До великих грошей у маркетологів є два шляхи: стати керівником команди або вивчати нові навички та підвищувати свою цінність на ринку. Зростання доходу приносить розширення зони відповідальності та рівня своєї спеціалізації. Обговоримо, що можна вивчити маркетологу, щоб більше заробляти в 2024-2025 році.
Робота маркетплейсів
Торгівля на маркетплейсах цікавить все більше підприємців, попит на спеціалістів, які вміють з ними працювати зростає. Компанії в Україні пропонують маркетологам маркетплейсів заробітну плану в районі 50 000 гривень та додатково премії на основі КРІ.
Робота з маркетплейсами специфічна і конкретного списку потрібних навичок не існує. В Україні працює близько 10 маркетплейсів і кожен з них має свої особливості. Якщо ви не плануєте зв’язати свою кар’єру з одним конкретним майданчиком, рекомендується звернути увагу та базові навички, які допоможуть брати в роботу нові проекти.
З часом визначитесь, з яким маркетплейсом подобається працювати, та що вивчити додатково. Для старту знадобиться:
- управління проектами e-commerce (для вакансій з зарплатнею від 30 000 гривень потрібно від 2 років досвіду роботи);
- робота з системами аналітики (Google Analytics, Google Ads);
- робота CRM-систем;
- онлайн-маркетинг SEO, SMM;
- розробка маркетингових стратегій;
- навички роботи з картками товару та відгуками.
На ринку багато компаній, які шукають маркетолога на повну ставку чи фрілансера. В першому варіанті дохід складається з фіксованої суми та премії, на фрілансі – оплата за проект або погодинно.
Навички роботи з нейромережами
Опитування на LinkedIn, проведені серед компаній та бізнесу, показали, що навички роботи з ШІ в 2024 році стали необхідністю.
Роботодавець може найняти менш досвідченого маркетолога, але з досвідом роботи з нейромережами. Якщо ви навчитеся користуватися AI інструментами, то ваша цінність на ринку виросте. Маркетологу корисно вміти працювати з такими сервісами:
- Perplexity. Безкоштовний сервіс для пошуку інформації, аналізу даних, підготовки контенту (перевірка стилю, граматики, структури тексту). Він використовується для розширення семантичного ядра, збору додаткових запитів від цільової аудиторії. Освоївши цей інструмент можна зробити маркетингові стратегії ефективнішими. Perplexity безкоштовний для користувачів, додатково є платна версія PRO з розширеним функціоналом.
- Texti. Сервіс для покращення взаємодії з клієнтами, пошуку ідей для реклами, обробки запитів та т.д.
- Phygital+. Сервіс пропонує 20 нейромереж для роботи з ілюстраціями, контентом, рекламою, аналітикою. Зручно, що платформа розрахована на користувачів, які не мають навичок програмування, нею можна користуватися з будь-яким рівнем освіти.
Якщо ви працюєте з графікою, ілюстраціями, інфографікою, вам знадобиться досвід роботи з такими програми:
- Phygital+;
- Stable Diffusion;
- Midjourney;
- Niji Journey.
Excel
Excel згадується в багатьох вакансіях для маркетологів та відкриє доступ до додаткового заробітку. Потрібно навчитися:
- робити вільні таблиці та макроси;
- працювати з фільтрацією, сортуванням;
- користуватися просунутими функціями та формулами системи.
Маркетингова аналітика
Компанії, які не займаються власною аналітикою поглиблено, втрачають гроші. Бізнес готовий дати роботу фахівцеві, який візьме на себе моніторинг показників та розробить стратегію їх зростання. Вимоги до кандидата на вакансію залежать від розміру компанії, її цілей та амбіцій. Ви матимете перевагу на ринку праці, якщо вмієте працювати з такими сервісами:
- Системи автоматизації маркетингу. Наприклад, Marketo, Mailchimp.
- CRM-системи (Salesforce, HubSpot).
- Системи аналітики BI.
Розробка для маркетологів
Якщо ви вивчите програмування, то знайдете роботу навіть в кризу. Компанії часто вибирають універсалів. Окрім маркетингових завдань ви зможете:
- вносити правки в код;
- запускати нові сайти;
- працювати з системами аналітики без програміста.
Для підвищення своєї кваліфікації можна вивчити:
- JavaScript;
- CSS;
- HTML.
Як скласти для себе програму навчання?
Навчання залежить від рівня зарплатні на яку ви претендуєте та подальших цілей. Зробіть моніторинг вакансій на сайтах працевлаштування, виберіть компанії, де хотіли б працювати та подивіться, які вимоги вони пред’являють до маркетологів.
Яких навичок та досвіду вам не вистачає, щоб пройти співбесіду? Складіть список потрібних знань, та шукайте програми навчання. Отримати потрібну кваліфікацію можна за декілька місяців, а кейси напрацювати на проектах друзів або зробити компанії для вигаданих підприємств.
Нові знання дозволять заробляти більше та мати роботу при будь-якій ситуації в Україні. А ви підвищуєте свою кваліфікацію? Які додаткові навички здобуваєте?