У кожного розробника свої критерії для вибору IT-компанії. Багато в чому вимоги до місця роботи залежать від професійного рівня програміста (джуніор, мідл або синіор). Додайте до цього ще той факт, що кожного з нас мотивують працювати в компанії різні речі.
Існує ряд критеріїв успішної і довгої роботи в IT-компанії для позицій джун, мідл і cиніор (але пам’ятаємо, що універсального рецепту не існує).
Важливо розуміти орієнтири розробника в залежності від його рівня.
Джуніор: акцент на зарплаті і менторстві
IT — це досить специфічна сфера, де діють свої правила. Будь-якому фахівцеві (і програмісту, в тому числі) складно знайти перше місце роботи. Але, маючи певний багаж hard skills і досвіду, розробники можуть вибирати найбільш підходящу для себе компанію. Виходячи з цього маємо наступну ситуацію — найчастіше IT-компанії шукають розробників на позиції мідл і синіор.
На рівні джун розробнику потрібно знайти компанію, яка готова його навчати практичним навичкам і буквально працевлаштувати (так як у нього на цьому етапі тільки теоретичний багаж знань). Тому в роботі з Джун великий акцент важливо робити на проходження тренінгів — саме це підвищує їх цінність, як фахівців.
На першому місці роботи джуну важливо мати ментора, який пропише роуд меп для співробітника. Це дуже важливий момент для початківця розробника — мати досвідченого фахівця, який допоможе йому побачити структуру (практичне застосування його теоретичним знанням).
Джуніор, вибираючи роботу, найчастіше орієнтується на такі критерії, як рівень зарплати і збудований план професійного розвитку
Розробник повинен розуміти свій план розвитку на найближчі 6 місяців-рік-півтора. Буквально — чого він досягне за допомогою ментора, який зможе йому грамотно в цьому допомогти.
Коли розробник доростає до рівня стронг джун, додається ще одна важлива цінність в роботі — колектив. Працюючи в сильній і професійній команді він вчиться на практичних прикладах на проєктах. В таких умовах його мотивують складні проєкти, де є можливість виконувати різнопланові завдання.
Важливо помічати розвиток джуна в компанії, не упускати момент, коли він перейде на рівень мідла. Якщо створити всі умови для професійного розвитку розробника і вчасно перевести фахівця на рівень мідла — є велика ймовірність, що такий розробник не захоче міняти місце роботи.
До слова, середній термін роботи джуна в компанії — 1 рік. У нас, в Integrity Vision, є розробники, які працюють в компанії 7 років (хвилинка гордості).
Мідл: в пріоритеті команда і складні проєкти
Новий професійний рівень — це новий виклик не тільки для розробника, але і для HR-департаменту IT-компанії. Тут включаються інші способи мотивації для програміста.
Як джуни, так і мідли дуже зацікавлені в складних проєктах, які дають можливість прокачувати різні скіли. Ще одна загальна характеристика — сильна команда, разом з якою розробник зростає і вчиться.
Мідли (а разом з ними і синіори) найчастіше змінюють роботу саме через технології. Вони перейдуть швидше в ту компанію, де використовують новітні технології. Іноді буває, що програмісти йдуть на ту ж зарплату в IT-компанії для розвитку на інших проєктах, де використовуються більш високі технології.
Синіор: на перший план виходять технології
Програмісти цього рівня є найбільш затребуваними на ринку IT, тому у такого фахівця зовсім інший багаж вимог до місця роботи.
Синіора привертають:
- цікаві проєкти, їх створення з нуля;
- продуктові проєкти (де буде можливість креативити і продумувати рішення з точки зору архітектури проекту);
- інноваційні технології.
Один з найважливіших критеріїв для синіора — команда, якій він зможе довіряти і делегувати завдання. Ідеально для синіора мати можливість підбирати команду на проєкт (це стосується не тільки розробників, але і аналітиків, тестувальників).
Для синіора акцент вже не на грошах, а на цікавості проєкту
Підсумовуючи все вищесказане, хочу зазначити — незалежно від рівня розробника, кожному девелоперу важливо розуміти свою роль в роботі компанії. Важливо отримувати зворотний зв’язок від керівництва і не відчувати себе гвинтиком у великому механізмі — це стосується, як розробників, так і будь-якого співробітника компанії.