Деякі бізнеси сьогодні стикаються з надзвичайно сприятливим поєднанням обставин в умовах пандемії коронавіруса. Наприклад, фармкомпанії, які виробляють ліки, маски для обличчя, антисептики для рук або супермаркети, які забезпечують громадян продуктами харчування і товарами першої необхідності, магазини техніки, тут помітний попит на відеоігри і приставки для домашнього користування та інше. Є й інші види бізнесу, які в даний момент просто намагаються вижити: урізаються бюджети на маркетинг і рекламу, скорочуються витрати, в гіршому випадку, відправляють співробітників у неоплачувану відпустку або скорочують робочі місця.
Можна виділити п’ять галузей, які постраждали найбільше, а також п’ять, які істотно збільшили обсяги продажів.
П’ять галузей з найбільшим падінням
Поїздки та подорожі – більшість країн поки закрили свої кордони на час карантину, авіалінії скасували рейси, люди не планують ділові та приватні поїздки. Уряди більшості країн заявляють, що люди в найближчі півроку повинні уникати поїздок за кордон, і все менше споживачів хочуть бронювати будь-який вид поїздки навіть по закінченню карантину. За оцінками Facebook, туристичному сектору буде потрібно найбільш тривалий час, щоб оговтатися від кризи. При ситуації, що склалася, кращим керівництвом для турбізнесу буде просування дешевших тарифів, а також легке скасування та коригування майбутніх поїздок.
Бари і ресторани – ресторани і бари, де можна пообідати, закриті в найближчі місяці. Більшість людей стали готувати вдома, або ж орієнтуються на доставку їжі. Ресторани, у яких не було інтернет доставок або потрібних маршрутів доставок їжі, швидко шукають рішення.
Автомобілі – Facebook прогнозує, що сектор не відновиться до кінця року через те, що товарні запаси, які вже є на ринку, не продаються, а також з-за проблем з ланцюжком поставок для нових збірок авто. Обсяг пошуку автомобільних дилерів різко скоротився, так як пріоритети споживачів змінюються, а користувачі виходять з дому тільки для виконання ключової роботи чи одержання предметів першої необхідності.
Живі події/конференції – громадська безпека і пов’язані з нею обмеження призвели до того, що були скасовані масові шоу, концерти, живі конференції та інше. Великі конференції або скасували, або відклали свої заходи, або намагаються замість них провести віртуальний захід. Наприклад, Microsoft перетворила свій щорічний захід Elevate в Сіетлі в онлайн-захід, доступний для всіх користувачів по всьому світу.
Промисловість і виробництво. Оскільки деякі виробництва частково припинені, ми бачимо, як кампанії з виробництва та промислових товарів також постраждали. Спостерігається значне зниження пошукового трафіку в термінах, пов’язаних з виробництвом, хоча цей сектор може швидко прийти в норму незабаром.
П’ять галузей з найбільшим прибутком
Охорона здоров’я та медицина. Кількість рекомендацій і порад щодо збереження здоров’я значно зросла на тлі світової епідемії. Споживачі все частіше використовують пошук, щоб знайти життєво важливі ліки. Багато рекламодавців бачать, що продажі товарів в Інтернеті стають все більш легкими, а показники конверсії значно вище звичайних.
Благодійність. Google Ads підтримує ряд програм грантів Google, що дозволяють некомерційним організаціям розміщувати безкоштовну рекламу, а пошуковий трафік в благодійних організаціях постійно збільшується протягом останніх декількох тижнів.
Фінанси. В даний час, на тлі економічної кризи, стрімкого зростання долара, споживачі шукають допомогу і поради, тут також спостерігається зниження ціни за клік.
Медіа. На хвилі загального хаосу люди стали споживати все більше і більше інформації. Це відноситься і до новин, корисних статей і до розважального формату.
Продовольство. Не дивно, що спостерігається величезний сплеск користувачів, що бажають робити покупки в Інтернеті. Споживачі найчастіше шукають товари з таких сайтів, як Amazon, або невеликих роздрібних компаній, які мають онлайн-сервіс доставки.
А який вплив Covid-19 надав на рекламу?
Більшість керівників рекламних агентств сходяться на думці, що спроба брендів давати свою рекламу в ці часи – складний баланс. Майже половина рекламодавців зупинили кампанії, які вже запустили. Нове дослідження Advertiser Perceptions показує, що третина рекламодавців скасували хоча б одну кампанію до її початку у відповідь на пандемію.
Тим часом, 45% респондентів провели кампанію, яка вже почалася, а 49% відклали кампанію до кінця року. Дослідницька група Advertiser Perceptions, яка регулярно проводить опитування осіб, які приймають рішення в ЗМІ, провела інтерв’ю з 203 представниками маркетологів і агентств для опитування, яке проводилося 20 березня 2020 року. Нижче ще кілька висновків:
- 81% респондентів очікують, що рекламні бюджети будуть значно скорочені в цьому році;
- 68% впевнені, що через пандемію в наступному році будуть витрачати менше коштів.
- 41% скоротив рекламу на телебаченні;
- 48% збільшують витрати в Facebook, в той час як 21% скорочують їх.
- 37% збільшать витрати на Google, а 14% зменшать їх.
Споживачі позитивно сприймають рекламу під час кризи, особливо, якщо це рекламні знижки, безкоштовні пробні версії і безкоштовні роздачі під приводом допомоги в нинішні важкі часи.
Як брендам і компаніям пристосуватися до нової реальності?
Як у відомій приказці: «Буде ще гірше, перш ніж стане краще».
