішень. Зараз ми лише на початку шляху. Зміни, які нас чекають, торкнуться всіх напрямків adtech. Приємно бачити, що Україна, навіть у непрості часи, не відстає від більш розвинених ринків. Усі роботи в технічному блоці були сильні та важливі для галузі, не хочеться виділяти когось. А ось в креативному плані хочеться відзначити проєкт-благодійний стірм “IT is Fine: Підпільний стрім ХХL” компанії N-iX. Сам за себе говорить результат: стрім зібрав понад 110 000 переглядів у YouTube, зібрав 6 млн охоплень в earned media, за 5 годин залучив 5 млн гривень для фонду “Повернись живим” і їм вдалось подвоїти зібрану суму за два тижні. Меми й уривки з цього стріму ще довго наздоганяли мене у соцмережах. Приємно бачити поєднання креативу та важливу соціальну місію.
В умовах повномасштабної війни багато інноваційних і нетипових проєктів заморожені, бізнеси віддають перевагу простим і робочим рішенням, що відчутно впливає на кількість конкурсних робіт. Попри те, що не всі кейси та ідеї можуть бути ескаловані на інші ринки або бренди, є яскравий пласт підходів до роботи з даними, який, сподіваюся, стане прикладом для інших брендів і компаній. Мій особистий фаворит цього року – The Donation Map у Fortnite. Це сильний кейс, який об’єднує благодійність, світ геймінгу і нестандартний підхід до вирішення проблеми. Завдяки використанню системи монетизації творців Fortnite для благодійних цілей, The Donation Map забезпечила досвід для геймерів і долучила до підтримки відновлення лікарні в Україні. Цей кейс не тільки існував на папері, як часто буває з фестивальними роботами, але й увійшов у топ-10 за відвідуваністю. Крім того, він був дуже вдало оформлений. Загальне враження таке, що ринок тільки вчиться і вперше спробував, що таке MIXX Awards. Це непоганий старт і є впевненість, що наступні роки будуть активнішими, кейси ще цікавішими.
Я — суворий в оцінці себе та робіт. Безсумнівно, конкурсні роботи відповідають реаліям, було багато гідних кейсів. Очікуючи від українців найкращого, трошки не виправдав своїх очікувань. На превеликий жаль, “вау” робіт у своїй категорії не побачив, саме тому у номінації «Гран-прі» не було переможця. Особисто я звертав увагу на правильність поставлених цілей, їх реалізацію і, звісно, результат, який можна побачити та обрахувати. Стосовно креативу — з ним в українських компаніях ніколи не було проблем! Багато робіт були з гарними ідеями, але трошечки не вистачило в реалізації: донати в іграх, анімація на Гуліверіта тощо. Бажаю учасникам наступного року покращуватись та обовʼязково взяти нагороду! В Україні з’являється багато власних продуктів, які починають використовувати бізнеси. Це найкраще, що може бути. Це і буде розвивати галузь.
На мою думку, цьогорічні роботи вкотре доводять, що бізнес, представлений в Україні, повинен продовжувати відповідати реаліям часу: бути чесним та щирим у комунікації, зберігати свої цінності, бути соціально-відповідальним та прокачувати свою креативність. Це досить базові речі, але саме на них будують свою комунікацію та стратегію компанії, які залишаються в країні та продовжують піклуватися про свою аудиторію. Кейс Укрзалізниці “More tea – more drones” та ситуативний маркетинг від Rozetka є прикладами комунікацій, які вибудовують справжню “близькість” між брендами та клієнтами. Вірю, що вже протягом цього та наступного років ми побачимо ще більше проявів брендів, які надовго залишаться у наших серденьках. Щиро раджу командам та агенціям, які цього року не подали свої роботи, повірити у власні сили та стати учасниками наступного IAB MIXX Awards. Я впевнена, що ви отримаєте цінний досвід, фідбек від експертів індустрії з різних галузей, а також натхнення на нові проєкти. Попри складні часи, сьогодні в Україні найкращий час, щоб заявити про себе і розказати про те, що для вас важливо.
Роботи на MIXX Awards 2024 продемонстрували силу та стійкість української рекламної індустрії сьогодення. Соціально-відповідальні проєкти, інноваційні підходи та креативність стали основними темами цьогорічного фестивалю. Коментарі суддів підкреслюють — у маркетингових кампаніях важлива не тільки точність та результативність, а й щирість та підтримка у комунікації зі своєю авдиторією.