На даний момент Японія найрозвиненіша країна в плані роботизації. У минулому році в місті Нагасакі відкрили готель Henn-na, назва якого перекладається як “дивний” і особливість його в тому, що весь персонал — це роботи. Консьєрж, адміністратор, посильний і інші — всіх замінили роботи.
Таке майбутнє в сфері обслуговування не за горами і якщо зараз це виглядає оригінально і цікаво, то в таких змінах вистачає і мінусів. Так, економісти з Бостонського університету недавно провели дослідження і з’ясували, що при введенні в процес виробництва одного робота роботу втрачають до шести осіб, а зарплата на конкретному підприємстві знижується на три чверті відсотка. Британські вчені вважають, що в найближчі 15 років більше 10 мільйонів робочих поступляться своє робоче місце роботам.
На стійці реєстрації в Henn-na гостей зустрічають дівчина-робот, яку, на перший погляд, не відрізнити від людини. Робот-динозавр і вже звичного для нас вигляду маленький робот-андроїд. Роботи знають десять мов і можуть розповісти гостям, як заселитися номер, викликати таксі і також дадуть відповідь на питання про туристичні місця в місті. Заплатити за номер можна через термінали, розташовані в готелі.
Багаж допоможе донести робот-портьє, якому можна залишити на чай (у нього є спеціальний відсік в корпусі), точно так само і з роботами-офіціантами в ресторані готелю. Роботизована рука допоможе розкласти речі, досить тільки відкрити перед нею валізу. Багаж по камерах зберігання розподіляє схожий механізм.
Ключів в готелі немає, замість них використовують систему розпізнавання осіб. На ресепшені постояльців фотографують і потім їх обличчя і стає ключами. У тумбочці в номері є робот-тюльпан, який виконує голосові команди, щоб вимкнути/включити світло в номері, скаже яка погода або поставить будильник.
Варто додати, що Henn-na відповідає найсуворішим екологічним стандартам. Замість звичайних кондиціонерів використовується інноваційна система охолодження, а для вироблення електроенергії на даху встановлені сонячні батареї.