З початком війни українці стали менше купувати в Інтернеті. Якщо в грудні 2021 року регулярні покупки онлайн робили 77% людей, то влітку 2022 вже тільки 54%. Водночас покупці стали ще частіше замовляти товари з мобільних телефонів (76% порівняно з 67% в кінці 2021) та втричі більше користуватися доставкою. Що купували та скільки витрачали українці в червні-липні — у дослідженні OLX та CBR.
Портрет покупця на час війни
За даними опитування CBR найбільш активними онлайн-покупцями є українці, які вже повернулися додому. Після 24 лютого вони частіше за інших купували техніку, косметику та товари для догляду за собою, продукти харчування, аксесуари та меблі. Це переважно жителі Півночі та Центру України, а також столиці.
Респонденти, які нікуди не виїжджали, більше за інших робили спонтанні покупки в Інтернеті та з початку війни частіше замовляли медичні препарати. Переважно це були жителі невеликих населених пунктів, а також Західного та Центрального регіонів.
Ті, хто були вимушені переміщатись через війну, більш виважено ставились до вибору товарів і частіше за інших купували онлайн будівельні матеріали.
Частка тих, хто взагалі припинив шопитися в онлайні, зменшилася за рахунок жителів Півдня, жінок старше 46 років, непрацюючих або з низьким рівнем доходу. Серед причин найчастіше називали відсутність потреби в таких покупках (24%), фінансові труднощі (23%) та проблеми, пов’язані з війною (11%).
Товари, які найбільше цікавлять українців
У червні-липні покупці найчастіше цікавилися на OLX категоріями:
- Електроніка — 194,6 млн відгуків на опубліковані оголошення;
- Дім і сад — 190,2 млн відгуків;
- Мода і стиль — 121,2 млн відгуків.
Найпопулярнішими товарами для потенційної покупки в цих категоріях були телефони та аксесуари до них, товари для будівництва і ремонту, а також товари для краси/здоров’я.
Товари, які найчастіше купують українці
Успішні онлайн-покупки за даними OLX Доставка були в категоріях Електроніка, Мода і стиль та Дитячі товари.
Кількість замовлень з OLX Доставка у різних категоріях товарів протягом червня-липня:
- Електроніка — 419 195;
- Мода та стиль — 399 129;
- Дитячі товари — 324 736;
- Хобі, відпочинок і спорт — 313 357;
- Дім і сад — 273 985;
- Тварини — 35 701 доставок.
Серед основних причин зробити онлайн-покупку, згідно з опитуванням CBR, були:
- ціна, нижча, ніж у звичайному магазині (58% опитаних онлайн-покупців);
- економія часу (46%);
- доставка товару (29%).
Середній чек покупок незначно змінився з 2021 року
У червні-липні середній розмір покупки склав 740 гривень. Традиційно найбільше витрачали на електроніку: середня вартість замовлення збільшилася на 100 грн. Найменший чек, як і раніше, на дитячі товари. Однак у порівнянні з 2021 роком, він знизився на 61 грн.
Середній чек замовлень з OLX Доставка в різних категоріях
Категорія | Середній чек, грн (червень-липень 2022) | Середній чек, грн (2021) | Різниця |
Електроніка | 1 709 | 1 612 | +6% |
Хобі і відпочинок | 721 | 662 | +8% |
Мода і стиль | 601 | 632 | -5% |
Дім і сад | 577 | 628 | -8% |
Тварини | 479 | 477 | +0,4% |
Дитячі товари | 354 | 414 | -15% |
У пріоритеті швидкість доставки, а середній час отримання товарів складає 5 днів
Опитування CBR свідчить, що після 24 лютого зросла частка покупців, які не готові чекати на товар більше тижня. При цьому, українці все частіше користуються доставкою, а на вибір способу відправлення впливає недорога вартість посилки та швидкість. Так, лише за червень-липень кількість замовлень через OLX Доставка склала понад 1,8 млн, що більш ніж утричі перевищує показник аналогічного періоду минулого року — 535 тис. замовлень.
Довідка про компанію
Компанія CBR — команда професіоналів у сфері маркетингових досліджень з досвідом роботи більше 10 років, що надає послуги з маркетингових досліджень повного циклу для широко кола сегментів та з використанням всіх основних типів та методів досліджень. CBR є офіційним партнером GfK по AdHoc дослідженнях в Україні.
OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує майже 11 млн оголошень і щомісяця поповнюється на 3.5 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн-користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.
Сервіс входить в ТОП 10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії “Купівлі” для IOS і Android за даними SimilarWeb.