На сайтах багатьох маркетплейсів та інтернет-магазинів ще можна побачити останні спеціальні пропозиції до Black Friday, а бренди вже готові підбивати підсумки найголовнішого розпродажу року. За оцінками партнерської мережі Admitad Україна, цього року українці витратили на Black Friday на 35% більше, ніж торік. Найактивніше покупці купували одяг та взуття, електроніку, товари для дому та косметику.
Шукаючи тенденції, Admitad Україна проаналізував понад 153 мільйони онлайн-замовлень більш ніж 2800 брендів по всьому світу та понад 1 мільйон онлайн-замовлень в Україні. Найбільше замовлень зробили жителі Києва, Дніпра, Львова, Одеси, Харкова, Запоріжжя, Вінниці, Полтави, Тернополя та Кривого Рогу.
Розпродаж був успішним, але тихим
Онлайн-продажі під час Black Friday цього року знову б’ють рекорди, але очевидно, що ажіотаж навколо розпродажу в глобальному масштабі з кожним роком стає меншим. За даними Admitad Україна, глобальне зростання продажів протягом тижня Black Friday порівняно з минулим роком склало лише 8% за кількістю продажів і 9% за сумою продажів.
Український ринок випереджає світову динаміку як за темпами зростання у річному обчисленні, так і за інтенсивністю купівельної активності. Минулого року стрибок кількості продажів порівняно зі «спокійним періодом» склав 57%. Цього року українці збільшили свою активність на 70%, а витрати — на 106%.
Водночас покупці все частіше говорять, що знижки на Black Friday вже не такі спокусливі, як раніше. Постійний потік розпродажів навчив українців скрупульозно вивчати пропозиції від брендів, перевіряти знижки на достовірність, жонглювати купонами та промокодами і не піддаватися першій спокусі, а дочекатися дійсно вигідної покупки.
Які види товарів мали найбільший попит?
Маркетплейси, на які торік припадало понад 60% покупок у всьому світі, цьогоріч лише зміцнили своє домінування: понад 67% усіх онлайн-замовлень було зроблено з них протягом тижня Black Friday. В Україні вони мають такий самий рівень домінування і на них припадає близько 65% покупок протягом тижня розпродажів.
Ці товарні категорії, за підрахунками Admitad Україна, принесли найбільшу частку продажів серед українців:
- Електроніка — 27%
- Одяг та взуття — 13%
- Дім і сад — 11%
- Краса та здоров’я — 9%
- Інструменти — 7,8%
- Автомобілі, запчастини та аксесуари — 6,6%
- Лампи та освітлення — 6%
- Спорт та розваги — 5,4%
- Іграшки та хобі — 4,3%
- Ремонт — 4,2%
- Інші — 5,7%
Якщо порівнювати цю статистику з результатами торішнього розпродажу, то значно просіли замовлення категорії «Лампи та освітлення» та «Електроніка», натомість зросла популярність одягу та взуття, а також товарів для догляду за собою та спорту. У топі також з’явилися нові лідери — товари з категорій «Іграшки та хобі» та «Ремонт».
Ці основні товарні групи показали найбільш значне зростання порівняно зі «спокійним» періодом:
- Іграшки та хобі +79%
- Інструменти +65%
- Автомобілі, запчастини та аксесуари +58%
- Дім і сад +54%
- Ремонт +46%
- Побутова техніка та електроніка +41%
- Одяг та взуття +29%
Звідки приходили клієнти?
Вплив кешбек-сервісів на покупки українців став ще більш значущим. Цього року покупці знову застосували кешбек до більш ніж 25% своїх онлайн-покупок. Можливість отримати кешбек з покупки для багатьох користувачів стає визначальним фактором при виборі магазину або навіть конкретного товару.
Контент-платформи та онлайн-медіа знову виявилися одним з основних джерел замовлень на Black Friday цього року, на них припало понад 20% усіх замовлень. Партнерські магазини, які створюють тематичні стрічки товарів і «вітрини» цікавих пропозицій від різних брендів, відповідають за ще 19% покупок. За ними йдуть контекстна і таргетована реклама (12,3%), месенджери (6,7%), email-бази (5,3%), купонні сервіси (5%) і соціальні мережі (5%).
Відсоток мобільних замовлень протягом тижня розпродажів збільшився з 40,5% до 52,4% порівняно з минулим роком. Це ще одне підтвердження зростаючої ролі мобільних пристроїв у житті покупців та їхнього величезного впливу на електронну комерцію в Україні.
Партнерський маркетинг також продемонстрував підвищення своєї популярності: на 7% більше брендів включили його в свою маркетингову стратегію, ніж торік. Компаніям зручно використовувати інструмент, який дозволяє охопити всі можливі джерела трафіку і платити тільки за результат. Результати афіліат-партнерів, які залучають замовлення за винагороду, також покращилися цього року — їхній прибуток підскочив на 55% порівняно із заробітками під час минулої Black Friday.
Різдвяні та новорічні розпродажі вже не за горами. Тож для брендів важливо врахувати результати Black Friday при підготовці до них.