Історично склалося так, що компанії, які вибрали більш прогресивну стратегію переорієнтації витрат під час рецесії, перевершили компанії, які зробили радикальні скорочення своїх витрат.
В результаті дослідження, проведеного Harvard Business Review, була проаналізована діяльність 4700 публічних компаній, за три роки: до, одночасно і після рецесії. У цьому дослідженні:
- 21% компаній вибрали стандартний підхід за витратами своїх коштів і вибрали «економічніше скорочення».
- 37% під емоційним тиском вибрали «більш сильне скорочення» своїх витрат.
В результаті дослідження показало, що «фірми, які скорочують витрати швидше, ніж конкуренти, не обов’язково в результаті процвітають. У них найнижча прибутковість. А 21% – випереджати конкурентів, коли настають кращі часи».
Крім цього, аналіз показав, що правильна робота в неврожайні роки має великий вплив на темпи зростання компанії після поліпшення економіки. Бренди, які використовують своє становище на ринку і майстерність, щоб допомогти під час спалаху коронавіруса, зміцнять свої позиції на ринку. Конкуренти, можливо, зупиняють свої кампанії через острах того, що чекає їх попереду, але це прекрасний час, щоб поліпшити свій рейтинг і потенційно випередити конкурентів.
Саме зараз ви повинні бути готовими адаптувати свій бізнес під нинішню ситуацію, продумати стратегію присутності на ринку, яка дозволить вам підвищити впізнаваність бренду і лояльність протягом цього часу. Все це дасть можливість вам отримувати хороший дохід в майбутньому.
Поради для бізнесу:
1. Під час кризи спілкуйтеся з вашими клієнтами в соціальних мережах
Зараз більшість людей, залишаючись вдома переключилися на соціальні мережі. Людям потрібна підтримка, розуміння, освіту, ресурси. Соціальні медіа можуть надати їм все це.
Президент з комунікацій Four Corners Communications з Нью-Йорка Дрю Керр підкреслив важливість соціальних мереж.
«Споживачі бояться виходити на вулицю, тому вони, швидше за все, використовують свої соціальні мережі набагато частіше, ніж зазвичай», – сказав він. «Вони шукають позитивні речі, які змушують їх відчувати себе добре. Тому ви повинні повідомити всім, що в ці стресові часи все безпечно, чудово, весело, і що є справжні люди, які працюють, щоб зробити їх щасливими».
Дрю Керр закликає бренди звертатися до почуттів людей.
«Через те, що їх щоденне життя серйозно порушено, люди хочуть комфорту, безпеки. Уникайте гумору або зневажливого ставлення до коронавірусу. Ризик набагато вище, ніж будь-яка потенційна нагорода. Багато брендів пройшли цей шлях зі значною зворотною реакцією».
2. Переконайтеся, що ваш бізнес можна знайти в Інтернеті
Зараз всі в буквальному сенсі приклеєні до телефонів і комп’ютерів. Всі люди шукають способи провести час з користю. Для багатьох це включає он-лайн продажі. Ви повинні використовувати стратегії пошукової оптимізації (SEO), щоб піднятися на гору сторінки результатів пошуку Google, щоб споживач зміг легко знайти ваш бізнес. Люди як і раніше розміщують замовлення і потребують речей, навіть перебуваючи вдома.
Спалах коронавіруса повинен зникнути (як в Китаї) через кілька місяців. Саме тоді споживчі звички стабілізуються. Ви повинні пам’ятати, що SEO – це радше довгострокова стратегія. Те, що ви робите сьогодні для своєї SEO-кампанії, вплине на ваш звичайний пошуковий трафік через два місяці. Призупинення вашої SEO-кампанії може мати згубні наслідки для вашого потенційного доходу через два місяці, коли коронавірус піде на спад.
3. Плата за клік (PPC) Реклама – це розумний крок зараз
Завдяки тому, що величезна кількість людей зараз знаходяться за своїми комп’ютерами, у компаній з’являється прекрасна можливість використовувати PPC-маркетинг для зв’язку зі своїми клієнтами і отримання конкурентної переваги. В середньому ціна за кліки знизилася на 6% по всіх вертикалях з минулого тижня (кінця березня), за словами старшого менеджера PPC Thrive Джейкоба Вульфа. І ціна за клік, ймовірно, продовжить зменшуватися протягом наступного тижня, зменшуючи суму грошей, яку рекламодавець платить видавцеві за кожен клік по оголошенню. Це дає вашому бізнесу ще одну можливість отримати втрачену частку ринку від інших, що відпали в цей час.
4. Кризова ситуація дає великі можливості для ваших спеціальних пропозицій
Багато людей сидять вдома, шукають знижки, щоб заощадити гроші під час кризи. Це відмінний спосіб взаємодіяти з вашими клієнтами і підтримувати ваш стабільний дохід. У вас є можливість пропонувати спеціальні знижки і пропозиції, які забезпечать безперервний потік доходів. Ви можете просувати свої спеціальні пропозиції за допомогою реклами з оплатою за клік (PPC).
5. Позитивні відгуки посилять вашу інтернет присутність
Ще один спосіб підвищити ваше SEO в цей час – не забувати про важливість додавання позитивних відгуків. Це відмінний час, щоб підтримувати зв’язок з цільовою аудиторією в часи нестабільності. Один із способів підвищити рейтинг вашого бренду під час кризи – звернутися до професійної компанії з управління репутацією в Інтернеті, щоб допомогти вам з вашими відгуками.