Сьогодні на сайт Youtube завантажується 300 годин відео щохвилини, його користувачі просиджують понад 4 млрд годин в місяць. За свої 13 років існування сервіс YouTube став найпопулярнішим відео хостингом. Майже кожен може безкоштовно завантажити на YouTube майже все, що завгодно, і отримати шанс залучити мільярд користувачів в місяць – будь то активісти, терористи, політики або поп-зірки.
YouTube був запущений в 2005 році в якості платформи для обміну відео і завантаження аматорського відео, був придбаний Google за 1,65 млрд доларів (в даний час Alphabet) в 2006 році. Він створив ціле співтовариство творців, які ведуть канали, присвячені таким темам, як ігри, технічні огляди та краса. Тут також розміщуються новинні відеоролики і розважальні програми, такі як музичні кліпи, трейлери до фільмів і відеоролики з нічних телевізійних шоу. Сайт зіграв найважливішу роль у президентській кампанії Барака Обами в 2012 році, зробив світовою зіркою Джастіна Бібера і корейського поп-виконавця Psy.
Перше відео
У квітні 2005 році на Youtube з’явилося перше відео «Я в зоопарку». Його виклав його засновник Джавед Карім, будучи в зоопарку Сан-Дієго.
Компанія Nike була в числі перших компаній (вересень 2005р), яка використовувала рекламу на YouTube. Відео з футболістом Роналдіньо і кросівками Nike стало вірусним.
У травні 2007 року відео з немовлям підкорило світ. 56 секундне відео стало одним з найпопулярніших які переглядаються на YouTube. Воно отримало відразу понад півмільярда переглядів.
Президентська кампанія Обами
Саме перевиборна кампанія Барака Обами в 2012 році дійсно показала, наскільки потужною стала платформа Youtube. До цього його використовували окремі політики в своїх окремих пропагандистських роликах. Соц. мережі та Інтернет зробили революцію в онлайн-агітації, оскільки дозволили активно не просто інформувати, а й залучати людей до виборчої кампанії. Метью Мак Грегор і Стівен Мюллер працювали над президентською онлайн-кампанією. Передвиборна кампанія Президента США Барака Обами почалася з ролика «It starts with us». C технологічної точки зору ключовим технологічним прийомом було використання кампанії «від дверей до дверей». У своїй передвиборчій кампанії Обама відмовився від телебачення, гучних заходів, максимально задіюючи соціальні мережі і онлайн-інструменти. У своїх відео зверненнях майбутній президент ділився своїми планами і діями. Успіх був приголомшливий. Саме завдяки таким зверненням Обама майже подвоїв кількість своїх фоловерів в соц. мережах, в результаті чого отримав більшу кількість голосів.
Команда зрозуміла, що це ефективний інструмент, здатний підштовхнути відібрані групи до зміни їх думки і поведінки. Деякі відео були спеціально розраховані на журналістів і робилися під них, інші вирушали персонально поштою (опитування по електронній пошті). Перемога Обами коштувала понад 1 мільярд доларів. Онлайн-команда налічувала 300 онлайн-співробітників, в тому числі 30 тільки на YouTube. В результаті своєї передвиборної компанії Обама зібрав на YouTube більше 470 тис. чол. і 290 млн. відео переглядів. У період свого правління Барак Обама постійно використовував відео «біля каміна» і став розміщувати щотижневі відеозвернення до нації на сайті YouTube.
YouTube і селебрітіс
Прикладів популярності YouTube і його ефективної роботи більш ніж достатньо. Джамал Едвардс, 23-річний підліток з лондонського муніципалітету, розмістив свої перші відеоролики на YouTube у віці 15 років. Він почав знімати початківців музикантів і тепер заробляє величезні суми за рахунок реклами на своєму каналі SBTV.
YouTube популярний не тільки у політиків, а й у зірок шоу-бізнесу. Наприклад, Джастін Бібер – канадський музикант самородок. У 2010 році, через три роки після того, як його мати опублікувала відео про його виступ в місцевому конкурсі талантів, Бібер став популярний на весь світ. Його канал на ютюбі має практично рекордні показники. 44 млн. передплатників.
У Ріани, наприклад, 31млн. передплатників.
У леді Гага всього 13 млн. передплатників.
У 2012 році кліп корейського поп-музиканта Psy «Gangnam Style», був занесений в книгу рекордів Гінесса (такий результат лайків – 2 141 758) і був визнаний як відео з найбільшою кількістю лайків за всю історію YouTube
З тих пір незліченні зірки і селебрітіс, відомі мами, блогери пішли за прикладом Бібера і Psy, використовуючи YouTube, щоб залучати все більше нової аудиторії на свої канали, гроші і популярність.
