Віртуальна АТС є послугою, що забезпечує телефонний зв’язок через мережу інтернет. При цьому користувач використовує IP-станцію, розміщену у провайдера. Розширені можливості даного сервісу дають можливість підключення багатоканальних номерів, перекладу викликів, запису розмов і статистики дзвінків без придбання та монтажу дорогого комутаційного обладнання. Дані переваги дають суттєву економічну вигоду для малих та великих компаній, дозволяючи не лише оптимізувати витрати, а й проводити аналітичну оцінку ведення бізнесу.
Принцип роботи
Функціонує хмарна АТС для бізнесу за таким алгоритмом:
- Надходження дзвінка на сервер.
- Автоматичне перенаправлення дзвінка заданому користувачеві.
Можлива переадресація за заздалегідь заданими параметрами часу, географічного положення тощо.
Передача даних здійснюється через голосовий зв’язок (VoIP) або мультимедіа (SIP). Безпека забезпечується наявністю вхідних та вихідних зашифрованих каналів.
Віртуальна АТС може бути підключена до таких пристроїв:
- стаціонарний телефон (за наявності IP-шлюзу);
- IP-телефон;
- стільниковий;
- персональний комп’ютер;
- ноутбук;
- планшетний комп’ютер.
На девайси необхідне попереднє встановлення спеціальних програм та гарнітури.
Наявність FMC-карт дає можливість використовувати IP-телефонію навіть за відсутності Інтернету.
Переваги
Якісний зв’язок, відсутність необхідності купувати дороге обладнання та тягнути кабелі через приміщення офісу є не єдиними перевагами віртуальних АТС для власників бізнесу. Серед інших переваг:
- Багатоканальні номери. Подібна функція дозволяє обробляти 100 та більше дзвінків одночасно. За відсутності вільних операторів система автоматично формує чергу та організовує переадресацію.
- Голосове меню. За рахунок наявності записаних заздалегідь голосових повідомлень, які можна використовувати для вирішення стандартних питань користувачів, виникає можливість знизити навантаження на секретарів та операторів. Переадресація на них буде здійснюватися автоматично лише в тому випадку, коли проблема не вирішена.
- Короткі номери. Такі додаткові номери можна надати кожному підрозділу або безпосередньо співробітнику. Це забезпечить швидкий і безплатний зв’язок всередині фірми, навіть якщо працівники географічно знаходяться далеко один від одного.
- Відстеження та запис телефонних розмов. Ця функція дозволяє контролювати результативність роботи співробітників, оперативно приєднуватися до розмови у разі конфліктних чи спірних ситуацій.
- Врахування пропущених дзвінків.
- Голосова пошта. З її допомогою користувачі можуть отримувати певну інформацію у неробочий час.
- Інтеграція із CRM-системами. Це дозволяє вести статистику, створювати звіти за заданими параметрами, відстежувати ефективність продажів.
- SMS-повідомлення. Крім голосового спілкування, клієнти компанії можуть отримувати інформаційні розсилки про товари, послуги, акції або статус замовлення.
- Високий рівень безпеки. Для цього використовуються ускладнені паролі, блокування доступу при їх неправильній вказівці, шифрування та обмеження прав доступу.
У сукупності ці переваги дозволяють підвищити ефективність роботи співробітників, виявити недоліки, збільшити кількість продажів і масштабувати бізнес.