Найбільш популярні канали на Ютюб, де кількість передплатників перевалює мільйони, а перегляди мільярда не завжди відносяться до знаменитих персон, світовим зіркам або селебріті.
Найбільш популярні ютюб канали в світі:
- Канал з комп’ютерних ігор – PewDiePie має 95 млн. підписників. Засновник шведський блогер Фелікс Чельбер виробляє ролики з комп’ютерних ігор. Визнавався кращим соціальним шоу різними видавництвами.
- Канал присвячений сучасному кіно – Movies, з кількістю передплатників 80 млн.чол. Їх число зростає.
- Далі йде канал HolaSoyGerman з тематикою гумор, музика і творчість має понад 39 млн. передплатників, створений чилійським коміком і співаком Ерманом Гармендіа.
Як вже стало зрозумілим за популярністю йдуть досить значні доходи від такого бізнесу, так канал PewDiePie ще в 2015 році приносив прибуток своєму власникові в розмірі 12 млн.дол. щорічно, коли кількість передплатників була 46млн. користувачів саме тому Youtube настільки популярний в наші дні.
Дитячий контент на Youtube
Великими успіхами в наші дні користуються канали, орієнтовані на дитячий контент. Little Baby Bum, Viki Show, Family Fun Pack, Mister Maх, Міс Кеті і т.д. Дані канали по зйомці своїх дітей отримують більш 100тис.долл. Наприклад, 3 хвилинне відео (канал містер Макс і Кеті), де дитина лопає кульки набрало більше 17 млн. переглядів. І принесло дохід його автору в кілька тисяч доларів. Бюджет цього відео 50 кульок. На канал Містер Макс і Кеті вже підписано понад 5 млн. людей. Успіх сім’ї з Одеси просто приголомшливий.
Таких роликів про дітей раніше дуже не вистачало на Ютюб. Вони стали своєрідними міні серіалами, які дивляться не тільки діти, а й їхні батьки.
Кількість дитячих канал продовжує рости, як і можливість батьків заробляти таким способом чималі гроші.
YouTube і реклама
Відмінна реклама завжди була улюблена. Але YouTube не просто став сховищем кращих рекламних роликів, він фактично змінив природу маркетингу.
Одна з найбільш популярних рекламних оголошень на YouTube (49 мільйонів переглядів) – це реклама Pepsi за участю Джефа Гордона, професійного гонщика NASCAR. У ньому він маскується під звичайного хлопця, який відвідує автосалон, і водить нічого не підозрює дилера на приголомшливу поїздку на спортивному автомобілі Camaro. Це 3-х хвилинний жарт, повний трюків з водінням каскадерів, знятий на камеру, заховану в банку з пепсі.
Три або чотири роки тому гумор був тією категорією, яка була найбільш поширеною в брендовому контенті. Але з цим найважче домогтися успіху, особливо з глобальним брендом, тому що відгуки на гумор сильно розрізняються. Якщо ви подивитеся на контент сьогодні, ви побачете набагато більше тепла, щастя, натхнення, захоплення.
Деякі бренди більш-менш відмовилися від традиційної реклами на користь партнерства з відеоблогерами на YouTube. Ці підлітки і двадцятирічні, які завантажили домашнє відео, пропонують рекламодавцям гарантовану аудиторію, яка затьмарює те, чого вони досягли б самостійно. Наприклад, великі косметичні бренди досягли в цілому 511 мільйонів переглядів відео – частка з 14,9 мільярдів, зібраних блогерами краси.
Налаштування реклами
У січні 2017 року Google оголосив, що внесе зміни в AdWords, щоб рекламодавці могли залучити більше глядачів на YouTube – особливо на мобільних пристроях, де відбувається 50% переглядів YouTube. Серед внесених змін, можливо, найбільшим оголошенням було те, що рекламодавці скоро зможуть орієнтувати глядачів на основі їхньої історії пошуку в Google, на додаток до їх поведінки під час перегляду, на яке вже орієнтувався YouTube.
Маркетологи тепер можуть орієнтувати рекламу на людей, які недавно шукали певний товар або послугу, щоб націлити на відео оголошення, які вони будуть показувати на платформі. Якщо зміст відео оголошення тісно пов’язане з пошуком, який переглядає глядач, він може з більшою ймовірністю переглянути всі оголошення або клікнути оголошення на веб-сайті.
Читайте: Види реклами на YouTube, що вибрати?
Орієнтація на ключові слова на YouTube обходиться порівняно дешевше, ніж в традиційному Пошуку Google: перегляд кліків в середньому становить 0,06 долара США за клік в порівнянні із середньою вартістю пошуку Google за клік, яка оцінюється в 1-2 долари. Коли таргетинг на YouTube включає в себе історію пошуку, це може бути більш економічним способом націлити вашу аудиторію за допомогою більш привабливої форми контенту – відео.